2020-03-11, 13:36
Medlem
Märkligt att han "inte kommer ihåg" vad han sagt tidigare. Jag är övertygad om att han läst varenda ett av de förhör som finns i fupen av honom själv. Men bekvämt att "inte minnas".
Citera
2020-03-11, 13:37
Medlem
notknapparens avatar
"– Du hade sagt till henne 14 gånger i augusti 2017 att ni skulle ligga lågt och sedan åker du hem till henne och tänder ljus hos henne i september."
//
"– Så du har tänt ljus i hennes bostad när hon inte var hemma?

– Ja. Och det var mycket uppskattat. Då kändes det inte lika ödsligt för henne att komma hem.
"
//
"Advokaterna säger ingenting när den 45-årige mannen förhörs. Hans svar blir allt kortare och hans röst har blivit lägre. Han verkar trött åklagarens frågor. "

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

SD verkar känna att snaran stryps.
Citera
2020-03-11, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon visar nu upp en bild från övervakningskamera på Stadium den 11 maj 2018, efter att Lena var på mannens kontor. Det är sista gången de ses, har 45-åringen hävdat.

– Hon har inte ringarna på sig där. Har du kommentar till det?

– Nej har du någon fråga?

– Har du någon kännedom om hon hade ring eller inte den dagen?

– Nej det säger du att hon inte här.

– Innan den 11 maj 2018 när träffade du henne då?

– Vet inte.

Inga ringar den dagen. Men hon hade ringar när hon mördades. Så hur hamnade SDs dna på ringen om det var den dagen de, enligt honom, senast sågs?

Mmm när hamnade hans Dna på hennes rindar då ja?
Vad gjorde förresten Lena på hans kontor tre dagar före mordet?

Var det inte just 3 dagar före mordet som han dessitom ringde polisen och ojjade sig om några ungdomar han var så rädd för, fastän de inget gjort och ljög om vem han var och vart han bodde i mörkret på en cykelbana?
Vad hände först, lenas besök på hans jobb eller den konstiga polisanmälan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
AB verkar ha avslutat sin liverapportering efter lunchuppehållet, får inte upp sidan, det var inte bra.

Ngn annan som får upp den?

Klicka på din länk kl 9.09, gjorde jag nyss och det fungerar efter lunch.
Citera
Medlem
Svårt att hitta ngn som ljuger/hittar på som SD, just nu i rättsalen

– Du har vid ett tillfälle sagt att det var unga män. Kan du säga något om ålder?

– Nu kan jag inte det i alla fall.

– Du har också kunnat beskriva deras hudfärg.

– Okej.

– Men det kan du inte nu?

– Nej.
Citera
Medlem
Kallixs avatar
Nu har domaren rutit till:

AUGUST HÅKANSSON - AB

Nu röt rättens ordförande till mot 45-åringen, som suckar irriterat vid nästan varje fråga.

Ordförande Björn Lindén:

– Jag förstår att det kan kännas tjatigt att upprepa svaren många gånger, men vi som sitter här är helt blanka. Det räcker ofta att du säger att du inte vet, du behöver inte komma med de här utvikningarna som jag märker att du gör i nästan varje fråga som åklagaren ställer. Då kommer det gå smidigare.

– Ja, ja, säger 45-åringen och ser lite skamsen ut.
Citera
2020-03-11, 13:42
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
– Det här är en mordutredning och mitt sexliv har ingenting med det att göra, säger 45-åringen.
Domaren Björn Lindén avbryter och ger den misstänkte en tillsägning.
– Åklagaren ställer vilka frågor hon vill. Vi är helt blanka när det gäller de här bitarna och behöver få veta saker. Jag har märkt att du gör utvikningar hela tiden i dina svar till åklagaren. Jag vill att du slutar med det och svarar på frågorna istället, säger Björn Lindén.

Ja du SD, det verkar onekligen vara jobbigt att vara mordåtalad när alla kort kommer upp på bordet.
Citera
2020-03-11, 13:45
Medlem
Misstänker hans brist på självkontroll och grandiosa personlighet avslöjat mordvapnet tidigare idag.

Citat Ab
”– Varför behövde du bättre lampa den här gången?
– Det fanns en risk att något skulle hända igen. Då vinner någon som har en lampa inte snorungar som inte har en.”

För er som inte är bekanta med att ficklampor typ ”Maglits” används som självförsvar/vapen:

(FB) Vilket är det bästa vapnet för självförsvar? Ej skjutvapen

Till och med märkena på trädet kan överensstämma med skaftet.

https://imgur.com/VomENct

https://imgur.com/ZoMYJnD

”– Blev det någon kontroll ute på plats?
– Ja. Jag hade lampa första gången också för att gå i skogen. Men jag tog på mig bättre pannlampa och en ficklampa och cyklade bort dit.”

