2020-03-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ja, exakt, det går inte att lita på den mannen när han öppnar käften, varje ord han säger måste tas med försiktighet.

Enl AB:s rapportering, på målsägandebiträdets fråga svarar SD att kärleksrelationen med Lena avslutades 2015! Hur går det ihop med alla sexmöten tre år efter det???

Din relation med Lena 2018 beskriver du som en vänskapsrelation men med en intim kontakt också. När avslutades er kärleksrelation?

– Hösten 2015.

– Var det när du meddelade när du tänkte lämna NN (exfrun)?

– Nej.
Citera
2020-03-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Enl AB:s rapportering, på målsägandebiträdets fråga svarar SD att kärleksrelationen med Lena avslutades 2015! Hur går det ihop med alla sexmöten tre år efter det???

Din relation med Lena 2018 beskriver du som en vänskapsrelation men med en intim kontakt också. När avslutades er kärleksrelation?

– Hösten 2015.

– Var det när du meddelade när du tänkte lämna NN (exfrun)?

– Nej.
Jag tror de frågar om att han inte var kär i henne längre, men behöll vänskapen och sexet. TROR jag. Fan vet. Men han ljuger väl som vanligt, vilket att gör så fort han öppnar munnen.
Citera
2020-03-11, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den som har ett berättigat intresse av att få saken prövad får överpröva en nedlagd förundersökning. En målsägande ex.vis. Men nej, det finns ingen tidsfrist.

I praktiken borde det alltså räcka med att någon av målsägandena minns en detalj som tidigare inte berörts i utredningen. Kanske kommer ihåg ett samtal som överhörts eller att ex.vis. någon sett att LW varit ledsen och frågat kring det och fått en svar som den frågande (nu i efterhand) möjligen tror kan vara av betydelse?
Citera
2020-03-11, 20:26
Medlem
Ska nu gå igenom HD:s förhör (drygt 500 sidor) och räkna ihop hur många frågor som hon inte vill svara på eller uttryckligen inte vill vara behjälplig med.
Citera
2020-03-11, 20:28
Medlem
Aktbilaga 164, del A, s 271
Tjatt LW -> SD 20180506 kl 08:26-08:49

Ha så kul i USA när ni börjar om.

Åker förresten till Norge samtidigt tror jag. Vi kan skicka bilder till varandra när du är ute om kvällarna och hon hänger på rummet.

Jag är inte rädd. Du har inget grepp om mig längre.

Jag har stannat för att jag vill.
Citera
2020-03-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack! Också en makaber detalj isåfall. Namnet på LWs cache och där man fann henne.

Gissar att mördaren plockade mobilen ur hennes ficka som låg öppen och var obesudlad (se platsundersökningsprotokoll). Kanske gick in i LWs hem för att ta dator för att kontrollera vilka hon haft kontakt med? Var alla digitala enheter utom en mobil kvar hos LW förresten?

Eller tvättade han av och återlämnade hanteln om det var vapnet? Isåfall, vilken horribel idiot att använda ett barns tänkta födelsedagspresent att bruka våld på barnets mamma!

På köksbordet i Lenas hem fanns två datorer och på köksbänken två mobiler,
den ena på laddning och den andra påslagen.
Citera
2020-03-11, 20:54
Medlem
K*rin, granne och bästa vän till Hanna berättar i förhör:

Ka*in har inte koll på nyhetsflödet under dagtid då hon arbetar, hon vet med säkerhet att hon inte fick nyheten via media. Karin tror att Hanna ringer till henne på morgonen runt I 0-tiden, i alla fall innan lunch. Hanna hade blivit uppringd av Lenas äldsta son Noa och behövde telefonnumret till Stefan för att Lena är försvunnen

Det var inte Hanna som blivit uppringd, men det kan vara ett fel-komihåg. Däremot sa N*a inget alls till Wil*a varför han ville ha Stefans nummer. Det var han helt säker på när han själv förhördes. Och först kl 11.06 berättar SD för Hanna via Messenger att "Noa ringde imorse" - men han berättade inte varför Noa ringt. Och Hanna frågade inte. Men ändå visste Hanna detta redan när hon kom till jobbet, och berättade för sin chef. Och nu vid 10-tiden. Trots att det inte finns minsta kommunikation mellan SD och HD på förmiddagen innan 11.06. Och Wi*ma visste inte varför N*a ville ha numret.

Här ljugs det från Hanna. Varför blev hon släppt? HUR är det möjligt att detta går åklagaren förbi? Kommer hon fokusera mer på Hanna när denna förhandling är över? Det var också Hanna som planterade det där med blod, sex, LW och SDs bostad för Th*erese. Något som SD nu tagit tillbaka i förhandlingen. Hur tänker Hanna komma ur den fällan? SD måste ju själv begripa att han satt Hanna i klistret med detta?

