2020-03-11, 16:44
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag gissade igår på två döda under dagen. Ser ut som jag får rätt.

Ja den andra kritiska har nog stor risk för att avlida de närmaste 7-12 timmarna.
Citera
2020-03-11, 16:44
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Han tycks ju mena att det ska gå lika bra för Sverige som för Italien.

... där gråtande läkare redan måste välja vilka patienter som ska få vård och leva och vilka som ska dö.
Citera
2020-03-11, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nej, vad tragiskt 🌷 detta är seriöst folk. Jag har nära som tillhör riskgrupp och det är inte roligt nu. Oroar mig ständigt. Respektera detta nu och ta ansvar!

Nästan alla människor har närstående i riskgrupperna. De flesta har äldre mor- och farföräldrar eller föräldrar. Har de inte det så tillhör de själva ofta en riskgrupp, eftersom de är gamla. Nästan alla i Sverige kommer kanske förlora någon närstående släkting, vän eller bekant till detta virus.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
De är ju 2 stycken som legat med intensivvård som kommit från tidigare vårdinrättning (med största sannolikhet vårdhem/ålderdomshem). Dessa två hade med största sannolikhet även dött om de fått influensan.

Sorgligt när folk dör, men man ska nog inte dra för stora växlar när dessa två avlider.
Citera
Medlem
Kommer hela världens befolkning av äldre människor och folk med sjukdomar att dö? Börjar bli rätt orolig över mina äldre släktingar .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Är vi inte alla överens om att Tegnell är en pajas?

😂

Jag vet inte om man ska skratta eller gråta längre. 14.00 sa han att det inte var på tapeten att ställa in sammankomster, men nu så!

Hoppas han ändrar sig med skolorna också. Måste vara mycket bättre att förebygga det oundvikliga än att alla ändå stannar hemma men med större problematik.
Citera
Medlem
Jag vill bara späda på problemet, är det någon som tänkt på att vi har en fördröjningseffekt på 2-14 dagar, säg 8 som ett rimligt genomsnitt ( inkubationstiden). De effekter vi ser idag, är genererade för 8 dagar sedan, så man skulle kunna säga att när rikspuckot Tegnell sa att "det vänder i helgen", 7-8/3, åkte till Somalia och var nöjd med sig själv, så hade vi redan dagens läge.

Att FHM inte har mer analys och förståelse är för mig en gåta, men också en bekräftelse på att det är inte de skarpaste knivarna i lådan som "hamnar" i Statliga Verk/Myndigheter.......

Min poäng: Situationen idag, har vi ingen aning om, hur många ligger i inkubationsläge? Det visar sig den närmsta tiden framöver, jag blir inte förvånad om det dels accelererar kraftigt, och dels att vår svetsloppa då, isf., rycker ut och säger att "vi såg det inte komma"........
Citera
2020-03-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jaha, 1 har dött i corona. Hur många dör i vanlig influensa varje år?

Återigen gör media en höna av en fjäder.

Influensan har redan en bred utspridning!
Vänta bara tills corona har lika stor utspridning så får du se!
Citera
Medlem
Jag är förkyld. Började med halsont som ganska snabbt gick över till snuva, täppa, lätt feber och hängig. Varit i några dagar nu. Men inte fan ringer jag ner vården för det. Kan ju inte ringa akuten bara för "en förkylning" men däremot är jag hemma från jobbet och har jag inte lämnat lägenheten sen dess. Synd att jag antagligen missade den slopade karensdagen...

Tänker på flockbeteendet. Folk hamstrar Alvedon och handsprit på apoteket (apoteket borde vara en smittohärd)

Tänker också på pollenallergierna som kommer nu, folk kommer ju få panik och tro att de ska dö
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Jag vill ha en studie, helst rörande det aktuella viruset eftersom det kan skilja sig. Blir lite dumt att tro saker.
Vi skulle ha uppmärksammat många fler fall med recidiv fram tills nu om någon form av immunitet inte anskaffades efter första smittotillfället. Nu har Corona härjat ett tag, faktiskt. Hittills är det bara två kända fall men inte ens där är det bevisat att de hade blivit helt virusfria innan proverna togs om
Citera
Bannlyst
Vafan är det de glada italiengänget DN tåget inkluderat som direkt från smittoområdet travat hem till mor och morföräldrar när de kommit hem?

Vilka oansvariga idioter dels journalister som ju bara rapporterar agendabaserade nyheter samt idiotiska politiker och myndigheter.

Som dr john ständigt upprepar aggera proaktivt inte reaktivt
Citera
2020-03-11, 16:47
Medlem
Det här med att förbjuda allmänna sammankomster med fler än 500 deltagare... Gå in på centralstationen eller t-centralen när som helst under dygnets ljusa timmar så är det minst 500 personer där, ofta betydligt fler, som står ihopträngda och hostar på varandra. I varje tunnelbanetåg kan det vara 1000 personer under rusningstid. Det finns många fler exempel på samma sak, som gallerior, varuhus osv. Så vad skulle det göra för skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in