2020-03-11, 16:32
Medlem
NirvanAs avatar
Nu jävlar kommer svensken att prövas.... fy fan
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fregretto
Är det ett måste att skicka barnen till sin mormor och morfar? De har antagligen fler släktingar än så.
Släktingar i arbetsför ålder jobbar, så det blir släktingar i icke-arbetsför ålder = äldre som får passa barnen.
Citera
Medlem
Första dödsfallet 😢

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Personen trollar men om det är sant att vi fått 122 nya fsll provides en dag så år vi raskt uppe i tusen fall. Det här är väldigt illa.
130 nya fall enligt Aftonbladet tills nu.
En person i Stockholm har avlidit efter att ha smittats av coronaviruset, meddelar region Stockholm.

Jag förutspådde i går att vi kommer att ha uppåt 150 nya fall så jag är inte förvånad.

Skrev så här i natt.

I morgon kommer vi att ha över 100 nya smittade, troligen uppåt 150.
I dag var det 96 nya fall, i går 57, i förrgår 41.

Väntar på explosionen av smittade efter melodifestivalen.
Genrepet på fredag kväll och tidigare på lördagen och sen finalen lördag kväll.
Dessutom välkomstfesten i Westfield Mall of Scandinavia som hade som mål att pumpa upp stämningen och bjuda på familjeaktiviteter på lördagen innan finalen.
Hur många tusen besökare var det där totalt?
Citera
2020-03-11, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
200 år av fred, 100 år av välstånd, 25 år av feminism och globalism.

Ironiskt nog är diktaturer mer humana mot sin befolkning med sina insatser. Det enda våra myndigheter sysslar med är retroaktiva åtgärder.

Men alltså att förbjuda flyg från Iran omgående (vår ovärderliga importkälla ) går ju inte! ... Blir ett fint invandrarkluster.....

Eller det går... efter folket flippar ut på dem.

Även på Folkhälsomyndighetens Facebooksida har hatiska inlägg fyllt kommentarsfälten de senaste dagarna:
”Hur kan ni vara så ansvarslösa med att vidta preventiva åtgärder?”
”Ni har ju ingen koll alls!”
Såväl personer ur allmänheten som medicinska experter har dömt ut myndighetens råd och åtgärderna för att minska smittspridning. Kommunikationsenheten har de senaste dagarna haft fullt upp med att bemöta och moderera hatfulla och arga inlägg på sociala medier.
– Ja, det har varit en del tuffa tongångar. Vi har tagit tag i det nu, framför allt genom att tillsätta mer resurser.
Citera
2020-03-11, 16:34
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Kolla på SVTs program från igår. Han var ganska klok. Sedan är det så att så har det fungerat med andra virus historiskt sett...
Jag vill ha en studie, helst rörande det aktuella viruset eftersom det kan skilja sig. Blir lite dumt att tro saker.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Åfan, here we go!

Dödsfall - Sverige har fått sitt första dödsfall. Personen omkom på Karolinska i Huddinge. Läs mer på https://c19.se
Citera
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Det enda som är positivt med detta virus är att denna regering kommer att kölhalas.
Det hoppas jag verkligen.

Och det här förslaget om att förbjuda sammankomster om 500 personer som ska beslutas i närtid, kunde man inte satt typ 100 pers eller nåt? 500 är ju ganska mycket och vi lär ju inte ha allt för många sådana dagligen i Sverige precis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Klart jag blir. Italien är enda landet jag kanske inte kommer in i. Jag kom nyligen hem från Spanien, inga problem. Sverige har avrått från icke nödvändiga resor till Italien. Kollar på SAS nu, går att boka i dagsläget till tex Rom.

Åker jag till tex thailand som inte är drabbat kan jag ta mig med buss etc till stora delar av asien.

Varför ska du resa runt i världen mitt i en pandemi du kommer ju enbart fastna i någon karantän någonstans, ta det lugnt och vänta ut den här situationen istället.
Du har hela livet kvar att resa när detta lugnat ner sig.
Citera
Medlem
Att det skulle gå så långt att någon skulle få sätta livet till. Fyfan... myndigheterna får ta tag i problemet innan vi blir nästa Italien. Hemskt för de närstående till den avlidne
Citera
Medlem
fernebos avatar
Första dödsfallet rapporterars från Stockholm enl. SVT.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Men tegnell säger att de inte kan bli smittade.

Är vi inte alla överens om att Tegnell är en pajas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in