2020-03-11, 11:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ok.
Dum fråga av mig kanske, men räknas man som anhörig om man inte är gifta längre och heller inte lever i en relation?

Skulle tro att det i alla fall är så eftersom de har gemensamma barn.
Citera
2020-03-11, 11:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Man kan undra varför han misstänkte att han var avlyssnad. Det är ju väldigt märkligt. De skulle ju inte ha avlyssnat en person som inte var misstänkt och varför berättar han då till andra att det är han som är misstänkt om han nu inte visste?

Klart som fan att han visste.

Det är nu man förstår varför det är så svårt att hålla ihop en historia med lögner.

Den här lögnen är ju lika trovärdig som de andra:

AB:
"– Du hördes redan den 15 maj om du kände Lena, vad svarade du då?

– Där svarade jag inte sanningsenligt som du vet. Då var jag här som vittne först. Jag vet att jag inte är inblandad så min närhet till Lena kan inte vara så viktig i utredningen. Så jag valde att inte säga att jag hade en pågående relation till henne.
"

Det läcker på ett ställe som måste täppas igen och som läcker på ett annat som måste täppas igen... eh hur var det nu..
Citera
2020-03-11, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Sådärja, nu har man läst ikapp dagens AB/NA och här. Så tråkigt att man inte är i Örebro och får se SD´s totala sammanbrott live. Det kommer mera...två dagar till av lögner när han väver in sig själv ännu mer. Och sen kommer Golvbrunns-Hanna som grädde på moset! *poppar popcorn*

Varje gång (sen över 1,5 år) som man tror att nu kan det inte bli värre än så här, så ger SD, Golvbrunns-Hanna med fler oss nya bevis på att showen bara har börjat.

Min övertygelse är att detta inte bara finns folk som "städat efter" det brutala mordet och kanske fortfarande gör det. Utan att det är vissa aktörer som har varit med innan mordet och som kanske har hjälpt SD med planering eller hejarop.

Det är bara så att han/de nu trasslat in sig så grundligt, så att detta kommer ge en dominoeffekt. Och den dominoeffekten får även bra hjälp här i tråden med, skulle jag tro.

Min åsikt är som alltid att detta kommer inte sluta med enbart SD i buren. Fler brickor kommer att falla...

Trötte Backman och hans kollega sitter nu troligen hålögda på kontoret och filar på hur de ska reda ut detta: "Han har eget bankkort", räcker nog inte så långt.

#TeamÅsaHiding

Hi jag har å andra sidan en hel del att läsa ikapp, men nu äntligen börjar det ju röra på sig! Jo det blir nog fler som får skaka galler tänker jag med men vi får se hur det slutar.. 😉
Citera
2020-03-11, 11:52
Medlem
Det blev dålig stämning i salen när det uppdagades för rättens ordförande att en åhörare använt en Ipad att skriva på. Personen ombads inte komma tillbaka i eftermiddag eller följande rättegångsdagar. Reglerna har varit tydliga: åhörarna får inte använda någon elektronisk utrustning inne i salen.

Tänk på detta ni härinne som skall besöka Örebro Tingsrätt efter lunch och framöver. Skriv inte i realtid. Då åker du ut. Enbart pressen får göra det.
Citera
2020-03-11, 11:53
Medlem
Citat:
BTW.... om HD har sagt att LW fått rispor i terräng eller snickrat sönder handen och därmed blött i SD's hem. Hur vet hon det? Var hon där och plåstrade om henne i egenskap som sjuksköterska?
(Ifrågasätter alltså inte dig. Ifrågasätter HD)

Vad T tror om det kan du läsa här:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-03-11, 11:55
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Mkt grova svar han ger.

När han blir ställd då flinar/skrattar/smackar han, eller tar fram sin sarkastiska sida som ligger han varmt om hans hjärta.

Hur kan man göra så när alltihop gäller en sönderslagen kvinna som dog på kuppen
Citera
2020-03-11, 11:57
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Isåfall troligen Golvbrunns-Hanna.

Nä hon var ju iväg med Sillen på geocacherunda i LW:s hemtrakter
Citera
2020-03-11, 12:04
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hi jag har å andra sidan en hel del att läsa ikapp, men nu äntligen börjar det ju röra på sig! Jo det blir nog fler som får skaka galler tänker jag med men vi får se hur det slutar.. 😉

Välkommen tillbaka, SmartaMarta! Du har mail!

Jag tror också att det är fler än SD som kommer att dras in i åklagarens och polisen nät. Eller redan är indragna, fast vi inte vet det tydligt ännu. Åtalet öppnar ju upp för fler gärningsmän och/eller medhjälpare. Rättegången kommer självklart att ge dem mer information att arbeta på, när det gäller eventuella medhjälpare och beskyddare.