Vilken röra.
Citera
2020-03-11, 21:27
Medlem
Citat:

Ka*in har inte koll på nyhetsflödet under dagtid då hon arbetar, hon vet med säkerhet att hon inte fick nyheten via media. Karin tror att Hanna ringer till henne på morgonen runt I 0-tiden, i alla fall innan lunch. Hanna hade blivit uppringd av Lenas äldsta son Noa och behövde telefonnumret till Stefan för att Lena är försvunnen

Det var inte Hanna som blivit uppringd, men det kan vara ett fel-komihåg. Däremot sa N*a inget alls till Wil*a varför han ville ha Stefans nummer. Det var han helt säker på när han själv förhördes. Och först kl 11.06 berättar SD för Hanna via Messenger att "Noa ringde imorse" - men han berättade inte varför Noa ringt. Och Hanna frågade inte. Men ändå visste Hanna detta redan när hon kom till jobbet, och berättade för sin chef. Och nu vid 10-tiden. Trots att det inte finns minsta kommunikation mellan SD och HD på förmiddagen innan 11.06. Och Wi*ma visste inte varför N*a ville ha numret.

Här ljugs det från Hanna. Varför blev hon släppt? HUR är det möjligt att detta går åklagaren förbi? Kommer hon fokusera mer på Hanna när denna förhandling är över? Det var också Hanna som planterade det där med blod, sex, LW och SDs bostad för Th*erese. Något som SD nu tagit tillbaka i förhandlingen. Hur tänker Hanna komma ur den fällan? SD måste ju själv begripa att han satt Hanna i klistret med detta?

Vilken röra.
De tycks vara mytomaner som är "USA" programmerade.
"MKUltra".. någon utbildad borde träda fram.. eg UW's fd fru MalinH*
och förklara varför blod, sex och färgen blå är utav intresse i Stefan Davidsson fallet.
Citera
2020-03-11, 21:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Vilken röra.
Inte en chans att det går åklagaren förbi.
Hon kommer nog igen med nya utredningar.

Men som du säger, det är verkligen en röra.
Det hade blivit ännu rörigare om HD också hade varit inblandad i nuläget.

Det är rörigt och svårhanterligt redan men åklagaren gör ett bra jobb.
De konsekventa och noggranna utredningar som det har visat sig att åklagaren gör kommer nog att ha HD och JG i fokus ganska snart, bara SD först sitter bakom lås och bom.

I annat fall kan det blir svårt men jag tror inte det finns en chans att han går fri.
Citera
2020-03-11, 21:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Tror fan jag aldrig varit mer intresserad av ett vittnesmål innan och nu har jag TVÅ att se fram emot 🤩

Det var väl folk därifrån som rapporterade i tråden men som blev hotade av JG och har lämnat. Vad visste de för mycket om..?

Det har ju blivit upprört i tråden när jag funderat över JG. Jag har tänkt lite som så att han nästan måste vara antingen efterbliven eller bög. Att en man lyckas ha sån kontroll över en annan man.. Det rimmar bara illa i mina öron. Och han jobbar ju ändå på universitet som översättare, så han är väl inte så efterbliven kanske?

Jerry Gray är en stor otrevlig kolerisk idiot.
Och inte alls nallebjörnigt dumsnäll som viruskontot Foto*** så mantralikt postade.

@Mirdidjul66 som var en av de som JG utövade påtryckningar mot, var en av dom som redan 21 maj 2018 postade relevanta uppgifter

” 2018-05-21, 19:15
mirdidjul66
Japp, det är Stefan Davidson som misshandlade Lena i hennes bil , Det dom flesta inte vet är att dom också hade ett förhållande i 6 år innan det här hände med mycket hot och kränkningar av Lena.. Men hon hade inte förmågan att ta sig ur alla lönger , Jag sa åt henne många många gånger att anmäla, vilket hon gjorde men som blev avskrivet, men fortsatte träffa Lena regelbundet fast han var
gift.”

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Andra har intressanta iakttagelser avs JG

Fredrik Roos säger i förhör:
”Efter att relationen avslöjades var Jerry väldigt hård mot Lena och menade att hon "lurat in" Stefan i frestelsen och la all skuld på henne. Fredrik tyckte att Jerry bestraffade Lena för hårt då han exempelvis behandlade henne som luft då de var på samma plats i samband med geocaching.”

