2020-03-11, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Hur många dagar till ska SD höras?
Sista dagen på fredag tror jag. Därefter följer vittnesförhör.
Citera
2020-03-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Fullständigt förundersökningsprotokoll, Örebro TR B 2705-18 Mord, Lena Wesström (30 pdf, zip 1,04 GB)

Fristående aktbilagor ur förundersökningsprotokollet:

Aktbilaga 145 – Huvudprotokoll, B2705-18 Mord på Lena Wesström – Ladda ned
Aktbilaga 146 – Förhör, Lena Wesströms anhöriga och kollegor – Ladda ned
Aktbilaga 147 – Förhör, S*tefan D*avidsson – Ladda ned
Aktbilaga 148 – Förhör, S*tefans anhöriga och kollegor – Ladda ned
Aktbilaga 149 – Förhör, H*anna D*avidsson, anhöriga och kollegor – Ladda ned
Aktbilaga 150 – Förhör, bekanta/vittnen – Ladda ned
Aktbilaga 151 – Förhör, anträffande, vittnen, dörrknackning, Gustafsvik – Ladda ned
Aktbilaga 154 – HTM, Avlyssning, St*efan och H*anna D*avidsson – Ladda ned
Aktbilaga 155 – Husrannsakan, beslag, Lena, St*efan, H*anna – Ladda ned
Aktbilaga 157 – Teknisk undersökning, protokoll – Ladda ned Del A | Del B
Aktbilaga 158 – Inspelade samtal, Lena, St*efan, LKC – Ladda ned
Aktbilaga 160 – NFC, Sakkunnigutlåtanden – Ladda ned
Aktbilaga 161 – Utredningar, Ofredande 2016, Misshandel 2017 – Ladda ned
Aktbilaga 162 – Geocaching och medierapportering – Ladda ned
Aktbilaga 163 – IT-protokoll, St*efan D*avidsson – Ladda ned Del A | Del B
Aktbilaga 164 – IT-protokoll, Lena Wesström – Ladda ned Del A | Del B | Del C
Aktbilaga 165 – IT-protokoll, H*anna D*avidsson, övriga – Ladda ned Del A | Del B | Del C
Aktbilaga 166 – Förnyade undersökningar 2019 – Ladda ned
Aktbilaga 167 – Förhör, St*efan D*avidsson 2019 samt diverse – Ladda ned
Aktbilaga 168 – Facebook Messenger, Lena – Ladda ned Del A | Del B | Del C | Del D | Del E

Aktbilagorna 152, 153, 156 samt 159 är sekretessbelagda i sin helhet.

Någon som kan ordna de viktigaste av dessa i Docdroid -format?
Främst förhör med huvudpersoner samt Avlyssning mellan SD och HD (aktbilaga 154)!?
Citera
2020-03-11, 22:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Malin säger sig vara programmerare och upplärd.
Det har med trauman att göra för de inblandade.
Blå står för trygghet antar jag..
MKUltra brukar väl börja med "trauma-bonding", tycker mig se det beteende hos Lena Wesström.
Det här borde alla riktiga psykologer veta ?

Lena Wesström hade ett fekalt trauma ?
Dina svar gjorde ingenting tydligare för mig.
De inblandade har olika typer av trauman, så långt håller jag med.

Varför skulle LW ha ett fekalt trauma?
Var det det inte SD och JG som ägnade sig åt kiss- och bajshumor?

Jag kan inte se hur resten av det du skriver är relaterat till det här fallet.
Citera
2020-03-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ok, har definitivt inte läst alla förhör. Men varför den nyfikenheten att logga in på en död persons konto? Jag vet inte hur denna logg används - chattar man privat där också?

Vet inte, de hade så många chattar och platser, bland andra "Telegram" där de kommunicerade kryptiskt.
Det framkom att de ville kunna ha koll på varandra, även geografiskt. Googlemaps, platsdata och allt som
finns.
Den som gick in (SD?), var nog nyfiken, ville veta vad hon skrivit om honom kanske -
Citera
2020-03-11, 22:12
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
K*rin, granne och bästa vän till Hanna berättar i förhör:

Ka*in har inte koll på nyhetsflödet under dagtid då hon arbetar, hon vet med säkerhet att hon inte fick nyheten via media. Karin tror att Hanna ringer till henne på morgonen runt I 0-tiden, i alla fall innan lunch. Hanna hade blivit uppringd av Lenas äldsta son Noa och behövde telefonnumret till Stefan för att Lena är försvunnen

Det var inte Hanna som blivit uppringd, men det kan vara ett fel-komihåg. Däremot sa N*a inget alls till Wil*a varför han ville ha Stefans nummer. Det var han helt säker på när han själv förhördes. Och först kl 11.06 berättar SD för Hanna via Messenger att "Noa ringde imorse" - men han berättade inte varför Noa ringt. Och Hanna frågade inte. Men ändå visste Hanna detta redan när hon kom till jobbet, och berättade för sin chef. Och nu vid 10-tiden. Trots att det inte finns minsta kommunikation mellan SD och HD på förmiddagen innan 11.06. Och Wi*ma visste inte varför N*a ville ha numret.

