2020-03-11, 11:13
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Jag har för mig att han sa i förhör att han ringde 11414 först, men att det var så lång kö/de svarade inte, så han ringde 112. Rätta mig om jag har fel. Hinner inte kolla upp det nu.

Stämmer var över 800 väntande som han sade på 11414.
Citera
2020-03-11, 11:14
Medlem
notknapparens avatar
Hans förklaringar till varför han gör saker som kan uppfattas kontrollerande är ju helt knäppa. Precis lika knäpp som den @Medinsyn hade till incidenten vid dykarklubben till hans tjugo ord i versaler "SVARA,SVARA,SVARA" (att de lekte syster och bror).

Här är en till i samma stuk:

"Åklagaren: Du skrev i ett sms att det blir ”fjärde men inte sista besöket idag, kommer förmodligen titta till dig igen”."
//
"45-åringen säger att han ville kontrollera Lena.

– Varför ska du kontrollera henne?

– För att hon och jag har bestämt att berätta för varandra om man är intim med någon annan. Man får vara det, men man berättar det för varandra.
"
//
"Han beskriver att Lena fler gånger ”låg sked” med en annan man och att han ville kontrollera henne. Därav har han smugit runt hennes hem.
//
"– Uppfattningen man får är ju att du är svartsjuk."
//
"– Nej. Det var ett år efter att jag inte ville ha en relation med henne. Det är inget jag bara berättat hösten 2015 utan det finns ju löpande, hur mycket som helst i våra chattar."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

Nej, han vill inte ha en relation med L*ena, de har som "hälsning" till varandra när han kommer att han fotar henne utanför hennes fönster, han har koll på när hon "ligger sked" med annan och kräver att hon ska berätta när hon är intim. Verkar det normalt när man är bara vänner?

På det kommer hans överlägsna i sammanhanget helt opassande attityd:

"– Något mer vi behöver veta om händelserna i november 2016? frågar Therese Johansson.

– Nej vi pratar ju om något som hänt sommaren 2018 nu, så jag kan inte säga att det är intressant.
"

Advokaten borde "ta honom i örat" om han vill hjälpa honom.
Han har inte råd att vara varken arrogant, skratta och skämta på opassande ställen eller tillrättavisa åklagaren!
Men förmodligen lyssnar SD inte.
Citera
2020-03-11, 11:17
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Precis. Det var vad han sa i rättsalen. Han säger en annan sak än i förhören, vilket ÅKL läser upp och ifrågasätter det. Klart som fasen att det räknas.
Angående gårdagens förhandling. Jag blir inte klok på om ÅKL läste ur förhören då SD svarade på frågor om blodet man funnit i hans hem. Gjorde hon det?
Citera
2020-03-11, 11:17
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hans besök är hårt kontrollerade. HD skall dessutom vittna. Jag har väldigt svårt att tro att de får vara ensamma vid eventuellt besök. Och det är åklagaren som bestämmer vem som får besöka honom dessutom. Sen är jag inte ens säker på om just hon, som en viktig pusselbit i målet, får besöka honom.

Nej ingen som är kallad som vittne får besöka den åtalade.
Citera
2020-03-11, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Th3r3se sa att hon hört från HD att LW lämnat blod efter sig från rispor vid geocaching.

BTW.... om HD har sagt att LW fått rispor i terräng eller snickrat sönder handen och därmed blött i SD's hem. Hur vet hon det? Var hon där och plåstrade om henne i egenskap som sjuksköterska?
(Ifrågasätter alltså inte dig. Ifrågasätter HD)
Citera
2020-03-11, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hans förklaringar till varför han gör saker som kan uppfattas kontrollerande är ju helt knäppa. Precis lika knäpp som den @Medinsyn hade till incidenten vid dykarklubben till hans tjugo ord i versaler "SVARA,SVARA,SVARA" (att de lekte syster och bror).

Här är en till i samma stuk:

"Åklagaren: Du skrev i ett sms att det blir ”fjärde men inte sista besöket idag, kommer förmodligen titta till dig igen”."
//
"45-åringen säger att han ville kontrollera Lena.

– Varför ska du kontrollera henne?

