2020-03-11, 11:01
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Jag tänker gå efter lunch, som igår.

Tack för din rapport igår! Ser fram emot att läsa mer ikväll om du går dit! Man önskar verkligen man kunde vara med. Men det tar ju inte slut här.

Mvh
/FS

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-11, 11:02
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ok, tack för svar!
Hur mycket får SD tillgång till, TV uppenbarligen men hur är det med nätet, mobil?

Ingen mobil inget nät men tv, radio, dagstidningar, besök, brev,ringa samtal från telefonautomat är vad han har rätt till idag
Citera
2020-03-11, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000

Haha men hörni! Det är ju vad man säger i rättssalen som spelar roll!!! Har ni ingen koll på sånt eller? Lyssna på Carinah, Rosamund, Reimer och gänget nu istället. Hela rättegången är förmodligen en feministisk konspiration och det finns MASSOR av potentiella gärningsmän! Åklagaren har bevisbörda och SD kan säga precis vad som helst, det spelar ingen roll!!! RIMLIGT TVIVEL!!!

Precis. Det var vad han sa i rättsalen. Han säger en annan sak än i förhören, vilket ÅKL läser upp och ifrågasätter det. Klart som fasen att det räknas.
Citera
2020-03-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ingen mobil inget nät men tv, radio, dagstidningar, besök, brev,ringa samtal från telefonautomat är vad han har rätt till idag

Då är väl HD där och uppdaterar honom om vad vi skriver här. Ge honom inga bra uppslag...
Citera
2020-03-11, 11:04
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Verkligen, med anhöriga i rummet. Jag skulle verkligen hata honom om jag var dem.

Han bryr sig inte i anhörigas lidande, han är totalt empatilös.
Citera
2020-03-11, 11:04
Medlem
- Brukade NN (exfrun) sköta belysningen?

– Ja.

– Var hon hemma den här helgen?

– Jag minns inte riktigt men jag tror hon var bortrest.

VARFÖR SKULLE HD SKÖTA BELYSNINGEN? HON BODDE JU INTE ENS DÄR
Citera
2020-03-11, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
- Brukade NN (exfrun) sköta belysningen?

– Ja.

– Var hon hemma den här helgen?

– Jag minns inte riktigt men jag tror hon var bortrest.

VARFÖR SKULLE HD SKÖTA BELYSNINGEN? HON BODDE JU INTE ENS DÄR
Hanna Davidsson var efterlyst
Citera
2020-03-11, 11:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Då tråden iom, FUP och huvudförhandling växt så det är svårt att hänga med så hänvisas till något som är viktigt att lägga på minnet. Speciellt för dom som gottar sig i att beslå MGM med lögn räcker för fällande dom.

------------'
Den åtalades rätt att vara tyst och att ljuga bygger på den grundläggande principen att åklagaren har bevisbördan i fallet. Det är åklagaren som ska visa, bortom rimligt tvivel, att den åtalade är skyldig till brottet. Den tilltalade ska alltså anses vara oskyldig till motsatsen har bevisats. En följd av detta är att den åtalade inte behöver medverka till utredningen, eller bli tvingad att säga saker som är till dennes nackdel.

Vidare anses det viktigt för rättssäkerheten att den åtalade får lämna felaktiga uppgifter utan att fällas på denna grund, då den åtalade kan ha skäl att lämna en annan berättelse än den sanna, utan att för den sakens skull vara skyldig till det hen har blivit åtalad för.

https://lawline.se/answers/varfor-fa...ljuga-i-ratten

Detta gäller i viss mån även vittnen.

I Sverige är det alltså lagligt och riskfritt för vittnen att ljuga för polisen. Det finns bara en gräns som inte får överskridas: Man får inte ljuga ihop att en oskyldig människa är skyldig. Då kan man dömas för falsk angivelse och falsk tillvitelse.

Lögner avsedda att fria en misstänkt ses däremot som förståeliga av lagstiftarna, och bestraffas inte. Det är bara när man vittnar under ed i domstol som det är straffbart att med vilja sabotera rättvisan.

https://www.expressen.se/ledare/gor-...i-polisforhor/
Citera
2020-03-11, 11:10
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Den "humorn" har vi sett exempel på tidigare.

Men det här var väl det grövsta...

Och sedan skratta. Brrr

Mkt grova svar han ger.

När han blir ställd då flinar/skrattar/smackar han, eller tar fram sin sarkastiska sida som ligger han varmt om hans hjärta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Då är väl HD där och uppdaterar honom om vad vi skriver här. Ge honom inga bra uppslag...
Hans besök är hårt kontrollerade. HD skall dessutom vittna. Jag har väldigt svårt att tro att de får vara ensamma vid eventuellt besök. Och det är åklagaren som bestämmer vem som får besöka honom dessutom. Sen är jag inte ens säker på om just hon, som en viktig pusselbit i målet, får besöka honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nej han ringde 11414.
Gissar han räkna med att polisen inte skulle dyka upp.

Från AB:

När du ringer polisen hur går det till? Vilket nummer ringer du?
– Minnet säger 112. Men jag minns att det står att jag ringde först 114 14.

Jag har för mig att han sa i förhör att han ringde 11414 först, men att det var så lång kö/de svarade inte, så han ringde 112. Rätta mig om jag har fel. Hinner inte kolla upp det nu.
Citera
2020-03-11, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Eller Lena. De "skumma" typerna störde kanske hans planer på att mörda henne i skogen den kvällen. Han hade lämnat sin mobil hemma. Varför? Lena kanske också hade lämnat sin mobil hemma just då.

Tror oxå att han planerat mordet den kvällen, just därför hade han inte med sig telefonen. Finns det någon chattkommunikation eller kommunikation öht mellan Stefan och Lena den kvällen? Där hon råder honom att ringa polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in