2020-03-10, 23:31
Medlem
'Gillar mig själv. Gillar tg. Gillar soft. Hatar tjafs och hot' - SD till LW 2017

Det här verkar ha varit en mångårig mardröm för alla inblandade. De har hamat i ett låst läge, en ond oändlig loop ingen av dem förmår bryta. Tragisk historia, tragiskt slut.

det är synd om människorna

Resan mot slutet verkar vara ett väldigt klassiskt passionsdrama, fast med bensin på brasan av sociala media, urartat burkletande och olika varianter av underliggande psyksjukdom. Oavsett är slutet oförlåtligt. Min gissning är att motivet främst är utmattning. Situationen har varit ohållbar och orimlig längre än de inblandade orkat med. Ingen klarar att ta sig ut.

I en av böckerna om Knutby framstår del av motivet för de morden som utmattning. Konstruktionerna av lögner, manipulation, dubbelspel, absurda regler, rubbade sociala arrangemang kollapsar under sin egen tyngd med morden som ett desperat och förvirrat hugg mot den gordiska knuten.
Senast redigerad av flushbuch 2020-03-10 kl. 23:47.
Citera
2020-03-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
För dom som tvekar över att LW raggade på gifta män och kontaktade dom på nätterna kanske detta inlägg kan bekräfta? Även om just denna gubbe kanske inte var gift?
Och de som skriver till, eller raggar på gifta män får man slå ihjäl? Speciellt om man själv är gift och ligger med personen i fråga..
Citera
2020-03-11, 00:16
Medlem
Jaha, då ska vi se.
En del har ni ju redan börjat diskutera ser jag. AB har varit flitiga i sin rapportering, mycket bra.
Jag ber om ursäkt om detta redan har rapporterats. Och ursäkta för att det är rörigt.

Detta snappade jag upp (förutom det som AB skrivit):

Han tycker att häktningsförhandlingen den varit felaktig, då det inte har uppfattats vad han menat i förhören.

"S ville inte vara med L i slutet (april/maj), men säger senare att L var hemma hos honom varannan vecka efter att H flyttat ut"

Angående den 11/5, då L besökte hans kontor, säger S att "de fikade och hade sex."
Det blir många "jag-vet-inte"-svar på dessa frågor om, men han säger bla detta:
"Vill ej ha oralsex efter samlag.
Minns inte att han fått något blod på tröjan, men han har förmodligen fått "annat" (kroppsvätskor) på sig."

Inte en enda gång säger han att han fått kroppsvätskor eller blod i ansiktet eller på halsen.

Den 14/5 bjuder ju L in honom på fika (kladdkakan) och han får många frågor om varför han inte träffade henne.
"Jag hade inte tid för att annat var tvunget att göras. Han prioriterade packning, träning och träffa J."
"Man går inte bara till L och fikar och sen går hem, man blir kvar där då."
ÅKL frågar om det var tvunget att träffa J och då svarar han "nej".

Under förhöret som handlar om sista kontakten med L, så säger han att "han trodde att hon somnat ifrån eftersom att hon brukade göra det. Han brukade reta henne för det, då hon alltid skröt över att hon kunde vara vaken längre. Att hon inte behövde så mycket sömn."

Angående spridaren så har han förmodligen stängt av den själv kom han fram till, men minns inte säkert.

Den 15/5 minns han riktigt bra måste jag säga.
AB har redan avhandlat det såg jag när jag skummade, så jag tar det som jag tyckte var mest intressant.

N ringer på morgonen och berättar att L är försvunnen. De pratar i 1 minut. Under tiden de pratar så loggar S in på cachesidan för att kolla om det kommit några nya och om hon kanske har stuckit ut för att hämta den/dem. Det har det inte. Han säger att hon kanske är i tvättstugan.
ÅKL säger att det inte alls är vad N minns det som, men då säger S: "N's minnesbild är fel."

Han är förvånad över att han messat H om att L var försvunnen. Han minns inte detta.

Angående de raderade messen, så är det de sista dygnets konversationer som han raderat. Han säger bara att han alltid gör det efter hand (raderar löpande som han kallar det).

På fråga om J's umgänge med L så tyckte J (enligt S) att L var påstridig och skickade alldeles för många bilder till honom. "Han valde S's sida för att J tyckte mer om H än om L. S & J har en nära och fin vänskap."

