2020-03-11, 18:06
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Hur vet du att hon ska vittna för f ö r s v a r e t? Nu på fredag? Och två timmar? Såg att hon var uppsatt på 15 minuter.

Det är sannolikt något jag uppfattat i tråden. Har jag fel, så backar jag på det. Hinner inte kolla det nu. Brukar inte påstå saker om jag inte samtidigt använder frågetecken, eller tror jag.

Det KAN ju också vara att någon skrivit: HD 15 min och JG 2 timmar och sen har det blivit fel efter det. Hittar inte försvarets vittnen nu. Någon som har dem? Hittar bara åklagarens.
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-03-11 kl. 18:09.
Citera
2020-03-11, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag får inte ihop det där. Kan inte du som har tidningen ge en kort sammanfattning av hur åklagaren menar att det händelsen 11-12 maj skulle ingå i SD:s lömska mordplan:
Åklagarens teori: Mystiska män i skogen ingick i 45-åringens lömska mordplan
https://www.na.se/logga-in/aklagarens-teori-mystiska-man-i-skogen-ingick-i-45-aringens-lomska-mordplan
Förstår du inte? När Lena blir ihjälslagen så kan då SD skylla på de hotfulla männen (som endast finns i hans huvud). Han har t o m polisen där för att fixa bevis på att han faktiskt sett de här männen.
Citera
2020-03-11, 18:07
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är sannolikt något jag uppfattat i tråden. Har jag fel, så backar jag på det.

Nä du har rätt, HD ska vittna även för försvaret!
Citera
2020-03-11, 18:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Ja du SD, det verkar onekligen vara jobbigt att vara mordåtalad när alla kort kommer upp på bordet.

Som den narcissist SD R så gäller naturligtvis inte regler honom.

Han har ju redan idag deklarerat att han valde att radera hela morddagens konversation mellan honom och LW då han ansåg att det var privat och att det inte fanns något av intresse för polisen.

22 varningstecken. Här är 5/och alla = Stefan Davidsson.
Resten finns i spoilern. Jag skulle säga att SD kvalar in på minst 21 av 22 👍🏻

”De älskar att vara undantaget. De bryter mot trafikregler, kör för fort, går före i kön, går in på förbjudna områden, helt enkelt för att de inte anser att regler gäller för dem. De kräver ofta speciell service på t.ex. restauranger och kan bli aggressiva om de inte får sin vilja igenom. ✔️

De älskar att styra samtalet, men kommer du med frågor som de inte vill svara på,
byter de helt enkelt samtalsämne och ignorerar vad du har sagt.” ✔️

De respekterar inte auktoriteter. Det har att göra med deras övertro på den egna överlägsenheten.
Skulle en psykolog ställa en diagnos på dem, t.ex. narcissistisk personlighetsstärning,
kan de alltid skylla på att ”psykologen var mindre intelligent än jag,” ”jag tror inte på sån skit,” etc.✔️.

De har sitt entourage av vänner som beundrar dem. De har ofta vänner som sysslar med samma saker som de själva, men som inte är lika framgångsrika och dessa utgör därför en del av beundrarskaran för narcissisten. Det gäller att de här kompisarna / familjemedlemmarna inte far iväg och blir duktigare eller mer framgångsrika, då kommer narcissisten att baktala dem och vänskapen, det som finns kvar av den, blir kortlivad. ✔️

De ifrågasätter det mesta av vad du säger. När förhållandet pågått ett tag, börjar de plockar isär dina minnen och det du berättar, ofta för att förlöjliga dig och få det att framstå som att du inte riktigt vet vad du pratar om. När det gäller minnen, kan det gå så långt att du till slut inte minns vad som verkligen hände eller inte. Minnet påverkas och det leder till att man konstruerar om händelsen och tror sig minnas den annorlunda än den var. Det är det här som kallas ”gaslighting”✔️

Citera
2020-03-11, 18:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Förstår du inte? När Lena blir ihjälslagen så kan då SD skylla på de hotfulla männen (som endast finns i hans huvud). Han har t o m polisen där för att fixa bevis på att han faktiskt sett de här männen.
Jo, här i tråden kan vi ju ha en massa egna fantasifulla teorier som inte går ihop på något logiskt sätt. Men det jag undrar är alltså hur åklagaren själv menar att det skulle ha ingått i en mordplan. Någon som prenumererar på tidningen jag länkade till kanske kan citera lite ur artikeln.
Citera
2020-03-11, 18:11
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Nä du har rätt, HD ska vittna även för försvaret!

Jag tänkte väl det. Letar för fullt i mina LW-mappar nu, men hittar bara listorna med åklagarens vittnen. Men det är ju inte lite dokument man samlat på sig i över 1.5 år.

Men hon ska i alla fall vittna FÖR SD med. Är det någon som har försvarets vittnen?
Citera
2020-03-11, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag tänkte väl det. Letar för fullt i mina LW-mappar nu, men hittar bara listorna med åklagarens vittnen. Men det är ju inte lite dokument man samlat på sig i över 1.5 år.

