2020-03-11, 15:32
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Myndighetsanställda som sysslar med damage reduction, vilka äckliga råttor.

Det får stå för dig. Enligt min uppfattning har Tegnell fått oförtjänt mycket kritik.
Citera
2020-03-11, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Det får stå för dig. Enligt min uppfattning har Tegnell fått oförtjänt mycket kritik.
Man saknar verkligen giljotinen ibland.
Citera
2020-03-11, 15:59
Medlem
Detta går inte åt rätt håll. 486 fall just nu, det var ju för "FAN" knappt över 360 igår vid motsvarande tid. Vi skulle ju ha nått the turning point redan och det blir bara värre hela tiden. Någon måste avgå och det krävs resoluta åtgärder nu. Stäng lokaltrafiken, stäng flygplatserna.
Citera
2020-03-11, 16:12
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Jag är helt enig med dig. FHM och Anders Tegnell får helt oförtjänt mycket kritik. Min mening är att man från dag 1 har fört det mest logiska och relevanta resonemang som man kan göra i den här situationen. Att sedan andra länders myndigheter och politiker resonerar och agerar annorlunda innebär definitivt inte att svenska myndigheter agerar felaktigt.
Inte alls. Han har tagit totalt fel beslut. Inte jobbat preventivt.

Att inga är döda än kan du tacka svenska vårdanställda för, inte Tegnell.
Men även att vi är i tidig fas i insjukningen.

När det är 10.000 fall och den redan överbelastade sjukvården blir överkörd och inte kan ta in 1/2 av folk med akut behov, då kommer vi tala dödsfall...
Senast redigerad av Rysk-Bot 2020-03-11 kl. 16:18.
Citera
2020-03-11, 16:21
Medlem
Citat:
Vi har fortfarande inga döda. Jag förstår vad du pratar om, men jag följer även andra kanaler än svenska. Och jag vågar faktiskt hävda att Anders Tegnell verkar långt mer kunnig än hans motsvarigheter i andra länder. I Sverige älskar vi att klaga, men ibland måste man lyfta blicken och skaffa sig perspektiv.

Vi kommer till 100% att få döda personer att begrava, hur många beror på tegnells arbete.

Om du följer utländskmedia så kan du inte ha missat virusets verkningar. Ändå så blundar du för dem och hyllar tegnell.

Är du möjligtvis en idiot?
Citera
2020-03-11, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
”Vi har varit naiva” all over again.

Inte ett uns av självransakan eller förståelse för att det är just hans jobb, hans skyldighet och hans plikt att förklara och övertyga politiker och myndighetschefer och ämbetsmän.

Den jäveln.

Saxat ur DN:s idolporträtt av hr statsepidemiolog;

”I Sverige finns det inga nationella beredskapslager och regionerna har gått över till ”just in time”-leveranser.

– Det är Ikea-syndromet, inget finns på plats utan det är alltid på väg någonstans. Det gäller även sjukvården, många sjukhus får leveranser flera gånger per dag med olika saker, säger Anders Tegnell.

– Det är väldigt olyckligt. Jag hoppas att vi verkligen drar lärdom av det den här gången, för det har vi inte gjort tidigare.”

Jo, hr. statsepidemiolog. Vi är många som lärt oss av historien. Att du inte gjort det och de konsekvenser det får för vårt land och medborgare ligger på dina axlar.

Vi tänker inte bära ditt kors, hr. statsepidemiolog. Det får du göra själv.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/statsepidemiolog-anders-tegnell-sverige-har-valdigt-svart-att-acceptera-risker/

Fast just det där kan du inte lasta AT för. Det är inte han som har bestämt det, utan det beror ju på det system vi har. Det är ju regionerna och Socialstyrelsen som ansvarar för beredskapen i vården. AT var ju kritisk till ”just-in-time”-systemet. Lite för mycket fokus på en person här tycker jag när det är många kockar som ligger bakom vårt system.
Citera
2020-03-11, 16:22
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Detta går inte åt rätt håll. 486 fall just nu, det var ju för "FAN" knappt över 360 igår vid motsvarande tid. Vi skulle ju ha nått the turning point redan och det blir bara värre hela tiden. Någon måste avgå och det krävs resoluta åtgärder nu. Stäng lokaltrafiken, stäng flygplatserna.
Kollektivtrafik bör stängas med omedelbar verkan. Man blir smittad av att bara befinna sig nära en smittad som andas nära dig i instängt område med dålig ventilation, som buss/tåg.
Kina har undersökt och dokumenterat att så är fallet.
Se denna video han tar upp det;
https://youtu.be/FZV9z0RVhy4
Citera
2020-03-11, 16:34
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Vi kommer till 100% att få döda personer att begrava, hur många beror på tegnells arbete.

Om du följer utländskmedia så kan du inte ha missat virusets verkningar. Ändå så blundar du för dem och hyllar tegnell.

Är du möjligtvis en idiot?

Varför gör du inte det bättre själv istället för att kritisera Tegnell? Att vi kommer att få döda beror inte på Tegnell, utan på viruset. Australien har 4 gånger färre smittade än Sverige, men redan tre döda. Om svenska folket slutar klaga och håller sig till rekommendationerna, så kanske vi kan komma undan relativt smärtfritt. Eget ansvar kallas det.
Citera
2020-03-11, 16:34
Medlem
en höjadare kräver AT avgång Thomas GA Jackson
@ebmpsykiatri
·
1h
Anders Tegnell och ledningen för Folkhälsomyndigheten MÅSTE nu avgå. De sa flest insjuknade skulle vara lördag/söndag, ändrades till måndag/tisdag.

NU ÄR DET ONSDAG OCH FLER ÄN NÅGONSIN SMITTAS OCH INSJUKNAR

https://twitter.com/ebmpsykiatri
Citera
2020-03-11, 16:37
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
en höjadare kräver AT avgång Thomas GA Jackson
@ebmpsykiatri
·
1h
Anders Tegnell och ledningen för Folkhälsomyndigheten MÅSTE nu avgå. De sa flest insjuknade skulle vara lördag/söndag, ändrades till måndag/tisdag.

NU ÄR DET ONSDAG OCH FLER ÄN NÅGONSIN SMITTAS OCH INSJUKNAR

https://twitter.com/ebmpsykiatri

Ingen har facit, hur många sjuka det blir beror inte på Tegnell. Varför är det så svårt att förstå?
Citera
2020-03-11, 16:38
Medlem
Citat:
Ingen har facit, hur många sjuka det blir beror inte på Tegnell. Varför är det så svårt att förstå?
Länk på det ? Att karantän typ Kina och Italien inte funkar ?
Citera
2020-03-11, 16:42
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Det är självklart att det startar med FHM, som ger direktiv till regeringen, som i sin tur ger direktiv till allmänheten.

FHM har inte skött detta rätt. Klarar man inte en så ansvarsfull post så ska man AVGÅ!

De(FHM) bör ha direkt kommunikation med Kinas myndigheter för att förstå vilka åtgärder som krävs. Börja där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in