2020-03-11, 16:59
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Vad är symptomen då? Verkar jag helt ha missat. Trodde det var som en allvarlig förkylning, hög feber.

Feber (ofta hög runt 39-40)
Djup hosta (torrhosta)
Andningssvårigheter
Muskelvärk och trötthet (vissa har sagt att de haft så ont och varit så trötta att de inte orkar ta sig till toaletten utan uträttat sina behovs i sängen istället)
Kräkningar och Diareér (ca 10% av fallen)

Det är symptom för den första tiden 1-10 dagar. Sen kan det blir bättre eller gå utför.
Citera
2020-03-11, 17:00
Medlem
selusts avatar
Någon skrev att who skulle utlysa pandemi om 20 minuter för 20 minuter sedan. Någon med källa på det eller vet om det stämmer?
Citera
Medlem
Hur många dog i Svininfluensan? Läste att det var 10 x mer än först antaget i omvärlden. över 200 000 Men i Sverige var det väl bara nåt dussin?
Citera
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Ni väktare kommer verkligen att behövas den närmsta tiden. Börja direkt att använda full skyddsmask!

Vår beredskap är noll. OM det ska börja talas om att skydda sig, så undrar jag vart fan de ska trolla fram utrustningen ifrån, och dela ut nationellt till alla kontor t.ex. men även till våra anställda som står i receptioner, sitter vid företag mm.

Jag talade igår med sjukhusanställda gällande vårat vara-icke vara där på avdelningar, dessvärre verkade kärringarna inte speciellt oroade. Än. För när skiten väl slår till så kan man ge sig fan på att det kommer låta annorlunda.

Det är bara en tidsfråga innan någon av oss som rondar runt kommer att smitta/dra runt med skiten.

Själv föreslog jag vissa ändringar för min arbetsledning, utan något gehör. Föga förvånande, hoppas de åker skiten och hostar ihjäl sig hemma. (Lite magstarkt att säga så kan tyckas, men det finns fog för mitt utbredda missnöje).
Citera
Medlem
sannes avatar
Alla på den här presskonferensen borde gå traumaterapi, och sätta in reserver. Vi på FB var nog 2-3 dagar tidigare med worst case scenario .

https://www.svtplay.se/video/25953608/nyheter-direkt/presstraff-om-coronalaget-just-nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Eh...

Du resonerar alltså att det är ingen idé att begränsa sammankomster ifall man inte kan stoppa ALLA sammankomster.

Var har du skaffat din logik någonstans? Fick du den i ett Happy Meal på McD!?

Poängen var att det bara är dum signalpolitik men det kanske gick över ditt huvud. Tegnell sa att det inte finns någon större risk att smittas i kommunaltrafiken, men tydligen är risken tillräckligt stor att smittas när man tittar på fotboll eller melodifestivalen att man väljer att rekommendera ett förbud. Ser du den logiska diskrepansen? Det är ingen skillnad på att stå bredvid någon i kommunaltrafiken i 45 minuter och att stå bredvid någon på en hockeymatch i 45 minuter.

Signalpolitik för att lugna massan.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Någon som vet om Tegnell har koll på Tyrolen?

Danskarna verkar ha full koll på dom
Citat:
Danmark har de seneste dage haft en kraftig stigning i antallet af smittede sammenlignet med flere af landene omkring os.

Det er ikke overraskende, siger Bolette Søborg, overlæge i Sundhedsstyrelsen.

- Jeg tror, at det afspejler vores teststrategi - herunder at vi også tester for Tyrol i Østrig.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/smittetal-stiger-kraftigere-i-danmark-end-andre-lande/8042816
Citera
Medlem
Ratis avatar
Hoppas politikerna lär sig en läxa inför framtida pandemier.
Citera
2020-03-11, 17:01
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har ni FB-rasister tänkt på en sak. De nu som kommer att klara sig bäst är de som sedan tidigare vägrar ta folk i hand som kanske nu klarar sig bäst från att bli smittade. Speciellt de som går omkring i stora tält eller niqab.

Där fick ni! Ni skulle ha lyssnat!

Har ju fungerat bra i Iran...

De kanske glömde handspriten bara?
Citera
Medlem
Covids avatar
https://www.youtube.com/watch?v=XvjtpgnnagE

Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Intressant, har du någon länk till WHO:s vad jag förmodar presskonferens? I övrigt också intressant när det gäller ekonomin. När vi redan är på väg in i en lågkonjunktur är det här i princip det värsta som kunde hända. Lägg till kronans fall senaste året, nollränta, ny flyktingvåg och en fortsatt usel bostadspolitik. Kan bli intressant detta.
Citera
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
De är ju 2 stycken som legat med intensivvård som kommit från tidigare vårdinrättning (med största sannolikhet vårdhem/ålderdomshem). Dessa två hade med största sannolikhet även dött om de fått influensan.

Sorgligt när folk dör, men man ska nog inte dra för stora växlar när dessa två avlider.

Vilken jävla pajas du är, du är som grodan i grytan, eller i alla fall vill du att Sveriges befolkning ska agera så. Är det din inneboende rädsla eller vad är det som gör att du så förtvivlat försöker förminska det som nu sker?

Till svenska folket, alla meddelanden om eld upphör är falska, glöm aldrig det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Inkubationsgenomsnitt är 5 dagar (det troddes tidigare var 14).

OK, det gör ingen större skillnad för mitt resonemang, eller hur? Dessutom, är just 5 dagar en siffra baserad på en mycket liten undersökningsgrupp, vetenskapliga evidens är inte hållbara, den kan nog ändras ( åt båda håll, såklart...).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in