2020-03-11, 21:40
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Smittspårning i Stockholm är nerlagd nu. Fokus flyttas till att förhindra nya utbrott inne på sjukhusen

Helt missat. Länk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Sprids viruset genom svett?

Om du har problem med att svetten stänker runt dig bör du nog använda deodorant. För att minska smittspridningen. Av hänsyn till andra alltså.
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Jag har skällt ut 3 personer på jobbet men även min delägare av vårt medelstora bolag idag. Jag är alltså VD.

Skickade hem en idiotjävel med hosta som nös rakt ut. Utskällningen skedde per telefon när han var påväg hem.

Min delägare för bolaget tyckte jag överdrev. Jag länkade studier och krävde att han skulle läsa dem under dagen. Vilket han också gjorde. Han bad om ursäkt för sin ignoranta inställning och imorgon ska vi i ledningen lägga en temporär krisplan kring hur vi ska göra.

Detta gav ringar på vattnet. Den som skickades hem läste på och bad om ursäkt. Han ringde även sina anhöra och sina vänner för att förklara allvaret.

Såg fler på kontoret sitta med studier och därefter många privatsamtal till nära och kära om situationens allvar.

Tur att man är VD och folk lyssnar på en. Det hänger väl iofs ihop allting.

Alla bör agera såhär. Då kan vi minska spridningen åtminstone lite.

TILL ALLA SOM LÄSER INLÄGGET
Om jag drabbas av Corona och klarar förloppet kommer jag bistå myndigheter, sjukvård och kvarteret där jag bor. Jag gör det isåfall frivillig och vill inte ha betalt.

Resonera likadant ni andra! Det kommer bli totalt kaos, vi måste göra allt vi kan för att hjälpa varandra när staten faller kort och lämnar oss åt Corona.
Vilken uppfriskande läsning! Håller helt med om det sista. Nu är det dags att slå om från visselblåsande till att göra vad man kan för att hjälpas åt.
Citera
Medlem
Kom igen. Ta ett snabbt bra beslut om att göra som Danmark. Annars gar vi snart KAOS här

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
Medlem
Hur ska man tänka om man ska åka tunnelbana och inte vill bli smittad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Måste invända mot att coronaviruset är lik hiv viruset. Enligt vad jag läst är de helt olika då hiv angriper immunförsvaret vilket gör att du får div olika sjukdomar när immunförsvaret bryts ner. Detta gör inte virus av coronatyp.
VA? Påstår folk att SAR-CoV-2 liknar HIV?
Citera
2020-03-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Klicka bara på länken och läs på innan du börjar haspla ur dig dig skit.

(Ett jävla lagg nu på flashback. Kommer inte att lägga ner tid på att rensa dubbelposter.

Jag har sett detta för länge sedan och det är en person som inte varit i berört område, förmodligen inte behandlat en enda med Covid-19.
Du väljer att tro denna till skillnad från läkare som har behandlat och upplevt att patienter blivit återinfekterade av samma virus, det säger lite om din källkritik.
Citera
Medlem
Gwildors avatar
Från kommentarsfältet på SVT’s liverapportering:

”Jag är 71 år. Är mycket sjuk. Kommer inte fram till 1177. Har många underliggande sjukdomar. Vad ska jag göra. Jag åker till akuten med min rollator.
Britt-Marie Andersson”

Svaret från SVT:

”@Britt-Marie Andersson: Ta kontakt med vården - Helst via telefon genom exempelvis 1177. Undvik att uppsöka en akutmottagning om möjligt, då fler människor riskerar att utsättas för smittan”

Korrekt svar av SVT, men kan ni tänka er rädslan hos gamlingar som vill komma i kontakt med vården om detta och inte kommer fram, och så får de ingen annan hjälp än att bli hänvisad till det nummer de redan försökt nå utan att komma fram..
Citera
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Är någon av er rädd på riktigt eller tycker ni mest det är roligt att hetsa upp stämningen? Seriös fråga, jag säger inte att det är dumt att vara rädd. Bara nyfiken på stämningen i landet.

Nja rädd vet jag inte men att ha attityden "bara en influensa" är så egotiskt tänk när så inte är fallet. Avvakta analysera va öppen sinnad. Inte förnekelse eller panik. Balans är alltid bäst i alla scenario
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Är någon av er rädd på riktigt eller tycker ni mest det är roligt att hetsa upp stämningen? Seriös fråga, jag säger inte att det är dumt att vara rädd. Bara nyfiken på stämningen i landet.

Ibland känner jag suget i magen eller vad man ska kalla det, orolig definitivt.

Kan tänka mig att det var såhär befolkningen kände när man fick reda på att ett världskrig bröt ut. Men det som är skrämmande är att man inte kan se eller känna på viruset. Plötsligt smäller det liksom.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Om man får milda symptom som feber och liknande och blir frisk varför är det en stor grej?

Om du har milda symptom, som nästan alla kommer få och vi går ut och smittar andra så kommer sjukvården kollapsa här i Sverige, eftersom viruset sprider sig snabbare än vanlig influensa. Förstår du?
Citera
2020-03-11, 21:42
Medlem
Vaccin kan vara klart i april
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här