2020-03-11, 13:37
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Helt enig!

Man rapporterade mycket mindre fall igår än de senaste 4 dagarna och förhoppningsvis kan det vara en indikation på att man börjar få mer kontroll på det, men ska bli spännande att se vad vi får för siffror idag.

Tänk på att länder ändrar teststrategi vid olika faser av utbrottet. När smittan är spridd kommer man fokusera på att testa alla som kommer till vården och överge smittspårning. Dvs endast fall som kräver vård kommer bli testade.

Italien är där nu och även Stockholm vilket får siffrorna över smittade att se bättre ut än vad de är
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Nej om man står upp så är det omöjligt att bli smittad av corona. Det är det enda som hjälper.
Ser inget pga av alla tårar. Fan är det så lätt. Räcker att hela svenska folket står upp 1 14 dagar med minst 1m avstånd så är vi hemma.

Jag började tänka på prepper och domedagsprofeter nu. Tänk er det är deras högtid. Pojkpreppers får livets första stånd och kanske nattlig utlösning och flickpreppers känner första klitorispirret.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Du efterfrågade en källa och jag gav dig en källa. Jag tog aldrig ställning till huruvida uppgifterna är sanna eller ej.

Du är otrolig. Du argumenterar mot mig och hänvisar till en källa som bekräftar det jag sa och som bevisar att du har fel (Och troligtvis är helt dum i huvudet).
Citera
2020-03-11, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
För att få läkarintyg dag 8 behöver du träffa en läkare. Samtidigt rekommenderas folk hålla sig borta från vårdcentralerna. Undrar just hur man hade tänkt tackla det?

Det finns appar för sånt, typ "Min Doktor"
Citera
2020-03-11, 13:38
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Hen menade nog att man ska slippa betala biltull. Upplåt fler platser till parkering är mitt förslag. Om det går ska tilläggas finns inte alltid ytor.
Jag tänkte på hans punkt 2, att undvika kollektivtrafiken. För mig och många andra är det inte så realistiskt.

Eller ja, för mig skulle det vara det då jag kan jobba hemifrån, men det kan inte alla.
Citera
2020-03-11, 13:39
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Det går åt helvete för Sverige from nu.

Det här måste vara den största krisen Sverige ska genomgå i modern tid.

Är extremt missnöjd mot de styrande som ändå hade rätt god tid på sig att mobilisera sig mot smittan.
Vad gjorde man? inte ett jävla dugg, man lät folk flyga in från drabbade länder, man lät melodifestivalen hållas med publik, man lät folk fortsätta vara kvar på jobb och i skolor fast ett flertal varit i italien tex.

KATASTROF!!!

Sverige skulle ha rådfrågat tex israel, då dessa har varit bra mkt försiktigare och endast hade 76 brkräftat smittade när jag kollade senast.

Blir ett tufft år för sverige nu.

Sluta bry dig om Sverige.

Se till att du och din familj är förberedd. Mer ansvar än så har du inte.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tänk på att länder ändrar teststrategi vid olika faser av utbrottet. När smittan är spridd kommer man fokusera på att testa alla som kommer till vården och överge smittspårning. Dvs endast fall som kräver vård kommer bli testade.

Italien är där nu och även Stockholm vilket får siffrorna över smittade att se bättre ut än vad de är

Ja, det där är knepigt. Det blir svårare att avgöra spridningen samt spridningsrisken. I italien får man väl gå på dödsfall, antar jag.
Citera
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Det finns appar för sånt, typ "Min Doktor"

De kan väl knappast skriva ut ett bevis på att du har corona...?
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Ska bli intressant att se dagens siffror från Stockholm.

Gissar på över 100 smittade idag.
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Angela Merkel, förbundskansler i Tyskland, håller pressträff om läget och säger att man uppskattar att cirka 60-70 procent av befolkningen kommer att smittas.

Tysklands hälsominister uppmanar till att alla större evenemang ställs in.

På vilken grund antar man att 70% av befolkningen kommer att smittas? Skulle samma gälla i Kina borde vi se nästan 1 miljard smittade kineser och så tycks inte vara fallet, eller blåljuger kineserna?
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Hur stor spridning i samhället tror du vi har när det inträffar?

Ingen aning. Jag har ingen som helst medicinsk utbildning till skillnad från alla andra här i tråden.
Citera
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Undrar hur många det är som ratar kall kycklingsallad och liknande på bufferesturangerna nu?

Nja det är tveksamt om mat sprider viruset..

https://www.efsa.europa.eu/en/news/coronavirus-no-evidence-food-source-or-transmission-route
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in