2020-03-11, 17:08
Medlem
okok1s avatar
Hur länge var x på intensiven?
Citera
2020-03-11, 17:09
Medlem
Om ni såg Aktuellt igår sa pensionerade smittskyddsläkaren som är rådgivare till WHO att viruset inte går att stoppa i Europa, att de flesta inte kommer märka av att de är smittade, att ca 60-70% kommer smittas. De som dör är huvudsakligen i 75-80 års åldern eller multisjuka. Han trodde inte det skulle bli så farligt.
Citera
Medlem
Det är åtminstone inte som en vinterkräksjuka (som jag för övrigt är immun mot i vuxen ålder).

Inte mycket som slår känslan av att spy upp inälvor.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Är det två som har dött?

Vi ska alla dö även om vi varken får influensa eller corona. Men många av oss vill leva längre och att våra anhöriga också gör det.

Nej, 1 är död och en kommer troligtvis dö de närmsta dagarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Kan nog bli tufft om man är ensam i hemkarantän och blir sämre ja
MEN SÄTT DIG I FÖRBEREDDANDE KARANTÄN DÅ?!?

Jag orkar snart inte mer. Hur kan människor finna njutning i att gå runt på stan när.det finns en risk för veckors feber för att sen dö?! Jag förstår inte, det är HELT OFÖRSTÅELIGT för mig. Och då får jag hantera detta i nära relationer också.

KAN ALLA STANNA HEMMA?
Citera
2020-03-11, 17:10
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
OBS! GODA NYHETER OBS!

Vaccin finns nu efter att ha forskats fram i Nordkorea och enligt WHO kan man börja distribuera vaccinet globalt inom en månad!

Källa ,tack!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Det finns inte en sportlovsvecka, det finns tre beroende på var du bor.
Det här var vecka 9, Stockholms sportlovsvecka o jag bor i Sthlm.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Sverige är ett konstigt land.

Blir du påkommen med att röka en joint i en park så blir du frihetsberövad, tvingad att klä av dig naken, tvingad att lämna urin/blodprov, du blir förhörd, och dem kan även ta dna-prov på dig och om dom vill så genomför dom en husrannsakan i din bostad, otroligt kostsamma och intigritetskränkande påföljder när man tänker efter. Utöver detta får du en stämpel på dig som sitter i under 5 års tid och denna stämpel gör det svårt att ta/behålla körkort/söka jobb mm + att du blir uthängd för grannar och bekanta på sidor som lexbase/mr koll.

Men om det visar sig att man bär på en samhällsfarlig virus-smitta, ja då rekomenderas man att vara hemma 2 veckor.

Och jobbar du på sjukhus och blivit exponerad för detta farliga virus, ja då förväntas du jobba vidare tills symptom visas.

Man hade kunnat hoppats att Sverige hade bekämpat virusutbrottet lika hårt som man bekämpar "ringa nakotikabrott" dvs förvandlas till rena nazister så fort nån röker lite maja.

Dags att börja prioritera resurserna kan man tycka.
Hur många respiratorer har vi egentligen tillgängliga i landet?
Hur mycket skyddsutrustning har vi till sjukhuspersonalen?
Hur många platser har vi till dem som måste in på sjukhus?
Har vi reservpersonal ifall den ordinarie börjar insjukna?
Lägg därtill en ny presskonferens ikväll 20.15
Måtte dom meddela sin avgång och in med nya friska ledare.
Citera
Medlem
Orten19s avatar
Tur han var gammal, var ju snart dags ändå Gud verkar vilja bli av med våra pensionärer
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Vil man alltid få tørrhoste, hvis man har blitt mildt eller moderat syk av coronavirus?
Finnes det en oversikt over hvilke symptom som alle (eller de fleste) får ved mild og ved moderat coronavirus-sykdom?

Detta är från studier av 55.000 fall i Kina som är recovered. (Mild to Moderate symptoms)

Fever: 88%
Dry cough: 68%
Fatigue: 38%
Coughing up sputum, or thick phlegm, from the lungs: 33%
Shortness of breath: 19%
Bone or joint pain: 15%
Sore throat: 14%
Headache: 14%
Chills: 11%
Nausea or vomiting: 5%
Stuffy nose: 5%
Diarrhea: 4%
Coughing up blood: 1%
Swollen eyes: 1%
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Britter åker sällan skidor. Där har du svaret på din fråga.
Dessa j-a resenärer som inte brydde sig!
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Ingen har livslång immunitet mot vanlig influensa heller. Influensavirus muterar varje år och det är bland annat därför som folk ska vaccineras varje år mot influensa. Forskarna har studerat virus i Göteborg i två månader nu och ser inte hittills att detta virus avviker på något sätt gällande mutationer, från övriga kända virus. Kolla på SVTs program, den är bra...
Jag är medveten om att det pågår forskning. Därför frågade jag efter en studie. Nej, det programmet var inget vidare om man vill ta reda på fakta. Men tack för tipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in