2020-03-11, 19:58
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Min fru jobbar inom vården och har haft rejäl hosta och feber i snart 6 veckor nu.

Är detta tecken på att hon kanske bör kontakta 1177?

Hon hade en patient för några veckor sen som hade rejält med feber och hosta.

Och dessutom har min fru inte mått bättre på senaste tiden, det känns som det blivit värre.

Hon är riktigt rädd för att hamna karantän..

Du menar att hon anser att det är bättre att hon har 10 tals döda på sitt samvete än att sitta hemma i 2 veckor. Eller vänta, hon har inget samvete, för om hon hade det så hade hon testat
sig för länge sedan....
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Får kika på det. Självklart finns det massor att göra. Bor ganska nära infektionskliniken i Göteborg så det är därför jag mest tänkt på sjukvården.

Du kan ju prova med att slå en signal yill sjukhuset.. De kan behöva hjälp med diverse saker som sophantering rengöring och liknande framöver då folk blir sjuka, Kanske vakthållning, skjutsa patienter och liknande.

Läget lär bli mycket värre än det vi ser nu så det lär visa sig var man kan göra nytta
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Hahaha 😅
Skojar du eller? När man är 6-7 kan man kanske vara hemma ensam en halvtimma medan mamma eller pappa är iväg o handlar, inte en hel dag.
Du har inga egna barn förstår jag.

Jag har väl varit barn själv?

Man får ju såklart se till att kaustiksodan inte står i höjd med golvet.
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Vaccin mot virus brukar ofta mest lindra inte stoppa.
Ja, men kommer att bli som vanliga influensan.
Citera
2020-03-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Tyvärr åker idioter nu till norra italien på skidsemestrar med hela familjen!

Det får man inte, så det kan dom glömma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Jag ska göra mitt bästa, lovar.

En upplevelse med en kvinna får dig att glömma alla tankar. Kvinnor i brunstig ålder och vårsol kommer ju bli dunderkåta nu!
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Ni har verkligen inte fattat någonting. Majoriteten av vårt land kan bli sjuka och tusentals människor kommer att dö. För att inte tala om den ekonomiska smällen vi tar. ALLT ställs in och ALLT kommer ställas in. Miljarder kommer förloras och tusentals personer kommer få allvarliga ekonomiska problem.
Meh. Läs vad jag skrev en gång till. Ta ett djupt andetag och läs igen. Sedan kan du svara mig.
Citera
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Den person i Sthlm som avlidit idag pga Covid-19 var enligt uppgift smittad i Sverige på okänd väg.

Finns det uppgift på etnicitet?
Sätter en tjuga på att Iran är inblandat på något sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Problemet är att om skolorna stängs i Sverige så blir sjukhusen utan en stor del av personalen. Du kan ju tänka dig hur många ensamstående morsor det finns inom vårdyrkena.

Vilken konsekvens får fri smittspridning i skolor? Ensamstående morsan lär kallas in på extrapass när vårdapparaten går på blödande knän. Då skickar hon Pelle, som har lite hosta, till skolan. Skolpersonal smittas och smittar vidare till sina nära och kära. Och. Så. Vidare.
Citera
Medlem
Mi-Mas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Om 100 år sjunger barderna om Konungariket Sverige- landet som utrotade sig själv via Feminism, Invandrare och idioter!

Nådastöten gavs av ett virus!

Fy fan så bedrövligt men ack så roligt, tack för kvällens skratt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Du menar att hon anser att det är bättre att hon har 10 tals döda på sitt samvete än att sitta hemma i 2 veckor. Eller vänta, hon har inget samvete, för om hon hade det så hade hon testat
sig för länge sedan....

Troligt troll. En sköterska som hostar och är så sjuk skickas hem av chefen om man jobbar med patienter.
Citera
Medlem
HGs avatar
Kanske bör den svenska Riksbanken införa detta omedelbart:

"This is how banks in China get currency notes "washed" amid coronavirus outbreak. After spraying the boxes with disinfectant, employees expose the cash to ultraviolet light for at least 30 mins. The "washed" cash will be "quarantined" for 7-14 days before reentering the market"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in