– För att hon och jag har bestämt att berätta för varandra om man är intim med någon annan. Man får vara det, men man berättar det för varandra.
"
//
"Han beskriver att Lena fler gånger ”låg sked” med en annan man och att han ville kontrollera henne. Därav har han smugit runt hennes hem.
//
"– Uppfattningen man får är ju att du är svartsjuk."
//
"– Nej. Det var ett år efter att jag inte ville ha en relation med henne. Det är inget jag bara berättat hösten 2015 utan det finns ju löpande, hur mycket som helst i våra chattar."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

Nej, han vill inte ha en relation med L*ena, de har som "hälsning" till varandra när han kommer att han fotar henne utanför hennes fönster, han har koll på när hon "ligger sked" med annan och kräver att hon ska berätta när hon är intim. Verkar det normalt när man är bara vänner?

På det kommer hans överlägsna i sammanhanget helt opassande attityd:

"– Något mer vi behöver veta om händelserna i november 2016? frågar Therese Johansson.

– Nej vi pratar ju om något som hänt sommaren 2018 nu, så jag kan inte säga att det är intressant.
"

Advokaten borde "ta honom i örat" om han vill hjälpa honom.
Han har inte råd att vara varken arrogant, skratta och skämta på opassande ställen eller tillrättavisa åklagaren!

Men förmodligen lyssnar SD inte.
Jag kan garantera att nån av advokaterna talat om vad som är passande eller opassande uppträdande i rätten. Men tvivlar starkt på att en sån som HD lyssnar på sånt. Och jag tror inte han kan anpassa sig till någon annan än sig själv.
Citera
2020-03-11, 11:19
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
BTW.... om HD har sagt att LW fått rispor i terräng eller snickrat sönder handen och därmed blött i SD's hem. Hur vet hon det? Var hon där och plåstrade om henne i egenskap som sjuksköterska?
(Ifrågasätter alltså inte dig. Ifrågasätter HD)
Som vanligt kommer skitsnacket från SD från början. Många gånger går det att spåra saker tillbaka till SD
Citera
2020-03-11, 11:21
Medlem
Citat:
Jag har för mig att han sa i förhör att han ringde 11414 först, men att det var så lång kö/de svarade inte, så han ringde 112. Rätta mig om jag har fel. Hinner inte kolla upp det nu.

Ja rätt, vi konstatera det!
Citera
2020-03-11, 11:22
Medlem
notknapparens avatar
Hm, det var han själv som tömde pelletspannan vid storstädningen 25 maj:

"– Jag tömde aska ur pelletspannan.

– Var tog askan vägen?

– Någon annan körde den till återvinningen.
"

Oroande att ingen verkar minnas på vems initiativ storstädningen sker.
Även skorstenen sotas.
Citera
2020-03-11, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Angående gårdagens förhandling. Jag blir inte klok på om ÅKL läste ur förhören då SD svarade på frågor om blodet man funnit i hans hem. Gjorde hon det?

Ja. Det var då han påstådde att L kanske hade snickrat något i tvättstugan och gjort sig illa eller lånat tvättmaskinen.

Jag tyckte att hon läste mycket saker ur förhören i övrigt också.
Senast redigerad av Essem 2020-03-11 kl. 11:26. Anledning: tillägg
Citera
2020-03-11, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Som vanligt kommer skitsnacket från SD från början. Många gånger går det att spåra saker tillbaka till SD

Ja, det är rätt uppenbart och det vore tråkigt om HD fortsätter gå i samma spår i försök att backa upp hans utsago om hon själv är oskyldig (enligt HD själv). Det borde ju kunna få konsekvenser för henne i så fall? Eller hur var det? Fick man tumma på sanningen?
Citera
2020-03-11, 11:27
Medlem
notknapparens avatar
Haha, vad ska man tro:

AB:
"– Var det någon som pratade om det som hade hänt och det du var misstänkt för?"
//
"– Pratade du om det?

– Jag var ju inte misstänkt.

– Jo du var delgiven misstanke om människorov.

– Jag var ju frigiven.

– Ja men misstanken kvarstod.

– Okej, då vet jag det nu.
"

Va?

Så han menar att han först nu visste om att han var misstänkt för människorov!
Detta för att förklara varför han tyckte det var ok att storstäda huset 25 maj.
Senast redigerad av notknapparen 2020-03-11 kl. 11:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in