2020-03-11, 14:03
Medlem
Koncentrerad spolarvätska är på 70-80%, så den funkar med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gula-Gardiner
Och så var det bara 26.

Klockan är 14.00.
Citera
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Ta i en scanner som 100 tals innan dig tagit på

Självklart syftar jag på dom butiker som har scanningen där du betalar, det minskar inte risken för dom som handlar, men minskar risken för personalen.
Citera
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Lön från vem? Lön får man när man arbetar, blir du sjuk får din försäkring gå in!

Första 2 veckorna betalar jobbet, sedan går försäkringskassan in.
Hur ska man dock bevisa att man har corona?
Vården vill att man ska hålla käften och stanna hemma, inte gå dit för att smitta andra för att testas etc
Citera
Medlem
Legionariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mUdaj
Kan tipsa om att tänka på hur ni snusar nu under dessa tider, gräva på någon allmän toalett eller så och lägga upp en snus är väl inte att rekommendera

Varmt vatten i 30 sekunder, tvåla in i 30 sekunder, tvätta i varmt vatten i 30 sekunder. Tvätta en decimeter eller så ovanför handleden också. Alternativt handsprit som du gnuggar in ordentligt, och en decimeter eller så ovanför handleden. Personligen skulle jag nog undvika allmäna toaletter eftersom det rapporterades att det kan smitta via fekalier också.
Citera
2020-03-11, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Jobbar i butik, möter 1000+ personer om dagen med en meter mellan oss och ger ut pengar med mina händer till deras händer.
Rör vid alla varor varje dag som kunder tagit på.
Oddsen är nog ganska hög att jag kommer smittas om corona sprider sig.

Vad säger Svensk handel, försäkringskassan och arbetsgivare om sjukskrivningar nu?
Vad händer om jag sätts i karantän? Får jag lön då?

Skulle personer inom handel eller andra inte få lön eller någon ersättning om man skulle bli satt i karantän skulle arbetare bara hålla käften och gå till jobbet iallafall och smitta åtminstone inom handel; 1000+ personer om dagen.

Du sätter fingret på en viktig fråga: karantän kostar - vem betalar?

Att inte göra något kostar också. Frågan är vilket som blir dyrast i längden. Kanske sätta in karantän i delar av samhället? Handeln låter som en bra kandidat med tanke på det du skriver. Å andra sidan är frågan om du kommer att komma i kontakt med 1000+ om dagen, nu när folk börjar bli försiktigare. Bättre beställa från nätet.
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Hur många testades senaste dygnet?

Citat:
Siffrorna avser antalet fall för dagen innan, dvs mätningen bryts vid midnatt dagen innan. Det samma gäller antal provtagna.

Imorgon är det nya rutiner som gäller, som kommer generera lägre siffror efterssom bara svårt sjuka kommer testas.
Citera
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
gud man önskar det kom ett virus som hade 100% dödlighet om iq var under 100, det skulle vara räddningen för sverige

nu kommer självklart steffo och gänget skylla allt som gått åt pipan under deras mandat period på corona viruset

Nja. Nu behövs det ju folk med låg IQ för att fylla alla skitjobb.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butternutsquash
Förresten, ni som är mest aktiva här gällande domedagsteorin. Varför är ni personligen oroliga? Tror ni att bacilluskerna ska leta sig igenom badrumsventilen när ni sitter och reflekterar över er ensamhet? Eran ständiga aktivitet tyder ju inte på att ni är vana vid sociala interaktioner direkt.

Helvete vad du är efterbliven. Verkad vara du som är ensam som inte tycks ha några anhöriga att oroa dig över. Snälla logga ut från Flashback och gå och gör en hjärntransplantation.
Citera
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Självklart syftar jag på dom butiker som har scanningen där du betalar, det minskar inte risken för dom som handlar, men minskar risken för personalen.

Ja absolut, självscanning vore perfekt för oss inom handel om alla kunder nu kunde göra det istället.
Tyvärr vill 75% fortfarande gå till kassan.
Citera
2020-03-11, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Butternutsquash
Absolut, sitt i din ensamhet och hoppas på det värsta.
Han sitter i ensamheten. Läget kommer inte att förbättras då det inte finns något botemedel. En allmän spridning är på gång och inte fan kommer svenska befolkningen bry sig så mycket då det ses som en vanlig influensa bara.
Citera
2020-03-11, 14:05
Medlem
virvelbaggs avatar
Jag vill länka en artikel som blivit länkad här tidigare. Om ni inte har läst den läs den!! Den handlar om personer uppenbart sjuka som flygs till Stockholm från Italien och släps ut på flygplatsen utan någon kontroll eller hjälp att ta sig hem utan att smitta fler. Skrämmande läsning som man knappt tror är sann.
Alla borde läsa den.
https://www.expressen.se/dinapengar/skracken-for-corona-pa-planet-passagerare-slapptes-rakt-ut/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in