ÅKL berättar att han skickat ett flertal mess till folk om att L är försvunnen. Han chattar med J, men pratar inget om L. J får veta detta senare under dagen av S. Vad beträffar hans konstiga förklaring av "ryktesspridning" så säger han att han inte ville sprida rykten om folk, när andra kanske inte ens visste något/hade uppgifter som var intressanta (så tolkade jag det iallafall).

Han tillfrågas om han varit orolig någonting mellan L's försvinnande och när hon hittades, så säger han att han var det. Han förstod att något hade hänt, att hon inte fanns mer. "L skulle aldrig lämna barnen ensamma utan att meddela dem det och hon skulle inte göra sig illa i skogen iallafall. Jag trodde att hon var död redan då. Våldtagen och dödad."

Han bekräftar till flera personer att hon är död innan myndigheter gått ut med det. "Min slutsats var att det var L som var hittad. Jag hade en känsla av att det var så."

Angående de 936 bilderna + 1 film, så säger han: "Jag vet inte hur jag tagit dem, jag har haft telefonen i handen hela tiden. Men jag minns inte att jag har chattat."
Han har vetat hur nya bilder skrivs över så det inte går att återskapa dem. Det har han vetat i 25 år.
"Det är lätt att radera i Samsung om man inte har synkat. Jag använde inte synk för det blev jobbigt med datahantering. Molnet var alltid fullt och jag visste inte vilka bilder jag skulle spara, så jag använder inte synk."

Han hade en Samsung Galaxy S6.
"Jag vet att nyare Samsung skriver över sig själv, så man måste stänga av den direkt om man inte vill bli av med något."

Han har varit på FP flera gånger efteråt. Säger att han inte sett några spår, men tänkte inte på det sättet då. Han drog dock slutsatsen var hon hade legat.

Angående blodet på hans tvättmaskin:
Han vet inte hur det kommit dit, men kanske om L har byggt något där. (Det finns en lång bänk, typ med diskho i tvättstugan - sorry, men jag orkar knappt tänka längre. ) Han spekulerar om hon kanske gjort sig illa. Hon har även lånat tvättmaskinen vid flera tillfällen för att tvätta barnens kläder.
"Att vi skulle haft sex där i slutet är långsökt, det har dock hänt tidigare."

Angående blod på skon:
"Blodet kan ha kommit dit om jag haft ont i ryggen och hon har hjälpt mig att knyta skorna. Eller om hon tagit mina skor och gått ut för att hämta något.
Jag har sett blodspår på dem tidigare, under 2017 någongång. Jag rispar mig ofta och då kommer det mycket blod som rinner. Blött massor. Kanske har runnit ner i skon. Tror att jag kan ha sköljt dem med kallvatten, men det kanske jag aldrig har gjort. Jag minns inte.
L tyckte att det var coolt med blod och var mallig över sånt."

Nu ska jag sova och hoppas på att få en plats imorgon också.
Citera
2020-03-11, 00:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det är lika bra att jag direkt säger att du och jag är så jävla långt ifrån varandra att det blir svårt att föra en diskussion med dig. Från mitt håll alltså, mitt tålamod tryter.
Du behöver inte ta min information för sanning, jag skiter i vilket. BO hade flera parallella relationer med gifta män. Flera av dem jag vet om finns inte med i utredningen.
Du pratar om någon slags komplicerade bindningar och en psykopats verk. Du har ingen som helst aning, för detta är ju bara vad du tror. Du kommer undan med så mycket rappakalja genom att upprepat skriva ordet tror. Att jag då säger att beteendet funnits sedan länge, även innan Örebro, kommer bara leda till mer pajkastning i den här tråden. Inte från dig företrädesvis men du finns ofta med på ett hörn. Men jag hävdar, till skillnad från dig, att jag vet.
Ditt sista av mig fetade fattar jag inte. Jag pratade om gifta personer som saknas i utredningen och du svävade iväg?

Innan Örebro och innan SD alltså.

Så då går inte hennes beteende att
skylla på att hon var hjärntvättad av en
psykopat utan hon hade en fri vilja och
ett eget ansvar alltså.

