2020-03-11, 10:53
Medlem
- Skulle hon lämna dörren öppen?

– Det kan jag absolut tänka mig om hon skulle göra ett kort ärende. Det går inte stänga dörren tyst. Låset rasslar, säger den misstänkte.

Och DÄR har vi förklaringen varför dörren stod på glänt. SD hade varit därinne efter mordet och inte vågat stänga dörren efter sig.
Citera
2020-03-11, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nej han ringde 11414.
Gissar han räkna med att polisen inte skulle dyka upp.

Från AB:

När du ringer polisen hur går det till? Vilket nummer ringer du?
– Minnet säger 112. Men jag minns att det står att jag ringde först 114 14.
Han ringer först 11414 men kommer inte fram direkt. Då ringer han 112.
Ur FUP (aktbil 147, sid 556)

-FL1: Mm..vad berätta du för polisen då? Signalement och såna här grejer, vad är det dom ska leta efter?
-MT: Ingen aning jag gissar att jag har sett tre människor stå där..
-FL1: Vad hade dom gjort då?
-MT: Ingenting..bara..lite ovanligt beteende..som att dom..försöker gillra en fälla..

Det var det jag menade var konstigt.
Att ringa larmnumret 112 när inget hade hänt. Och att det ev var för att plantera hot på mordplatsen hos polisen.
Senast redigerad av Brin 2020-03-11 kl. 10:57.
Citera
2020-03-11, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Presajsly. Jag var oxå på plats en stund under gårdagens förhör. Lite lustigt att han som du skriver mindes exakt År, Datum samt Tid (!!) som Hanna och Sillen träffades allra första gången 😉

Om du har möjlighet att gå även idag, ge oss gärna en likvärdig Rapport som igår.

Jag tänker gå efter lunch, som igår.
Citera
2020-03-11, 10:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Sådärja, nu har man läst ikapp dagens AB/NA och här. Så tråkigt att man inte är i Örebro och får se SD´s totala sammanbrott live. Det kommer mera...två dagar till av lögner när han väver in sig själv ännu mer. Och sen kommer Golvbrunns-Hanna som grädde på moset! *poppar popcorn*

Varje gång (sen över 1,5 år) som man tror att nu kan det inte bli värre än så här, så ger SD, Golvbrunns-Hanna med fler oss nya bevis på att showen bara har börjat.

Min övertygelse är att detta inte bara finns folk som "städat efter" det brutala mordet och kanske fortfarande gör det. Utan att det är vissa aktörer som har varit med innan mordet och som kanske har hjälpt SD med planering eller hejarop.

Det är bara så att han/de nu trasslat in sig så grundligt, så att detta kommer ge en dominoeffekt. Och den dominoeffekten får även bra hjälp här i tråden med, skulle jag tro.

Min åsikt är som alltid att detta kommer inte sluta med enbart SD i buren. Fler brickor kommer att falla...

Trötte Backman och hans kollega sitter nu troligen hålögda på kontoret och filar på hur de ska reda ut detta: "Han har eget bankkort", räcker nog inte så långt.

#TeamÅsaHiding
Vi är helt överens om det.
Åklagaren verkar göra ett mycket grundligt och ovanligt bra jobb när det gäller utredningen av SD.
Jag tror inte hon känner sig klar när han är inlåst utan hon kommer nog fortsätta och utreda flera inblandade.
Citera
2020-03-11, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Dubbeltydigt som sjutton:

Var de överens- man han förbjöd henne-men så skull de (vi) ut i ovan terrängen....
(mina fetningar)
AB:

"45-åringen ska ha kontaktat Lena när han kommer hem till bostaden efter att ha blivit förföljd.

– Jag berättar vad som har hänt och varför jag inte dök upp. Hon uppmanar mig att kontakta polisen, men jag tyckte inte att det var viktigt. Men vi pratar lite och jag inser att hon har rätt. Då gör jag det." //
"– Jag tänkte att det kanske inte prioriterades av polisen. Så jag och Lena var överens om att vi skulle dit och titta till att inte något hände. Lena ville absolut följa med men det sa jag nej till, säger 45-åringen."
//
""– Varför gick du ut via källaren?

