2020-03-11, 21:46
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Hur ska man tänka om man ska åka tunnelbana och inte vill bli smittad?

Jag skulle personligen inte riskera att åka med T-bana, men om jag måste så blir det andningsskydd, glasögon och gärna täta handskar.
Citera
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Endel här säger att detta är digerdöden helt sjukt.
-Var fjärde dag dubblas antal smittade.
-Smittar i luften.
-Smittar från helt symptomfria människor.
-Vaccin tillgängligt tidigast om ett år.
Följder:
-Samhällsfunktioner kommer helt eller delvis att kollapsa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
Från kommentarsfältet på SVT’s liverapportering:

”Jag är 71 år. Är mycket sjuk. Kommer inte fram till 1177. Har många underliggande sjukdomar. Vad ska jag göra. Jag åker till akuten med min rollator.
Britt-Marie Andersson”

Svaret från SVT:

”@Britt-Marie Andersson: Ta kontakt med vården - Helst via telefon genom exempelvis 1177. Undvik att uppsöka en akutmottagning om möjligt, då fler människor riskerar att utsättas för smittan”

Korrekt svar av SVT, men kan ni tänka er rädslan hos gamlingar som vill komma i kontakt med vården om detta och inte kommer fram, och så får de ingen annan hjälp än att bli hänvisad till det nummer de redan försökt nå utan att komma fram..
Jag undrar varför det är ingen som tar tag i 1177 tillgänglighet? Hur kan de hänvisa till ett nummer som det inte går att nå?
Citera
Medlem
500 pers, Får köpcentra ha öppet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Sars kom 2003, har man inte lyckats producera ett vaccin på 17år så kommer de inte lyckas på 1mån...

Har inte funnits något incitament att fortsätta utveckla vaccin till SARS eftersom den epidemin dog ut ganska fort. Nu finns det ganska mycket morot, så att säga...
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är därför smittskyddsläkarna sagt att man ABSOLUT inte ska åka in till ett sjukhus om man har influensasymptom. Det har de sagt varje dag på Aktuellt i flera veckor.
Ja man ska ringa 1177 och beskriva symptomen där, men många gör inte det och åker in i stället.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Intressant. Detta är statistik som en annan användare postade med källa från en rapport i Wuhan där man tydligt ser att den största gruppen är 80+ och den hade även statistik som visade att de flesta samtidigt hade diabetes eller hjärtsvikt och/eller högt blodtryck och fetma, rökare.
Jag har läst rapporten men nu när jag sökte länken är den borttagen. (den var Peer review )
Detta skulle föreställa %döda av de som fick sjukhusvård. Inte hugget i sten då jag ej hittar rapporten. Det ger hopp om att vi kan skydda de äldre och sjuka om vi bara tänker till nu.

• 10-19år: 0,2%
• 20-29år: 0,2%
• 30-39år: 0,2%
• 40-49år: 0,4%
• 50-59år: 1,3%
• 60-69år: 3,6%
• 70-79år: 8,0%
• 80- år: 14,8%

Eller också lägger alla av med att lyssna på propaganda och använder sitt eget huvud.
Lyssna på alla källor och gör en egen bedömning.

Döda måste rapporteras för att det inte undgår någon att det händer. Den gruppen som kan dö är dem som sörjs minst. Det vill säga gamla som redan levt sitt liv. Går man ut med den informationen håller sig folk lugna längre.

Problemet är att de läckage på information som läckt ut från Kina, Italien och Iran, som fortlöpande tas bort från nätet, visar EN HELT ANNAN BILD.
Det är inga döda gamlingar på de bilderna.

Så sluta låtsas som det regnar och var rädda om er själva och era barn. Oavsett vilken ålder ni är i.
Ni blir inte friska igen för att regeringen ber om ursäkt sedan.
All information ska undersökas för bakomliggande motiv och agendor. Sedan får man sortera själv.
Tänk igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför räknar man så konstigt? Det där är inte ens 30%. Av alla som har dött så är 100% döda..

Det är av alla kända fall i åldersgruppen som man räknar utifrån.
Citera
2020-03-11, 21:47
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Helt missat. Länk?

Det sades på presskonferensen igår när det framkommit att 70 personal på Sös exponerats för smittad patient. De sa inte rakt ut att den lagts ner men de var tydliga med att de "skiftar fokus" från spårning till att fokusera på att testa de som söker vård.

Eftersom spårningen i Stockholm redan låg efter kan man inte tolka detta som något annat än att man delvis ger upp spårningen av importerade fall i Stockholm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Ge mig en källa som säger.säger att det blir värre andra gången man får ft.

Själv har jag också läst att det blir värre 2 gången, men hittar inte vart jag läste det.

Det mest oroväckande är att blir man inte immun, så lär viruset aldrig försvinna.

Viruset kommer försvinna oavsett eftersom att det bara kan leva en viss tid utanför en värd. Dvs. när folk är tillräckligt duktiga på att följa hygienrutiner och håller sig borta från stora folksamlingar.

Om nu foliehattarna skulle ha rätt kommer viruset dö ändå när vi blivit färre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Hur ska man tänka om man ska åka tunnelbana och inte vill bli smittad?

åk inte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kancerus
Viruset gillar inte värme alls verkar det som...

Testa Flashback chatten för Discord. https://discord.gg/ncBYE3M

Ja och det kan inte ha något att göra att Kina fejkar sina siffror?
Varför ser vi inte liknande utveckling på andra länder i samma breddgrader om så vore fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in