Detta beteende bekräftas väl också av
hennes bror?
Citera
2020-03-11, 00:30
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
'Gillar mig själv. Gillar tg. Gillar soft. Hatar tjafs och hot' - SD till LW 2017

Det här verkar ha varit en mångårig mardröm för alla inblandade. De har hamat i ett låst läge, en ond oändlig loop ingen av dem förmår bryta. Tragisk historia, tragiskt slut.

det är synd om människorna

Resan mot slutet verkar vara ett väldigt klassiskt passionsdrama, fast med bensin på brasan av sociala media, urartat burkletande och olika varianter av underliggande psyksjukdom. Oavsett är slutet oförlåtligt. Min gissning är att motivet främst är utmattning. Situationen har varit ohållbar och orimlig längre än de inblandade orkat med. Ingen klarar att ta sig ut.

I en av böckerna om Knutby framstår del av motivet för de morden som utmattning. Konstruktionerna av lögner, manipulation, dubbelspel, absurda regler, rubbade sociala arrangemang kollapsar under sin egen tyngd med morden som ett desperat och förvirrat hugg mot den gordiska knuten.
Du säger att motivet var utmattning. Tycker det är lite skevt. Motivet var väl att kunna fortsätta upprätthålla fasaden, vilket dock även innebär att man kommer behöva hålla inne med att man begått mord för resten av livet sen också. Inget för en utmattad.

Nä, jag tror SD till slut tröttnade på LW och förstod att hot ej räckte, så då planerade han det perfekta(tror han) mordet. Därför han är spydig i förhör och ger hintar osv.

Mest av allt undrar jag nog hur HD kommer ställa sig till allt. Det är ju fan inte möjligt att hon tar tillbaka honom? Det vore så stört asså. Då kommer jag nog ta för givet att hon var med på noterna.
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Noll trovärdig och ändå visste jag det som står i FUP innan den blev offentlig?
Du är rolig. Som att jag inte skulle kunna dra i trådar och kontakter och få reda på information om människorna i fallet i Örebro under 1,5 år.

Inte minst har jag två forskarkollegor som flyttat från ÖU till mitt universitet under de senaste åren som känner många inblandade.

Det är sjukt av er att tro att jag skulle suttit här och ljugt om en mördad kvinna. Det säger mycket om er och ingenting om mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Ännu sjukare av dig att tro att någon gått på ditt dravel om vem du är..psykolog, forskare, amerikan etc... Du är nog närmare nvolverad i detta fall än som nyfiken forskare och amatörpsykolog i fb tråden...
Vadå tror du henne inte? 😁
Citat:
NU har jag läst dina famösa inlägg vad som hänt LW.. Jag skrattar innerligt. Du tror inte vi har viktigare saker att göra på FBI än att skydda människor som hamnat i klistret i SVERIGE?

LW var knappast kronprinsessan Viktoria. Henne hade vi kanske tagit in för skydd. Knappast en pastor från Örebro. Eventuellt skyddad identitet av henne får ni lösa själva. Så inkompetenta är inte Sverige, eller?
Citat:
Jag var tydlig när jag började här att mitt syfte är forskning. Enligt lag var jag tvungen att informera er om att ni ingår i ett forsknings- och experimentsobjekt och därför gjorde jag det i början!
Citat:
Hen har väl sommarledigt. Vissa av oss har ju FB bara som arbete.
Citera
2020-03-11, 00:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Du skrev inte till mig men jag kapar mig in. Förstår du hur man uteslutit folk? Genom att kolla hotellbokningar? Jag har läst en del men inte allt och jag kan inte förstå hur man uteslutit "folk" om man inte ens vet om dem.

Kolla hotellbokningar när det handlar om
muppar som gärna bor i skogen.

Dessutom så bodde många av älskarna i
närheten eller hade vänner att bo hos när
de besökte Örebro.

Eftersom det var flera gifta män som hade
relationer med LW så är HD inte den enda
kvinnan med motiv.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-11 kl. 01:01.
Citera
2020-03-11, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja bevisbördan ligger på åklagaren.

Visst, du har rätt så till vida att att man kan komma på nya saker som man kommer på som kan förklara blodet.

Men när det blir flera förklaringar, den ena ganska osannolik (blodet vid sex, vilket åklagaren ska visa) och sedan en ny förklaring två år senare vid rättegången kan man fundera på om rätten köper den förklaringen.

Här blir man misstänksam att SD har förstått att blodigt akrobatsex, det kommer inte att funka. Det har han sett i stämningsansökan. Åklagaren har ett antal män, barnmorska och VC som vittnar om det.