Här ljugs det från Hanna. Varför blev hon släppt? HUR är det möjligt att detta går åklagaren förbi? Kommer hon fokusera mer på Hanna när denna förhandling är över? Det var också Hanna som planterade det där med blod, sex, LW och SDs bostad för Th*erese. Något som SD nu tagit tillbaka i förhandlingen. Hur tänker Hanna komma ur den fällan? SD måste ju själv begripa att han satt Hanna i klistret med detta?
Vilken röra.
- Vem, förutom SD, kan ha informerat henne så tidigt? Själv minns hon så klart inte.

HD uppger att hon den 14 maj lade sig att sova c:a 23.00-00.00.
15 maj börjar HD sitt pass kl 06.45 och stämplar in kl 06.41. Det tar 20 minuter att cykla till arbetet, vilket betyder att hon beger sig hemifrån runt 06.15-06.20.
Dottern W*lma tar emot samtalet av N*a strax innan kl 06.59. Han ringer upp SD direkt efter att ha fått numret. Vid den tidpunkten har HDs arbetspass börjat.

När SD messar henne kl 11.06 och meddelar att N*a har sökt honom och att LW är försvunnen, får han "Oj" till svar.

En väninna till HD vittnar om att HD har berättat om aktiviteter på tvättmaskinen bl. a och som av en händelse återfinns blod just där; på vänster framsida samt lucka. På fotot i FUP är blodet dessutom fullt synligt så det rör sig inte om mikromängder.

Och nu har SD börjat ge alternativa förklaringar till uppkomsten av blodet; som att snickra sig blodig för att därpå ta på tvättmaskinen och att stoppa ner nakna, blodiga fötter i hans gympadojor för att springa ut till bilen - Jösses!

HD offrar han säkert utan betänkligheter för att själv komma undan. Han har nu fått ta del av hennes och "fiskarens" kärleksfulla kommunikation och intima umgänge som skedde utan hans vetskap. Och bakom hans rygg; hon höll inte deras överenskommelse om att berätta när/om relationen utvecklades.
Citera
2020-03-11, 22:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag har en Maglite modell D-6. Min väger 1530 g (har nåt klistermärke på, annars 1417 g)med batterier och är 49 cm lång.

https://www.trekkinn.com/berg/mag-lite-standard-6d/117949/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&i d_producte=476155&country=se&gclid=CjwKCAjwmKLzBRB eEiwACCVihkf7LWHZvSQXtd_-_McLh2rlbkgTBCxpo7_qU1JKIfyBd8b4LcxXbhoCcOsQAvD_Bw E&gclsrc=aw.ds

Jämför med ett baseballträ i aluminium som väger 500-700 g.

Nu borde bekanta till SD veta om ifall han haft en sån lampa i sin ägo. Den går knappt ner i en ryggsäck för dagsturer. Finns såklart kortare modeller. Kan anta att man pratar rätt mkt prylar när man är i den här skattjaktssvängen.

De är nog vidare lite svåra att köpa (kontant) över disk nu. Förr fanns de på Teknikmagasinet eller motsvarande. På Blocket finns just nu inga Maglite till salu.
Ett köp på nätet skulle väl ha lämnat nåt spår efter sig osv.

Väger man lampan i handen, säkert även en kortare modell t.ex modell D-4, så förstår man vilken fruktansvärd skada 17 slag med en sådan lampa skulle göra. Enligt min mening så skulle en D-6 fullkomligt mosa ett kranium om man slår ursinnigt med full kraft 17 gånger.

Nu är jag inte jättesugen på att testa dra den i en trädstam men är övertygad att den skulle göra samma skada som på bilderna från FUP. Lampan är 40 mm diameter i ena änden och 55 mm i den lysande änden. Då hela ytan inte träffar trädet så skulle skadan mycket väl kunna bli runt 30 mm i diameter.

Kanterna i resp ände är tillräckligt ”vassa” för att göra skadan samtidigt som de är tillräckligt rundade för att inte fläka upp barken resp kambium (den ”inre” barken.

På tal om Maglite och baseballträ så hittade jag det här alternativet men det känns väl långsökt ändå.

https://satana.se/produkt/basebolltra-lampa/?gclid=CjwKCAjwmKLzBRBeEiwACCVihhySJ21vZOFgy4KNTLm IpGwabS8-5k5QiI4OlByFdgMXEbT1m61t8hoCS5MQAvD_BwE

Tänkt som lite uppslag för den som vill fundera vidare på teorin med en ficklampa.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Okej, missade att det inte var Hiding som höll i taktpinnen. Men det gjorde nog ingen skillnad i sak, avs förhörstaktiken; att avvakta med att vända SD:s anomalier mot honom.