Och det har jag ju trott mest hela tiden. Tycker snarast att det är MER än uppenbart att vissa både ljuger och skyddar. Inte omöjligt heller att fler är delaktiga på en eller annan nivå i detta makabra och fruktansvärda dåd.

Det enda som kan hjälpa övriga på något sätt, är att de verkligen säger sanningen nu. För SD lär skydda sig själv i första hand. Just NU kanske han försöker vara hjälten (För HD? För JG? För andra?) och skydda någon eller några. Men när det väl gäller, så är det nog bara han själv som gäller i hans tydligt empatilösa hjärna.

De som eventuellt skyddar SD borde bara tänka på en enda sak: LW´s barn och SD´s barn! För barnen bryr sig gärningsmannen/gärningsmännen uppenbarligen inte om alls.

När han inte har planerat att döda någon av dem, som han periodvis gjort. Då förhör han dem enligt KGB-metoder. Det borde säga allt.

Barnen måste skyddas!

#TeamÅsaHiding
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Aj då. En pinne till SD. Undrar vad HD säger i rätten.

Edit: Aktbilaga 150 s 34
T upplever att H också börjat säga saker som S annars säger, exempelvis att polisen kommer hitta spår av Lena hemma hos S, även blod. Detta dels på grund av att de har geocachat ihop och att man då kan riva/rispa sig när man är ute i skogen osv. och dels att Lena alltid blödde när hon och S hade sex. T upplevde att H, trots omständigheterna, var ok men uppger att hon hörde en nyansskillnad i hennes röst när hon berättade om blodet i S hem. Det var som att H kände att det var obekvämt att säga det och att det kändes konstigt. T svarade H något i stil med: jaha ja ok, men de hade väl inte sex på alla möjliga ställen i hans hem och då svarade H: jo, men de kunde vara både utomhus och på tvättmaskinen och allt vad det var. T uppger att det var någonting där, H var inte helt bekväm när hon berättade det.

S 97: ” T upplevde det som för mycket information, som att S hade planterat det hos H. De har inte pratat om det här igen. S har vid något tillfälle, T tror att han skrivit till henne, sagt att polisen kan hitta blod från Lena hemma
hos honom eftersom att de geocachar mycket och då kan man blöda.

S 504: ” KN vill berätta om vissa saker som S sagt och vissa andra saker som han inte tycker stämmer. KN fick en magkänsla för att det var något som inte stämde.

S berättade för KN att Lena har blött blod hemma hos honom. Lena har i blött i samband med att de haft sex hemma hos honom och det skulle ha varit i närtid.

Ok.. Ingenting om att hon varit där och snickrat och skadat sig.
Och har dom geocachat hemma hos SD (*spelar dum*)? En rispa blöder inte speciellt mycket och inte speciellt länge om man inte har blödarsjukan.
Och "på tvättmaskinen"? Hur låg/hög var den?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Nä hon var ju iväg med Sillen på geocacherunda i LW:s hemtrakter

Tanken var väl att mordet skulle ske den 11/5 och hon skulle ha alibi. Var Sillen bara utnyttjad?
Citera
2020-03-11, 12:07
Medlem
Citat:
Jag har aldrig läst en FUP eller följt en rättegång förut och jag måste säga att det känns oerhört frustrerande att han nu kan anpassa sina svar efter att han läst förundersökningen och att det är det som sägs i rätten som gäller. Om jag fattat er rätt?

Varför får MTG ta del av all information i förväg? Vad är anledningen?
Han skall självklart få ta del av hela fupen. Han fick den på läsplatta i mitten av januari. Att han nu anpassar svaren utefter den noteras ju självklart av tingsrätten. Likaså noteras alla hans reaktioner. Allt kommer ligga honom till last när domen skall skrivas.
Citera
2020-03-11, 12:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han skall självklart få ta del av hela fupen. Han fick den på läsplatta i mitten av januari. Att han nu anpassar svaren utefter den noteras ju självklart av tingsrätten. Likaså noteras alla hans reaktioner. Allt kommer ligga honom till last när domen skall skrivas.

Visst är det så och det känns mer bekvämt idag, nu är åklagarna med i matchen och jämför de nya svaren med vad MGM har uppgivit i FUP, antingen sov de som rapporterade för media eller så var inte åklagarna tillräckligt på igår.

Jag menar det duger inte att ställa ut sina skor på planen för att vinna matchen, de måste vara på tå hele tiden och idag så verkar de jobba hårdare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in