Då hade det kanske varit bättre att helt enkelt hålla sig till att han inte vet. Eller om han vet en händelse, berättar om just den.

Hur sannolikt är det att det ska finnas blod från en partner på en tvättmaskin? Hur många förklaringar kan en man ha till att det finns en älskarinnas blod där av alla ställen. Det finns stora begränsningar här. Det är inte blod i sängen där rumpan brukar ligga, inte toasitsen där det kan komma mensblod. Det är inte ens tvättfatet, där hon kan ha tvättat ett skuret finger.

Nu är det ju många sådana här händelser som SD har olika förklaringar till som de också anpassats till de bevis som utredningen och åklagaren lägger fram.

Trovärdigheten sjunker för varje ny anpassning.
Det blir helt enkelt för många kaffekoppar som har ramlat från olika hyllor och bänkar.

Varför säger han inte bara att han inte vet?
Det är väl då man blir misstänksam.
Fast, med tanke på det jag fetat, kan det ju mycket väl vara så att andra män än SD och som LW haft som sexpartners, de kan ha varit ena riktiga tråkmånsar i sängen och inte gett LW några riktigt rejäla omgångar.

Medan SD å sin sida kan ha gett LW det hårda sex jag hört några få väninnor prata lyriskt om, alltså sex där blodvite kan ha uppstått.

SD, med sin gränslösa och flirtiga stil, kan ju via sitt ombud, adv IB, be åkl ÅH om möjlighet att få visa rätten vad han duger till. På så vis kan blodsexältandet i både tråd och domstol kanske läggas till handlingarna?
Citera
2020-03-11, 03:01
Medlem
Goggandas avatar
Alltså...

En kvinna-mans misshandel.

Lena: saknar integritet och manipulerar omgivningen. Hon säljer ut sitt förhållande till bästa bjudande. Smart, intelligent, påfrestande och fördärvad.

Stefan: mellan två känslor. Sen att avvisa Lena, pga känslor för både H och L. Bjuder på näst bästa budet till L, får Lenas bitterhet.

Hanna: ok, jag mår bra nu, åh, jag fattar och förlåter, jag vet inte... men jag avvaktar.

Mord: karmiskt, utdraget, hon har skrivit manus, han har läst och godkänt det, och det har hänt, men hur....

Jag: åklagaren har byggt ett bra fall, undersökt noga, men det känns som om hon inte sett det från alla(s) sidor, trots att hon är gedigen.

Meh: två människor som inte kunnat släppa varandra i tid.
Senast redigerad av Gogganda 2020-03-11 kl. 03:08.
Citera
2020-03-11, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Så fort åtal är väckt så häver dom restriktionerna.
Ok, tack för svar!
Hur mycket får SD tillgång till, TV uppenbarligen men hur är det med nätet, mobil?
Citera
2020-03-11, 06:29
Medlem
Från NA igår 20.22 (Stefan H)

"Under rättegången ändrade han sin historia.

Jag hade en tid då mina växlar gick jättedåligt.
Jag vet att jag sagt i förhör att jag fixade växlarna på kvällen.
Men efter att ha läst i utredningen tror jag inte det längre. Jag vet att jag pratat mycket om det i förhör, men jag får rätta mig där.
Växlarna var nog redan i skick då.
Jag vet att jag var klar redan 26 april med dem."

Snacka om selektivt minne. Helt plötsligt kommer han ihåg vad han gjorde den 26 april (med en cykel).

När hans älskarinna, vän försvinner då är minnet satt ur spel till stora delar!

Jag tror att åklagaren kommer att samla på sig en massa olikheter mellan tidigare förhör och vad som nu framkommer under rättegången. Dessa kommer att läggas fram i en klump vad tiden lider.
Citera
2020-03-11, 06:29
Medlem
sommarljums avatar
Ur dagens NA:

https://www.na.se/artikel/christina-eriksson-en-av-och-pa-relation-utan-nagot-riktigt-slut-inte-forran-det-hemska-hander?refer rer=app
Citera
2020-03-11, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Jadu. Kollat mastuppkopplingar, knackat dörr och ingen har sett något, kollat kameror, jag vet inte men utgår ifrån att det är en gedigen utredning.

Då jobbar vi olika. Jag utgår inte från något utan vill se fakta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in