Och ser ej heller blodbevisningen som så egentligt stark. Men relativt sett, visavi i fallet övr bevisning. 1000-tals sidor chattande är ju besvärande och graverande men räcker ju inte i sig.
Och SD:s förklaringar avs blodet behöver ju heller inte vara alldeles solida, de kan ju tom vara och låta osannolika. Frågan är ju som bekant om åkl bortom alla tvivel lyckas få rätten att anse att SD:s utsagor är så otroliga att de helt kan bortses ifrån.
Och att det kan anses bevisat att blodet kommit dit efter mordet på LW.
Vägen till fällande dom är nog inte alldeles klart utstakad.

Ja nog har Hiding & Co haft tid att fila på det taktiska. Och anledning. Avsaknaden av klart konklusiv teknisk bevisning gör ju att åtalet till stor del kommer att handla om SD:s trovärdighet och om hur Hiding lyckas leda indiciekedjan i bevis.
Men onekligen har de nog lärt känna varandra hyfsat väl under det senaste halvåret. Hiding vet kanske vilka strängar hon skall slå an.

Olyckskorpar?
Mer som ABoKs Hugin och Munin som oförtrutet överblickar tillståndet i riket. Och avs det juridiska läget är bilden inte alltid vacker.
Till Odens och andras förtret.

Det var inte elakt menat. ”Dysterkorpar” snarare
Halvtomt snarare än halvfullt glas. Ni trodde inte ens det skulle bli något åtal
Citera
2020-03-11, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
En tanke angående J och S "eventuella" hemliga förhållande (om de hade ett):

Det kanske var intima konversationer och bilder/filmer dem emellan, på mobilen, vilka han inte ville visa upp och därför raderade.

Det har spekulerats om sådant i sms -konversationer (se förhör) bland några av deras vänner också.
Men där gällde det "porrbilder" som - eventuellt - de visat varandra.
Inget jag vet mer om - men klart är att JG agerat stödjande för SD.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-11 kl. 22:34.
Citera
2020-03-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad är MKUltra?
Vad har Malin den förskräckliga med det att göra?

Blod och sex har det varit tal om men hur kom färgen blå in i bilden?
Tant Gredelin och Farbror Blå?

Vet inte om det är av någon betydelse, men har ett minne av en lapp i Lenas väska eller nåt, i stil med:
"Blått är vått". Fanns med bland bilderna i FUP då de gick igenom alla hennes pinaler. Nån mer som minns?
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-11 kl. 22:27.
Citera
2020-03-11, 22:20
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
En tanke angående J och S "eventuella" hemliga förhållande (om de hade ett):

Det kanske var intima konversationer och bilder/filmer dem emellan, på mobilen, vilka han inte ville visa upp och därför raderade.
Jupp. Antingen det eller information om mordet måste det typ vara.
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det har spekulerats om sådant i sms -konversationer (se förhör) bland några av deras vänner också.
Men där gällde det "porr" ...
Inget jag vet mer om - men klart är att JG agerat stödjande för SD.
Jaså? Vilka vänner?
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Han ljuger nog rent reflexmässigt. Han vill såklart förminska det som belastar honom. Jag tror faktiskt att han knappt kommer ihåg vad han sagt och inte sagt.
Mhm högst sannolikt. En del av sjukdomsbilden antar jag, en övertro på sin egen förmåga, såväl medveten som omedveten.
Citat:
JG kanske var lika nöjd som HD med att LW var ute ur leken. Nu fick JG mer tid med sin älskade SD.
Denna MANDY har nämnts flera gånger i tråden utan att något vet vad det är/vem det är.
Finns det verkligen ingen som läser här som kan ge mer information om MANDY?
Kan Mandy vara kodord för SD? Eller förkortning för någonting
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-11 kl. 22:32.
Citera
2020-03-11, 22:21
Medlem
Citat:
Dina svar gjorde ingenting tydligare för mig.
De inblandade har olika typer av trauman, så långt håller jag med.

Varför skulle LW ha ett fekalt trauma?
Var det det inte SD och JG som ägnade sig åt kiss- och bajshumor?

Jag kan inte se hur resten av det du skriver är relaterat till det här fallet.
Antar att det är fel på min analytiska el. läskunnighet då,
Citera
2020-03-11, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Vet inte om det är av någon betydelse, men har ett minne av en lapp i Lenas väska eller nåt, i stil med:
"Blått är vått". Fanns med bland bilderna då de gick igenom alla hennes pinaler. Nån mer som minns?

Minns också så ...
Citera
2020-03-11, 22:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Där står det ju att de bara haft förhållande i 2 år.

Han ljuger nog rent reflexmässigt. Han vill såklart förminska det som belastar honom. Jag tror faktiskt att han knappt kommer ihåg vad han sagt och inte sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in