Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Boyd
Jag befarar att det är värre än så.
Man stänger inte ner länder för en ”super influensa” som bara är farlig för pensionärer. Speciellt stänger man inte viktiga ekonomiska centrum o riskerar att viktiga delar av näringslivet kan gå i konkurs.
I Italien bor 60 miljoner människor. 22 miljoner av dem är 55 år och uppåt.
14 miljoner av Italiens 60 miljoner är 65+.
23% av Italiens medborgare är alltså 65+.
Om man räknar på 5% dödlighet för gruppen 65+, innebär det 700.000 människor.
Lägg där till alla under 65 år som har problem med hjärta, blodtryck, KOL osv. Det kan innebär att minst 1 miljon människor i Italien riskerar att dö om man inte stänger ner landet.
Så jo, det finns skäl att stänga ner landet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xade
Stolle? Jag berättar enbart fakta som ni förnekare väljer att inte se. Jag såg videon och det är bara massa positiva jävlar som försöker undvika panik så att de kan förbli rika.
I verkligheten pratar vi om kanske den största globala katastrofen planeten har sett. Vi vet inte än, jag är ganska övertygad att innan viruset är "över" så att säga har mer än hälften av planeten smittats och miljontals, miljontals människor dött.
Och den fakta jag har stämmer. Det krävs inte mycket sökande för att se att säsongsinfluensa har 0.01% dödlighet, detta är fakta, inget jag hittar på, medan corona har 3,5% dödlighet, också fakta, inget jag hittar på.
Sedan kan alla dö, oavsett ålder. Minns du läkaren som var på nyheterna, som försökte varna. Han var i 30 års åldern, fullt frisk, han dog. En 29åring läkare, full frisk dog, en 23 årig atlet i Iran, full frisk, dog. Bara för att chansen är mindre, är det inte säkert.
Så VAD exakt är felaktiv information?
Men vadå för jävla video? Du hänvisar till en video med en hysterisk italiensk läkare som är överrumplad av utvecklingen. Det är inget konstigt. Du sitter alltså och säger att du inte tror på en högt uppsatt och kunnig läkare i Mike Pence team?
Han sa explicit att de flesta kommer att få milda symptom och rida ut stormen. Medelåldern på de som har dött är över 80 år, och de över 60 kan få komplikationer, utan att gå in närmare på vad han menar.
Barn och unga vuxna löper större risk att dö av vanlig influensa än av corona. Det var det han sa. Eller menar du att han står och ljuger för 320 miljoner amerikaner? Lägg ner för fan.
Citat:
Ursprungligen postat av
CrawfordPepsiBoner
Vad menas med "komplikationer"?
Övergående? Permanenta?
Det sa han inte.