Skummade i beslagen med kan inte se att man tagit beslag av någon lampa där i. Någon som läst annat?
Senast redigerad av viperstyle 2020-03-11 kl. 13:49.
Citera
2020-03-11, 13:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Nu har domaren rutit till:

AUGUST HÅKANSSON - AB

Nu röt rättens ordförande till mot 45-åringen, som suckar irriterat vid nästan varje fråga.

Ordförande Björn Lindén:

– Jag förstår att det kan kännas tjatigt att upprepa svaren många gånger, men vi som sitter här är helt blanka. Det räcker ofta att du säger att du inte vet, du behöver inte komma med de här utvikningarna som jag märker att du gör i nästan varje fråga som åklagaren ställer. Då kommer det gå smidigare.

– Ja, ja, säger 45-åringen och ser lite skamsen ut.

Verkar vara frågor om hans sexliv som gjorde honom irriterad om nu NA ger en korrekt bild.

Citat:
Efter flera upprepade frågor blir 45-åringen märkbart irriterad på åklagaren.
– Det här är en mordutredning och mitt sexliv har ingenting med det att göra, säger 45-åringen.
Domaren Björn Lindén avbryter och ger den misstänkte en tillsägning.
– Åklagaren ställer vilka frågor hon vill. Vi är helt blanka när det gäller de här bitarna och behöver få veta saker. Jag har märkt att du gör utvikningar hela tiden i dina svar till åklagaren. Jag vill att du slutar med det och svarar på frågorna istället, säger Björn Lindén.

https://www.na.se/artikel/9-00-forhoren-med-misstankte-45-aringen-fortsatter-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-har
Citera
2020-03-11, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"– Du hade sagt till henne 14 gånger i augusti 2017 att ni skulle ligga lågt och sedan åker du hem till henne och tänder ljus hos henne i september."
//
"– Så du har tänt ljus i hennes bostad när hon inte var hemma?

– Ja. Och det var mycket uppskattat. Då kändes det inte lika ödsligt för henne att komma hem.
"
//
"Advokaterna säger ingenting när den 45-årige mannen förhörs. Hans svar blir allt kortare och hans röst har blivit lägre. Han verkar trött åklagarens frågor. "

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

SD verkar känna att snaran stryps.

Han gjorde tydligen precis allt för att hon skulle känna sig uppvaktad, älskad och speciell för honom...för detta var väl inte det ända han överraskade henne med för att charma henne intensivt??

Så varför hålla henne kvar om han planerade att mörda henne??
Så många varför, jag hoppas åklagaren ser alla motsägelser och listar ut sanningen.
Citera
2020-03-11, 13:49
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Han är farlig även om han mot all jävla förmodan skulle vara oskyldig till just mordet.

Kom ihåg att han är kvinnomisshandlare, djurplågare, stalkare samt en manipulatör av rang. Uppfostrar även barnen, som han pratat om att mörda, väldigt skevt.

Just det! Så nu MÅSTE folk, VUXNA alltså, säga exakt vad de vet! Samtliga barn måste växa upp tryggt!

Enda sättet att trygga det för barnen(och andra) nu, är genom att VUXNA tar ansvar och säger sanningen nu! Inget mer dravlande från JG, HD och andra om de nu anser sig oskyldiga och ansvarsfulla. Be om ursäkt för dravlande, vägran att svara på frågor och raderande på telefonen mitt under polisförhör och säg sanningen! Hur svårt ska det vara?

Allt annat tar i alla fall jag som om att de är medskyldiga på ett eller annat sätt. Samt skiter i om LW´s och SD´s barn drabbas, eller om de måste vara otrygga resten av sina liv. HD och JG har verkligen INTE imponerat på mig fram tills nu.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-11, 13:51
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"Åklagaren pressar 45-åringen om hur han efter mordet kunde besöka den exakta platsen där Lena Wesström hittades.
Under gårdagen berättade han att han sett bilder i tidningar och därför visste var platsen var.
– Ja, det kan ha varit något flygfoto eller så som jag såg. Men jag minns inte, säger han
"

Det här borde ju inte på något som helst sätt vara svårt för åklagaren att ta reda på när media visade sina första bilder.

Jag minns något inlägg där @EGT beskrev hur h*en sett bilder på hur kroppen låg på flygbilder och något om kläder som bäras bort, vilket MV reagerade starkt på.

Det här måste ju ändå vara en nyckelfråga, där man kan visa när i tid medias bilder kom ut.
Sa SD inte också att HD hade kört där?

Nu börjar det bli för mycket information att hålla rätt på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in