2020-03-11, 21:44
Medlem
Smhfs avatar
Aktbilaga 147 s 678 2019-12-09.

Här ställer FL en fråga till SD ang nicket citronblomma0 på fb.

FL I: Har du varit inne på flashback och skrivit nånting?
MT: Pass.

FLI: Vad menas med pass?
MT: Ja på den frågan.
FL I : Varför gör du det för?
MT: Jag vill inte besvara den frågan.
FL I: Vet du vem citronblomma06 är?
MT: Vad sa du?
FL I: Citronblomma06 är?
MT: Eh vad var frågan, jag hör vad du säger citronblomma06 ..
FL I: Vet du vem som skriver under namnet Citronblomma06?
MT: Hoppar över den frågan med.

Sen kommer vi till ett märkligt svar.. detta hände 2019-08-20
T34Panzer|68449991]Måste dock påpeka att jag fått en del hotfulla pm under min tid i tråden. Och citronen var en av dom allvarligare. Allt tyder i mina ögon på att denna blomma tvärtom gjorde allt för att avleda blickarna från SD.

Reimer|68450042]Hmm, hur gick det till?

Användaren har för få poster för att kunna skicka PM till andra än mods och admin.

Inget svar från T34Panzer till Reimer.

Vad har du för svar till detta ljuger du, lite märkligt efter som du vill framstå som pålitlig, du kräver fakta/länkar när ngn påstår ngt utan fakta/länk
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Smhf 2020-03-11 kl. 21:50.
Citera
2020-03-11, 21:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det låter som att man inte får spela in ljud heller då. Frågan är ju om lagmannen Björn Lindén verkligen har rätt att införa sådana här regler. Såvida inte lagen har ändrats sedan JO:s uttalande 2006 så borde det inte vara något problem med att få spela in ljud under en rättegång:

Björn Lindén verkar vara en väldigt självsvåldig herre.
Bara se hur han motsatte sig utlämnandet av FUP.
Citera
2020-03-11, 21:46
Medlem
Aktbil 150 sid 444. Hur kan Lena vara inloggad den 10 juli 2018? Säkert har det diskuterats men jag har missat massor då och då. Har man varandras inloggningsuppgifter, eller hade SD hennes inloggning - och varför skulle han gå in där?
Citera
2020-03-11, 21:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Dottern E var ju mycket noga i förhöret med att beskriva sin mammas skovanor. Så nej, han måste ha fått ut henne under förespegling om att de skulle längre. Det mest usla är om han/de ljugit i LW att de skulle sätta upp cache åt sonen, sedan använder sonens present mot LW. Men går i linje med SDs hot specifikt mot A. SD verkar gilla att plåga barn. Uselheten vet ingen gräns om han gjort så.

Men om stång till hantel använts tyder väl det på att mordet inte var planerat så länge medan annat tyder på en längre planering?

Med tanke på hans morbida ”humor” så är detta en plausibel teori 👍🏻
Citera
2020-03-11, 21:47
Medlem
Kallixs avatar
Hur många dagar till ska SD höras?
Citera
2020-03-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad är MKUltra?
Vad har Malin den förskräckliga med det att göra?

Blod och sex har det varit tal om men hur kom färgen blå in i bilden?
Tant Gredelin och Farbror Blå?
Malin säger sig vara programmerare och upplärd.
Det har med trauman att göra för de inblandade.
Blå står för trygghet antar jag..
MKUltra brukar väl börja med "trauma-bonding", tycker mig se det beteende hos Lena Wesström.
Det här borde alla riktiga psykologer veta ?

Lena Wesström hade ett fekalt trauma ?
Citera
2020-03-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Hur många dagar till ska SD höras?
Minst Tre dagar till, det skrev Nerikes Allehanda.
Citera
2020-03-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Aktbil 150 sid 444. Hur kan Lena vara inloggad den 10 juli 2018? Säkert har det diskuterats men jag har missat massor då och då. Har man varandras inloggningsuppgifter, eller hade SD hennes inloggning - och varför skulle han gå in där?

Det har ju framkommit i förhör att de båda hade varandras inloggningsuppgifter,
kanske fler personer hade.
Det var frivilligt, de ville ha öppenhet gentemot varandra ... ...
Ändå planerade han sedan 2015 inte ett gemensamt liv med Lena, men hade vissa
förhoppningar att återförenas med sin exfru ...
Senast redigerad av Moschata 2020-03-11 kl. 22:07.
Citera
2020-03-11, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jerry Gray är en stor otrevlig kolerisk idiot.
Och inte alls nallebjörnigt dumsnäll som viruskontot Foto*** så mantralikt postade.

@Mirdidjul66 som var en av de som JG utövade påtryckningar mot, var en av dom som redan 21 maj 2018 postade relevanta uppgifter

” 2018-05-21, 19:15
mirdidjul66
Japp, det är Stefan Davidson som misshandlade Lena i hennes bil , Det dom flesta inte vet är att dom också hade ett förhållande i 6 år innan det här hände med mycket hot och kränkningar av Lena.. Men hon hade inte förmågan att ta sig ur alla lönger , Jag sa åt henne många många gånger att anmäla, vilket hon gjorde men som blev avskrivet, men fortsatte träffa Lena regelbundet fast han var
gift.”

