Citat:
Ursprungligen postat av
pittsmurfen2000
Jag tror ju som bekant att JG mycket väl kan vara förälskad i SD och därför agerat som han gjort. Har skrivit ett tidigare inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av
pittsmurfen2000
Vad har vi för tecken på att SD och JG har en homorelation då? Jag tänker att ett är att det finns så många tydliga likheter mellan deras relation och SD’s relationer med HD och LW, som ju var kärleks- och sexrelationer.
- villkorslös förblindande kärlek från JG
- fnittriga videos under en båttur på tu man hand
- många bilder och videos sinsemellan på bajs och kiss
- att JG så enkelt hugger LW i ryggen - hon var en konkurrent
- att JG känner sig manad att säga att det absolut var heteroporr han tittade på
- att det såklart inte var porr JG raderade
- att JG är så mån om att få bli rövknullad av SD igen att han kartlägger användare på Flashback
Ja, det är onekligen så att JG går alldeles för långt för att det ska vara en kompisrelation, tycker jag med när du spaltar upp det så här. Bra att du band ihop bitar här och där och kom fram till att de kan vara älskande! Vaket och skarpt!!
Tonen i inläggen, identifiering av användare och radering av telefoninnehåll är ju så katastrofalt illa gjort av JG att det inte finns ord för det när man summerar denne ynkedom till karl.. Normalt så förknippar åtminstone jag amerikaner som "stand up guys", men av det amerikanska ursprunget ser jag inget av hos JG. Och än värre blir det när det gått så lång tid och han inte självmant har vänt sig till polisen för att göra det rätta. Vi är nog ganska många här i tråden som tror att JG vet betydligt mer än vad som framkommit i förhören?
Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Säger inte emot dig utifrån vad du räknar upp. Vet du om snacket gått något åt det hållet i geo-kretsar? Det är ju absolut inget fel i att ha en homosexuell relation, men om just JG och SD haft det så komplicerar det ju en hel del i hur vi ska betrakta JG och hans koppling till SD och LW som sagt! Om JG är mer än bara en polare till SD kan det ju motivera ett mer häftigt agerande från honom och förklara sveket mot LW. För övrigt, så starkt av Noa att ryta ifrån mot honom. Barnen W är starka som inte låter sig duperas av Järngänget som svek deras mamma.
Eller hur?! Jag tänkte först att något av det sekretessbelagda materialet kunde vara sånt som rörde en ev. kärleksrelation mellan SD och JG men det slog jag snabbt ur hågen eftersom det i så fall vore centralt för utredningen och båda är vuxna så det inte finns skäl att sekretessbelägga. Men som smurfen2000 har värkt fram de olika delarna och sammanfogat dem så låter det inte orimligt i mina öron heller att de hade mer än en kompisrelation.
Om vi leker med tanken att SD och JG hade en kärleksrelation så blir fallet än mer mångfacetterat. Det verkar dock saknas skärmdumpar från SD:s telefontömning som stöd för det. Å andra sidan kanske SD var
väldigt noga med att radera just sådana spår löpande men att JG inte gjorde det då han inte har en partner som ev. kan ha tillgång till text/bild på telefonen?
Och om SD/JG är älskande så blir ju LW ett ännu större hinder eller hur? Då har ju även JG en rejäl anledning att göra sig kvitt konkurrensen om SD:s gunst.
Och låt säga att HD även visste om eller anade även det förhållandet så blir det ännu mer komplicerat.
Hur tänker ni kring detta? Eller är det inte aktuellt att tänka i de banorna av någon anledning?
Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Nä, att bara minnas oväsentligheter men inte ens minnas när man haft sina egna barn samtidigt som att vägra kommentera som en trotsig bortskämd unge... det är inte vackert om man vill framstå oskyldig.
Ja, man undrar vad poliserna tänker. Särskilt nu då Hiding i mail förklarat att inga misstankar kvarstår mot HD.
Jag är böjd att tro, som flera andra i tråden, att Hiding är för skarp för att göra bort sig i utredningen. Utredningsmässigt så kanske det är helt korrekt att singla in på en person när så mycket indicier pekar åt ett och samma håll. Kanske är det från rättsväsendets sida tvunget att föra åtal efter den här tiden som gått? Sen kan ju polisen återuppta utredningen kring de andra igen. Jag tycker mig se skäl för att återkomma till HD med tanke på de svar hon lämnar i förhören. Det kan aldrig, aldrig vara rimligt att nöja sig med svar som "det har jag svarat på tidigare", "det vill jag inte tala om", "om det tänker jag ingenting" och så vidare.
Jag kan inte se att polisen egentligen brytt sig om att JG raderat media på sin telefon, förutom att de frågat honom under förhöret och att JG själv får förklara vad han raderat (vilket kan vara lögn). Ja kan inte se att polisen ens bett JG om att lämna ifrån sig telefonen på anmodan av polisen efter raderingen, men jag kan ha missat det.