Tom det emotionella frysskåpet SD tyckte att den självrättfärdige JG var för hård:
”Stefan sa att Jerry var lite "dum" på det sättet och att han inte verkade kunna "se skogen för alla träd". Stefan skrev också att han tyckte väldigt synd om Lena utifrån hur Jerry behandlade henne. Stefan verkade se klart på den situationen.”

”Jerry ser Stefan som sin bästa vän, han skulle göra allt för honom. Deras vänskap har stärkts i och med att misshandeln av Lena och otroheten uppdagades.

”Tre dagar efter att Lena försvunnit hörde Jerry av sig till Fredrik via sms, konversationen övergick sedan till att föras via Messenger. Fredrik reagerade på dels att Jerry tog kontakt med honom efter så lång tid, dels att han tog kontakt med honom först tre dagar efter hennes försvinnande. Jerry skrev och berättade var Stefan och Hanna varit då Lena försvann, detaljer gällande försvinnandet och att delar av det skulle vara hemligt med honom och Fredrik. Fredrik upplevde det som att Jerry fiskade efter information men även som att han ville plantera information hos Fredrik som han skulle föra vidare till andra. Att Jerry påtalade att det de pratade skulle stanna mellan honom och Fredrik tolkar han som ett sätt att försöka skapa förtroende.
Fredrik har funderat på varför Jerry varit så aktiv i kontakter och engagemang i och med Lenas försvinnande/död. Först tänkte Fredrik att det berodde på att han hade skuldkänslor. Efter en tid har Fredrik snarare tänkt att Jerry försökt sprida samt fiska information. Samtidigt som Jerry berättat mycket om Stefan verkar han hela tiden ha haft kontakt med Stefan, Hanna, deras dotter Thea samt Hannas mamma. Det är som att Jerry försökt etablera en bild av Stefan som oskyldig.

Mats Lindström säger så här i förhör om JG:

Jerry blev väldigt aggressiv och sa att Mats inte skulle nämna något om varken Stefan eller någon annan till någon.

JERRY SOM JU ENLIGT VISSA BARA ”VÄNLIGT BETT” POSTARE HAN IDENTIFIERAT ATT INTE SKRIVA OM STEFAN.

Nej, han bestraffade Lena, lade all skuld på henne, och nonchalerade henne öppet.
Sen är han själv SÅÅÅ mån om att dölja sin kontakt med någon kvinna som han kallar MANDY att han raderar fanatiskt, på sin iPhone och iPad, tom på polisstationen.

Jerry, om du läser: det kallas DUBBELMORAL och SKENHELIGHET. Jag hoppas du skäms. Noa hade alldeles rätt om dej.
Citera
2020-03-11, 21:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
De tycks vara mytomaner som är "USA" programmerade.
"MKUltra".. någon utbildad borde träda fram.. eg UW's fd fru MalinH*
och förklara varför blod, sex och färgen blå är utav intresse i Stefan Davidsson fallet.
Vad är MKUltra?
Vad har Malin den förskräckliga med det att göra?

Blod och sex har det varit tal om men hur kom färgen blå in i bilden?
Tant Gredelin och Farbror Blå?
Citera
2020-03-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Herregud så du far iväg. Frågan är vilken kvinna du beskriver ty det är absolut inte Lena Wesström iaf. Kanske SD hade en kvinna till ?

Just det.
Vad jag läst i offentliga rapporter:
Lena var tyvärr inte bara stark och "ansvarstagande". Hon spelade med i fult spel.
Hon skrev till SD att hon ville avsluta relationen, hade återfått sin känsla för frihet och var mindre beroende av honom, samma
kväll skickade hon förfrågan "Vågar du smyga ut och hem till mig? Har gjort en kaka till dig och mig".
Hennes ärlighetsförsök hade som mål att få en riktig relation med SD.
Detta trots att han ibland förnedrade henne verbalt o även med viss fysisk hårdhet och handgemäng.
Han jämförde henne fysiskt med frun, till exfruns (HD) fördel. Ändå ville hon ha honom. Sa ett, visade annat.
Sen vet man faktiskt inte vem som startade vad, vem som svarade på vad. Båda ville - och ville inte.
En lags sadomasochistisk attraktion kan man tala om.

Lena hade även andra kortvariga relationer med olika män, mitt i relationen med SD.
Ett av barnen hittade sin mamma Lena i säng med en vilt främmande man i sin säng hos mamman.

Vad hans exfru, HD, som han ävenledes umgicks med och hade ihop det med, visste och förstod, vet vi inte riktigt än ...har inte läst B2507 -18 Aktbilaga "Avlyssning mellan SD och HD" än. Om någon har den i Doc droid-format så är jag tacksam, som inte
kan öppna PDF-filer just nu.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-11 kl. 22:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in