2020-03-11, 17:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Varför? Jag kan ta en influensa om det vore så
Är du så jävla korkad så du tror att alla du smittar också kan ta den?
Det handlar inte bara om dig! Jävla egoist
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ResareBengt
Men det är bara så helt plötsligt då?

Hm!! låter inte bra för min del då jag har problem med min njure sen tidigare...

Så man kan alltså dö direkt när man får kontakt med viruset?

Finns inga direkta vetenskapliga bevis på vad som egentligen händer, inte som jag hittat iaf. Men de flesta tror att immunförsvaret går igång så pass hårt att organ sviktar. Eller så kan det vara att de har svåra andningsproblem, syretillförsel i blodet dvs Hypoxemia. Hjärtat och hjärnan får tar smällen.
Citera
Avslutad
Den avlidne misstänks ha smittats i Sverige. Det borde ju innebära att personen blev smittad relativt sent jämfört med dom flesta andra. Då faller ju teorin litegrann med att det är just efter 14 dagar som läget blir kritiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Folk bär inte munskydd eller andningsskydd.
Promenerar det fler nu?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Ja i princip, så.. man kan väl säga att liemannen och dennes kompanjoner har bråda dagar framöver. Så om någon knackar dig på axeln och det känns konstigt på nåt sätt, så är det bara att förstå vad som väntar i nästa ögonblick.

Helt ärlig så bryr jag mig inte, orkar inte bry mig längre om alla dessa mänskliga problem som vi har, dör man så dör man, kanske vaknar man upp i helvetet bland en massa demoner som torterar än?

Lika bra att be om syndernas förlåtelse på riktigt, i dessa dagar har jag faktiskt helt ärligt talat tänk mycket på det som Jesus gjorde på korset

Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Nej, man är sjuk ett tag innan eller iallafall smittad. Det funkar inte så att du andas in lite virus och så hux flux exploderar du.
Detta låter rimligare, men det är inte det man verkar se i klippen? De flesta som verkar falla ner, har gjort det plötsligt,

verkar så iaf.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
500 personer är för mycket. Alla samlingar över 10 personer vore lämpligare.
Citera
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det burde være påbudt å bruke munnbind eller maske når man har slike symptomer, for å unngå å smitte andre. Og det burde også være påbudt å gjøre andre tiltak, som feks bruk av hansker, for å unngå å risikere å smitte andre. Jeg tenker på i tilfelle man har coronavirus uten å vite det. De som har coronavirus og vet det, skal holde seg hjemme i karantene.

Matvaruaffärerna borde förse sin personal med skyddsmask och handskar, då dessa löper stor risk att bli smittade av oaktsamma personer som nyser och hostar överallt.

//Skalman
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
En gubbe hade skrivit en insändare i UNT, lokala tidningen idag. Han o frun hade varit i Tanzania där de jobbat tidigare, fatta det som att de var pensionärer nu. Kom hem nyligen. När de flög inrikes från nån mindre stad till huvudstaden i Tanzania. Så stod där en sjuksköterska som granskade varje resenär. Alla var tvungna använda handsprit. Så vi är alltså stenålders när de gäller virus jämfört med detta.

Jo, men Afrika har ju stor erfarenhet av alla möjliga utbrott. Och vi har corona-bob. You do the math.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
En jättebra sida som uppdateras kontinuerligt: https://c19.se/

Tack
Citera
2020-03-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Blir de som blir friskförklarade immuna mot viruset? Eller kan de drabbas igen?

Man blir immun mot viruset man blev smittad av då kroppen känner igen viruset. Viruset kan dock mutera och mot detta är man inte immun.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Det tror jag inte.

Här är en artikel. Men det var en annan artikel jag läste tidigare på tråden. Den här handlar om viral hjärninflammation.

https://www.thailandmedical.news/news/breaking-news-coronavirus-can-also-attack-the-nervous-system,-causing-neurological-conditions-and-ev en-viral-encephalitis
Hmm låter kusligt !

Får hoppas på att det kommer ett vaccin eller liknande snart !
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
En jättebra sida som uppdateras kontinuerligt: https://c19.se/

Den där tillväxtkurvar ser väldigt brant ut. Hur jämför dessa siffror sig med de I Italien. Borde gå att få fram en jämförbar siffra på hur många som blivit i Sverige relativt Italien (räknat i procentuell andel av befolkningen, per dag, per vecka etc). Går det lika snabbt som i Italien relativt sett så bör vi vara jävligt oroliga och maximera alla insatser/preventiva åtgärder direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in