2020-03-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tack för bra info. En hel del som var tillfälligt slut...
Ja en hel del sådant tillverkas i Kina.
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Jag är nu ganska säker på att fhm och regeringen inte har för avsikt att testa alla som behöver testas, just därför att de har en helt annan strategi än andra länder.

Deras strategi är att låta naturen (Coronaviruset) ha sin gång. Dvs att äldre dör som följd av detta virus, mestadels pga lunginflammation. Eftersom färre nu kommer testas så kan man heller inte föra en statistik över antalet coronadödsfall, och därmed behöver man inte vidta åtgärder som kostar samhället pengar.

Kort och gott. Vi är inte värda ett skit. Glöm åtgärder som Italien, Tyskland, Sydkorea osv har. Det kommer inte hända.

Så kan det såklart vara, men det kan oxå vara att testkitten håller på att ta slut, vilket var vad han hintade om i en av intervjuerna idag efter dagens presskonferens med en kvinnlig journalist. Råmaterialet som behövs att tillverka testkit verkar det vara ont om.

Detta skulle de såklart tänkt på tidigare, men proaktivitet är inte deras starka sida på FHM har det visat sig.

Resultatet kommer hursomhelst bli dåligt.
Citera
Medlem
Fregrettos avatar
Citat:
Fast man ska ju skydda äldre och verkligen inte utsätta dem för smitta. Ska de passa barnbarnen då?

Är det ett måste att skicka barnen till sin mormor och morfar? De har antagligen fler släktingar än så.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Varför räknas Kina fortfarande som ett riskområde? Färre aktiva fall per capita i Kina än Sverige nu.

Man borde definitivt ha Stockholm som riskområde för resten av landet. Dvs avråda att besöka Stockholm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Intriger? Har du sett NÅGON rapport från sjukvården i norra Italien som INTE pekar i den riktningen?
Du verkar inte ha något annat att göra än att diskutera på FB och sprida panik. Har du några vänner som är i Italien som har berättat för dig hur läget är kaosartat eller vad? I så fall ska du ta det lite lugnt. Jag (och kanske någon annan som har insyn) kan berätta för dig att folk är lite tagna visst, det är ansträngt i sjukvården men i övrigt rullar livet på som vanligt, om det bortses att resorna inte är tillåtna just nu. Inga problem att handla mat och dylikt.

Att vi ser sjukvårdspersonal som gråter och klappar ihop är inte konstigt. 30 procent av dem som har läst till läkare och sjuksköterskor borde aldrig blivit det, det kanske var mest påverkan av omgivningen, släkten och så att någon ska läsa till läkare, inte deras val. Inte undra då att de inte klarar lite påfrestningar vilket ska en läkare och sjukvårdspersonal vara kapabla till att göra...
Citera
2020-03-11, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Hur kan du veta det? Känner du alla i ledande befattning personligen?
Sen förstår jag inte vad feminism har med svensk politik att göra? Vi lever in en global värld med stor makt och pengakoncentration. Jag tror inte de som sitter på den globala makten är feminister.

Feminism är statens religion i Sverige. Man får inte en högbefattning i Sverige om man inte är feminist.

Islamism är statens religion i Iran. Man får inte en högbefattning i Iran om man inte är Islamist.

Feminism som ideologi (som försvagar familjen och förgiftar samhällen) är extremt gynnsam för den globala makten dvs globalist miljardärerna som styr finansen.
Citera
Medlem
Alltså... hur många bekräftade fall hade vi igår egentligen? Expressen rappoterar nu 481 fall. Hur många har egentligen trillat in idag??
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om vi har en okontrollerad spridning utanför dessa kluster borde fler ha smittats och också uppsökt sjukvård, det tycks inte bara något onormalt högt tryck på sjukvården som indikerar en allmän och okontrollerad spridning i nämnvärd omfattning. Kan ändras inom de närmsta dygnen, men innan dess är det i min bok helt fel att påstå att vi har en okontrollerad spridning.
Man påstår att det finns två fall som inte är relaterade till utrikesresenärer, vi borde ha fler om spridningen är stor och okontrollerad, kan ändra sig, men så ser läget ut just nu.

Men Stockholms län har slutat smittspåra och testar bara allavarliga fall. Ingen vet något om smittspridningen i stort i samhället.
Citera
Medlem
mUdajs avatar
Enligt TV4 ska nu Sverige va top 5 av de drabbade EU-länderna!
Citera
2020-03-11, 15:36
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Men i nuläget är det ingen idé att testa massa folk som har lindrig symptom, för dom gäller det ju bara att stanna hemma och undvika kontakt med andra människor,. Jag har aldrig åkt till sjukhuset när jag har haft troligtvis influensa, vill man liksom ha en provtagning bara för att kunna säga att jag minsann hade corona, eller vad är grejen.

Sydkorea kör "drive through testing stations" för att testa. I USA kommer Bill Gates skicka hem testkit. Det finns lösningar om man vill få resultat.
Senast redigerad av okok1 2020-03-11 kl. 15:38.
Citera
Medlem
Citat:
Men herregud. När Spanska sjukan grasserade var boende- och hygienförhållandena helt andra. Folk släpade sig sjuka till arbetsplatser, det fanns inga socialförsäkringar. Sjukvården var heeelt annorlunda. Man kan inte bara titta på sjukdomen, man måste ta in omständigheterna i samhället också. Barnadödligheten på 1920-talet kan inte jämföras med dagens, Spanska sjukan kan inte jämföras med dagens Corona.

Dagens corona kan jämföras med att båda har en dödlighet på ca 3%. Att du sätter så mycket vikt vid sjukhuset tycker jag är fel.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
OY.

Igår sa de att de hade starka misstankar på att de hade generell spridning. Men eftersom de gissar så förstår jag vad du menar, att vi ska ta allt de säger med en nypa salt.

Ja, i princip håller jag med dig, det bästa är alltid att supa in information från så många källor man kan och göra en egen värdering baserad på egen kunskap och förståelse.

Jag litar inte blint på vad experter säger, de kan ha lika fel som vem som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in