Citat:
Ursprungligen postat av
SmartaMarta666
Hi jag har å andra sidan en hel del att läsa ikapp, men nu äntligen börjar det ju röra på sig! Jo det blir nog fler som får skaka galler tänker jag med men vi får se hur det slutar.. 😉
Välkommen tillbaka, SmartaMarta! Du har mail!
Jag tror också att det är fler än SD som kommer att dras in i åklagarens och polisen nät. Eller redan är indragna, fast vi inte vet det tydligt ännu. Åtalet öppnar ju upp för fler gärningsmän och/eller medhjälpare. Rättegången kommer självklart att ge dem mer information att arbeta på, när det gäller eventuella medhjälpare och beskyddare.
Och det har jag ju trott mest hela tiden. Tycker snarast att det är MER än uppenbart att vissa både ljuger och skyddar. Inte omöjligt heller att fler är delaktiga på en eller annan nivå i detta makabra och fruktansvärda dåd.
Det enda som kan hjälpa övriga på något sätt, är att de verkligen säger sanningen nu. För SD lär skydda sig själv i första hand. Just NU kanske han försöker vara hjälten (För HD? För JG? För andra?) och skydda någon eller några. Men när det väl gäller, så är det nog bara han själv som gäller i hans tydligt empatilösa hjärna.
De som eventuellt skyddar SD borde bara tänka på en enda sak: LW´s barn och SD´s barn! För barnen bryr sig gärningsmannen/gärningsmännen uppenbarligen inte om alls.
När han inte har planerat att döda någon av dem, som han periodvis gjort. Då förhör han dem enligt KGB-metoder. Det borde säga allt.
Barnen måste skyddas!
#TeamÅsaHiding