2020-03-11, 17:39
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Var i affären och där gick en tjej runt och nyste rakt ut samtidigt som hon talade i telefon. Eftersom båda hennes händer var upptagna med telefon och varor nös hon bara rakt ut på flera olika ställen i affären medan hon gick runt. Hon var väldigt förkyld. Helt hopplösa människor som bara tänker på sig själva.

En man skrek på henne. Hon ryckte på axlarna och gick till självbemanningskassan där hon stannade och fortsatte prata i telefon. Hon stod kvar där när jag lämnade butiken.

Om det finns fler exempel som henne och om de är smittade så kommer situationen bara att bli värre. Helt hänsynslös människa.

kassörskan en bit ifrån såg helt nervös ut men hon sa ingenting.

Någon vecka eller två från nu kommer sådana här människor bli ihjälslagna på öppen gata.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Fast det där är ju bara ett logiskt felslut kommet ur dysfunktionella försvarsmekanismer.

På vilket sätt? Jag sa inte att man ska bara lägga sig och vänta på döden. Det här är nu rena lotteriet och många kommer att stå där med svarte petter i handen oavsett. Världen har sett många förfärliga farsoter genom historien och den som trodde att de var över för gott, bara för att människan blivit så smart, kunde inte ha mer fel. Det positiva med detta är att de kommande generationerna kommer att slippa åtminstone denna förbannelse efter att man hittat botemedlet men nya är redan i pipen.
Citera
Medlem
Vi har ingen smittspridning i Västerbotten säger dom.

Klart som satan ni inte vet det än eftersom det tar några dagar innan andra visa symptom. Om 1 vecka kommer vi ha säkert 100 fall som blivit smittade i Sverige.

Fett är alltså luftburet och räcker med du är i samma rum som en som är smittad för att du ska bli det också. Notera att man inte bara blir smittad genom att folk nyser på en eller så utan detta mottas genom syret helt enkelt.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Live : CNN

https://www.youtube.com/watch?v=w_Ma8oQLmSM

WHO går ut med beteckningen Global Pandemi.

Första Pandemin världen ser av ett Corona virus.

81 länder rapporter INGA fall.

Vi kan inte säöga det högt/klart/ofta nog, alla länder kan fortfarande ändra pandemins kurs.

Mobilisera/spåra/avgränsa. Spåra varje kontakt säger han. (Sverige har "lagt om" smittspärningen)

De med få fall kan vidta åtgärder och därmed hålla ner antalet smittade.

Även länder med störe kluster kan få ner antalet smittade genom aktiva åtgärder.

Många länder kämpar med brist på olika saker.

Samtidgt lägger han vikt på att vara försiktiga med åtgärder som drabbar ekonomi/människors frihet.

Här översätter jag inte längre samma dravel som gör att folk fortsätter som vanligt.

Jag sker detta längre bak i tråden för ca 5minuter sedan. Ja viruset är en panademi nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Jag följer knappt media, jag följer forskare och WHO. Detta är fakta.
Förlåt för stavfel, befinner mig i ryssland och ibland kan det bli så!

Felaktig ”fakta” isåfall.
Haha, ”stavfel”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
https://www.expressen.se/nyheter/just-nu-regeringskansliet-drabbat-av-coronaviruset/

Inte säkert långt kvar tills Löfven & Co blir också smittade nu om de inte tänker ha hygieniska åtgärder.
Sätt Rosenbad i karantän
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartatjuren
Ingen har någonsin sagt att 70% av världens befolkning kommer att få viruset och om någon har sagt det är de bullshit
En drös experter har sagt det.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Liter märkligt hur det verkar vara betydligt mindre smittade Afrika och länder som Pakistan och Indien. Vad kan detta bero på?

Att kineserna inte turistar så mycket där?
Citera
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartatjuren
Ingen har någonsin sagt att 70% av världens befolkning kommer att få viruset och om någon har sagt det är de bullshit

Myndigheter i Tyskland säger det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Var i affären och där gick en tjej runt och nyste rakt ut samtidigt som hon talade i telefon. Eftersom båda hennes händer var upptagna med telefon och varor nös hon bara rakt ut på flera olika ställen i affären medan hon gick runt. Hon var väldigt förkyld. Helt hopplösa människor som bara tänker på sig själva.

En man skrek på henne. Hon ryckte på axlarna och gick till självbemanningskassan där hon stannade och fortsatte prata i telefon. Hon stod kvar där när jag lämnade butiken.

Om det finns fler exempel som henne och om de är smittade så kommer situationen bara att bli värre. Helt hänsynslös människa.

kassörskan en bit ifrån såg helt nervös ut men hon sa ingenting.
Det burde være påbudt å bruke munnbind eller maske når man har slike symptomer, for å unngå å smitte andre. Og det burde også være påbudt å gjøre andre tiltak, som feks bruk av hansker, for å unngå å risikere å smitte andre. Jeg tenker på i tilfelle man har coronavirus uten å vite det. De som har coronavirus og vet det, skal holde seg hjemme i karantene.
Citera
2020-03-11, 17:40
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Första svenska dödsfallet i nya coronaviruset

”– Personen ska ha inte ha varit utomlands, träffat någon med coronavirus eller åkt tunnelbana eller något sånt, säger en person med insyn till Aftonbladet.
...
Det ska röra sig om en äldre patient med en underliggande sjukdom som dött.
...
– Personen ska ha mått bra bara för någon vecka sedan och före helgen börjat må dåligt med feber, vilket utvecklats till lunginflammation.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vdxgM/forsta-svenska-dodsfallet-i-nya-coronaviruset
Nu vet vi inte exakt hur allvarlig den underliggande sjukdomen var, men tycker ändå det inte bådar gott att de inte lyckades hålla patienten levande lägre än så. Med enbart två fall på intensiven borde det ha funnits bra fokus på dem. Undrar om svenska läkare har följt med något i rapporteringen om behandlig från andra länder.
Citera
2020-03-11, 17:40
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Vaddå äntligen? Är det något du längtat till?
Då kanske detta äntligen börjar tas på allvar. Jag har jävligt svårt att se svenska systempolitruker fortsätta att tjafsa om småskit när detta är en erkänd pandemi. Detta skulle ha behövts göras mycket tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in