Citat:
Ursprungligen postat av
NeoVain
Håller helt med här. När regeringen faller kort så får vi ta vårat invånaransvar och kompensera uppåt.
Informera folk, skälla på folk som beter sig illa, oansvarigt, hostar i butik och på buss osv. Dessa ska hem och gå i självkarantän.
Om inte vi alla gör vårat bästa så kommer Sverige gå under snabbare här än något annat land.
För våra folkvalda är tyvärr fullkomliga idioter.
Jag har skällt ut 3 personer på jobbet men även min delägare av vårt medelstora bolag idag. Jag är alltså VD.
Skickade hem en idiotjävel med hosta som nös rakt ut. Utskällningen skedde per telefon när han var påväg hem.
Min delägare för bolaget tyckte jag överdrev. Jag länkade studier och krävde att han skulle läsa dem under dagen. Vilket han också gjorde. Han bad om ursäkt för sin ignoranta inställning och imorgon ska vi i ledningen lägga en temporär krisplan kring hur vi ska göra.
Detta gav ringar på vattnet. Den som skickades hem läste på och bad om ursäkt. Han ringde även sina anhöra och sina vänner för att förklara allvaret.
Såg fler på kontoret sitta med studier och därefter många privatsamtal till nära och kära om situationens allvar.
Tur att man är VD och folk lyssnar på en. Det hänger väl iofs ihop allting.
Alla bör agera såhär. Då kan vi minska spridningen åtminstone lite.
TILL ALLA SOM LÄSER INLÄGGET
Om jag drabbas av Corona och klarar förloppet kommer jag bistå myndigheter, sjukvård och kvarteret där jag bor. Jag gör det isåfall frivillig och vill inte ha betalt.
Resonera likadant ni andra! Det kommer bli totalt kaos, vi måste göra allt vi kan för att hjälpa varandra när staten faller kort och lämnar oss åt Corona.