Hans förklaringar till varför han gör saker som kan uppfattas kontrollerande är ju helt knäppa. Precis lika knäpp som den @Medinsyn hade till incidenten vid dykarklubben till hans tjugo ord i versaler "SVARA,SVARA,SVARA" (att de lekte syster och bror).
Här är en till i samma stuk:
"
Åklagaren: Du skrev i ett sms att det blir ”fjärde men inte sista besöket idag, kommer förmodligen titta till dig igen”."
//
"
45-åringen säger att han ville kontrollera Lena.
– Varför ska du kontrollera henne?
– För att hon och jag har bestämt att berätta för varandra om man är intim med någon annan. Man får vara det, men man berättar det för varandra. "
//
"
Han beskriver att Lena fler gånger ”låg sked” med en annan man och att han ville kontrollera henne. Därav har han smugit runt hennes hem.
//
"
– Uppfattningen man får är ju att du är svartsjuk."
//
"
– Nej. Det var ett år efter att jag inte ville ha en relation med henne. Det är inget jag bara berättat hösten 2015 utan det finns ju löpande, hur mycket som helst i våra chattar."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom
Nej, han vill inte ha en relation med L*ena, de har som "hälsning" till varandra när han kommer att han fotar henne utanför hennes fönster, han har koll på när hon "ligger sked" med annan och kräver att hon ska berätta när hon är intim. Verkar det normalt när man är bara vänner?
På det kommer hans överlägsna i sammanhanget helt opassande attityd:
"
– Något mer vi behöver veta om händelserna i november 2016? frågar Therese Johansson.
– Nej vi pratar ju om något som hänt sommaren 2018 nu, så jag kan inte säga att det är intressant. "
Advokaten borde "ta honom i örat" om han vill hjälpa honom.
Han har inte råd att vara varken arrogant, skratta och skämta på opassande ställen eller tillrättavisa åklagaren!
Men förmodligen lyssnar SD inte.