Men hon ska i alla fall vittna FÖR SD med. Är det någon som har försvarets vittnen?
Om jag inte kommer ihåg helt fel så har åklagaren 15 minuter och försvaret 2 timmar (ev 1.5).
Citera
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Jo, här i tråden kan vi ju ha en massa egna fantasifulla teorier som inte går ihop på något logiskt sätt. Men det jag undrar är alltså hur åklagaren själv menar att det skulle ha ingått i en mordplan. Någon som prenumererar på tidningen jag länkade till kanske kan citera lite ur artikeln.

Det står inte så mycket nytt i artikeln annat än gammal skåpmat om att han uppgav falsk namn, poliserna tyckte det kändes märkligt och de undrade sinsemellan varför han skulle ut och leta igen om han var rädd och förföljd.

Citat:
"Enligt åklagarna var mötet i skogen och larmsamtalet om de mystiska männen en del av 45-åringens mordplan på Lena Wesström."

"Oavsett vad jag frågar honom så får jag inga tillfredsställande svar, det är hela tiden någonting som känns fel", skriver polismannen i sitt PM.

""Jag minns att jag och kollegan diskuterade honom efteråt och att vi båda tyckte det hela var mycket avvikande och skumt beteende, "

"– Han uppgav att han hette något annat och den personen visade sig senare bo i Odensbacken, säger Therese Johansson."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Möllersismerna Cirkus Möller är tack och lov unik.

Hon hade 9 olika (bort)förklaringar för vad hon gjorde på mordkvällen.
Den ene mer osannolik än den andre. Hon ljög som en borstbindare utan att skämmas ett duft

Tycker ändå det finns vissa likheter i det avseendet...
Citera
2020-03-11, 18:20
Medlem
Citat:
Enligt åklagarna var mötet i skogen och larmsamtalet om de mystiska männen en del av 45-åringens mordplan på Lena Wesström.

Det är allt som sägs förutom själva skogsbesöket och att poliserna tyckte det var underligt. Man beskriver inte hur åklagaren tänkte kring det hela.
Citera
2020-03-11, 18:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Målsägarbiträdet:

Du har inte gråtit här någon gång men skrattat flera gånger under rättegången. Är det lättare att vara glad än ledsen här?

Tystnad.

– Jag avstår från att svara på det, säger 45-åringen.

Det där sa mycket, "jag avstår från att svara på det". Vilken jävla skitstövel.

Det säger en hel del - om hans väldigt utmärkande arrogans. Han gräver sakta men säkert sin egen sociala grav.
Citera
2020-03-11, 18:22
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Som den narcissist SD R så gäller naturligtvis inte regler honom.

Han har ju redan idag deklarerat att han valde att radera hela morddagens konversation mellan honom och LW då han ansåg att det var privat och att det inte fanns något av intresse för polisen.

22 varningstecken. Här är 5/och alla = Stefan Davidsson.
Resten finns i spoilern. Jag skulle säga att SD kvalar in på minst 21 av 22 👍🏻

”De älskar att vara undantaget. De bryter mot trafikregler, kör för fort, går före i kön, går in på förbjudna områden, helt enkelt för att de inte anser att regler gäller för dem. De kräver ofta speciell service på t.ex. restauranger och kan bli aggressiva om de inte får sin vilja igenom. ✔️

De älskar att styra samtalet, men kommer du med frågor som de inte vill svara på,
byter de helt enkelt samtalsämne och ignorerar vad du har sagt.” ✔️

De respekterar inte auktoriteter. Det har att göra med deras övertro på den egna överlägsenheten.
Skulle en psykolog ställa en diagnos på dem, t.ex. narcissistisk personlighetsstärning,
kan de alltid skylla på att ”psykologen var mindre intelligent än jag,” ”jag tror inte på sån skit,” etc.✔️.

De har sitt entourage av vänner som beundrar dem. De har ofta vänner som sysslar med samma saker som de själva, men som inte är lika framgångsrika och dessa utgör därför en del av beundrarskaran för narcissisten. Det gäller att de här kompisarna / familjemedlemmarna inte far iväg och blir duktigare eller mer framgångsrika, då kommer narcissisten att baktala dem och vänskapen, det som finns kvar av den, blir kortlivad. ✔️

De ifrågasätter det mesta av vad du säger. När förhållandet pågått ett tag, börjar de plockar isär dina minnen och det du berättar, ofta för att förlöjliga dig och få det att framstå som att du inte riktigt vet vad du pratar om. När det gäller minnen, kan det gå så långt att du till slut inte minns vad som verkligen hände eller inte. Minnet påverkas och det leder till att man konstruerar om händelsen och tror sig minnas den annorlunda än den var. Det är det här som kallas ”gaslighting”✔️

Så otroligt träffande! Det låter exakt som SD. Man skulle kunna tro att det var författat just om honom.

Detta är vad vi har lärt oss om honom denna tiden. Både genom tråden, FUP och för vissa av oss även IRL. Stackars LW och alla andra runt omkring. Och nu genom det som sker på rättegången.

#TeamÅsaHiding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in