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Andra har intressanta iakttagelser avs JG

Fredrik Roos säger i förhör:
”Efter att relationen avslöjades var Jerry väldigt hård mot Lena och menade att hon "lurat in" Stefan i frestelsen och la all skuld på henne. Fredrik tyckte att Jerry bestraffade Lena för hårt då han exempelvis behandlade henne som luft då de var på samma plats i samband med geocaching.”

Tom det emotionella frysskåpet SD tyckte att den självrättfärdige JG var för hård:
”Stefan sa att Jerry var lite "dum" på det sättet och att han inte verkade kunna "se skogen för alla träd". Stefan skrev också att han tyckte väldigt synd om Lena utifrån hur Jerry behandlade henne. Stefan verkade se klart på den situationen.”

”Jerry ser Stefan som sin bästa vän, han skulle göra allt för honom. Deras vänskap har stärkts i och med att misshandeln av Lena och otroheten uppdagades.

”Tre dagar efter att Lena försvunnit hörde Jerry av sig till Fredrik via sms, konversationen övergick sedan till att föras via Messenger. Fredrik reagerade på dels att Jerry tog kontakt med honom efter så lång tid, dels att han tog kontakt med honom först tre dagar efter hennes försvinnande. Jerry skrev och berättade var Stefan och Hanna varit då Lena försvann, detaljer gällande försvinnandet och att delar av det skulle vara hemligt med honom och Fredrik. Fredrik upplevde det som att Jerry fiskade efter information men även som att han ville plantera information hos Fredrik som han skulle föra vidare till andra. Att Jerry påtalade att det de pratade skulle stanna mellan honom och Fredrik tolkar han som ett sätt att försöka skapa förtroende.
Fredrik har funderat på varför Jerry varit så aktiv i kontakter och engagemang i och med Lenas försvinnande/död. Först tänkte Fredrik att det berodde på att han hade skuldkänslor. Efter en tid har Fredrik snarare tänkt att Jerry försökt sprida samt fiska information. Samtidigt som Jerry berättat mycket om Stefan verkar han hela tiden ha haft kontakt med Stefan, Hanna, deras dotter Thea samt Hannas mamma. Det är som att Jerry försökt etablera en bild av Stefan som oskyldig.

Mats Lindström säger så här i förhör om JG:

Jerry blev väldigt aggressiv och sa att Mats inte skulle nämna något om varken Stefan eller någon annan till någon.

JERRY SOM JU ENLIGT VISSA BARA ”VÄNLIGT BETT” POSTARE HAN IDENTIFIERAT ATT INTE SKRIVA OM STEFAN.

Nej, han bestraffade Lena, lade all skuld på henne, och nonchalerade henne öppet.
Sen är han själv SÅÅÅ mån om att dölja sin kontakt med någon kvinna som han kallar MANDY att han raderar fanatiskt, på sin iPhone och iPad, tom på polisstationen.

Jerry, om du läser: det kallas DUBBELMORAL och SKENHELIGHET. Jag hoppas du skäms. Noa hade alldeles rätt om dej.

Amen.!!!

Jerry är inget annat än en stor jävla skit.

Han o Hanna förtjänar en sväng in på kåken.

Vet att han läser här...

Hör du det Jerry - DU är en stor jävla skit som medvetet har skyddat en mördare. Du har medvetet undanhållit saker för polisen och bedrivit påtryckningar.
Hoppas du gör bort dig i rätten.!!
Du vet Jerry, frågorna kan vara rätt stöddig, framförallt från målsägarbiträdet. Tänk på att du har en stor publik och alla kommer granska dig.
Lycka till din skit-hög.!
Citera
2020-03-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja det har ju framkommit i förhör att de båda hade varandras inloggningsuppgifter,
kanske fler personer hade.
Ok, har definitivt inte läst alla förhör. Men varför den nyfikenheten att logga in på en död persons konto? Jag vet inte hur denna logg används - chattar man privat där också?
Citera
2020-03-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Malin säger sig vara programmerare och upplärd.
Det har med trauman att göra för de inblandade.
Blå står för trygghet antar jag..
MKUltra brukar väl börja med "trauma-bonding", tycker mig se det beteende hos Lena Wesström.
Det här borde alla riktiga psykologer veta ?

Lena Wesström hade ett fekalt trauma ?

Hon har skrivit i sms till vänner (det framkom i förhör med vänner och arbetskamrater) att hon såg på
sig själv som en adopterad korean, hittad utanför ett barnhem ..och adoptivhemmet var "sådär" ...
allt flöt inte så bra mellan henne och adoptivpappan.
Han kallar henne i förhör: "Lena har alltid varit slarvig" (i avseende på ordning etc) mm och verkar inte
finnas så värst mycket kärlek från honom ...?

Hon betraktade sig som utsatt och van att möta motstånd (?) i behovet av att älskas helt,
eller behövde motstånd (utifrån ett trauma
tror jag) och det fick hon av SD. Att vinna honom var därför ett mål för självkänslan.

Jämför, de som utsatts för övergrepp som barn kan upprepa övergreppen i annan form som äldre.
Hon upplevde att hon måste kämpa för att våga tro på vinsten. Min tolkning efter allt jag läst.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-11 kl. 22:16.
Citera
2020-03-11, 21:58
Medlem
En tanke angående J och S "eventuella" hemliga förhållande (om de hade ett):

Det kanske var intima konversationer och bilder/filmer dem emellan, på mobilen, vilka han inte ville visa upp och därför raderade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in