– Där går jag i princip alltid ut om jag ska ha kängor och sådana saker. Vi skulle ut i skogen och titta i ovan terräng. Då är det inte promenadskor man tar på sig utan kängor eller grövre skor.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

Här snubblar han ordentligt i tankarna.
Ang detta "vi" skulle ut i skogen... det var en läsare som ställde frågan strax efter och reportern svarade... han menade nog jag. Vet ej om detta finns kvar.
Citera
2020-03-11, 10:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Men alltså.. Läs igenom deras inlägg igen så ska du nog se hur de vrider in och ut på sig själva för att hitta rimligt tvivel. Det blir bara löjligt när de t.o.m länkar till sidor som talar emot dem själva men inte inser det.

Absolut, det händer att skyldiga går fria men det är ändå väldigt ovanligt i såna här fall. Tror verkligen inte på en ny Mats Alm.

Linda Chen kunde man inte avgöra dödsorsak, vilket gjorde att man inte kunde bevisa att det var mord.
Likaså med styckmordet på Vivian Hultberg, där huvudet sakndes och man inte kunde bestämma om det var olycka eller mord.

Båda mgm skändade kropparna för att undanröja bevis och kom med uppenbara lögner. Men kan man inte avgöra om det är mord eller inte är det inte så lätt.

Här vet man ju iaf att det är ett mord begånget.

Jag hoppas verkligen att det blir fällande dom, men blir orolig.
Citera
2020-03-11, 10:56
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
För dom som tvekar över att LW raggade på gifta män och kontaktade dom på nätterna kanske detta inlägg kan bekräfta? Även om just denna gubbe kanske inte var gift?
Det finns ingen information om att hon kontaktade gifta män på nätterna (utom SD).
Vi vet inte heller vem som raggade på vem.
Citera
2020-03-11, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Th3r3se sa att hon hört från HD att LW lämnat blod efter sig från rispor vid geocaching.

Jag minns bara att HD pratat om blod i samband med sex. Men jag kan ha missat.
I vilket fall så säger K nånting i stil med att det är HD som berättat om blodet i samband med sex och SD om blod i samband med en sårskada. Hon vet det eftersom hon inte pratar om sex med SD.
Hon berättar att paret sagt att de troligtvis kommer hitta spår av blod av LW i duschen av ovan nämnda anledningar.
Måste ha varit rejäla revor och rispor från blåbärsris osv i så fall...?
Citera
2020-03-11, 10:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Noll trovärdig och ändå visste jag det som står i FUP innan den blev offentlig?
Du är rolig. Som att jag inte skulle kunna dra i trådar och kontakter och få reda på information om människorna i fallet i Örebro under 1,5 år.

Inte minst har jag två forskarkollegor som flyttat från ÖU till mitt universitet under de senaste åren som känner många inblandade.

Det är sjukt av er att tro att jag skulle suttit här och ljugt om en mördad kvinna. Det säger mycket om er och ingenting om mig.
Varför skulle du inte ljuga om en mördad kvinna när du ljuger om dig själv?
Du och SD är mycket lika.
Ljuger om olika saker och förväntar sig sedan att bli trodda när det gäller annat.
Citera
2020-03-11, 10:59
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
- Skulle hon lämna dörren öppen?

– Det kan jag absolut tänka mig om hon skulle göra ett kort ärende. Det går inte stänga dörren tyst. Låset rasslar, säger den misstänkte.

Och DÄR har vi förklaringen varför dörren stod på glänt. SD hade varit därinne efter mordet och inte vågat stänga dörren efter sig.

Precis! Och lillgrabben säger ( i den första intervjun, tror jag) ju att han tror han hör något 03.30-04.00, ungefär. Så SD (eller HD) var nog där och tog kontroll över läget så gott man kunde.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-11, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Ja alltså vafan? Handlar det om en perfekt storm av en extremt manipulativ person som även omges av extremt jagsvaga individer? Man häpnas över hur fan han kan härja runt.

Religiösa personer verkar dock vara extra lättlurade, de har ju inte uppmuntrats att tänka kritiskt utan blint tro på motsägelsefulla Bibeln. Och bara träffat vänliga människor. Se bara hur Helge Fossmo lyckades stämpla till mord.
Citera
2020-03-11, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brin
Han ringer först 11414 men kommer inte fram direkt. Då ringer han 112.
Ur FUP (aktbil 147, sid 556)

-FL1: Mm..vad berätta du för polisen då? Signalement och såna här grejer, vad är det dom ska leta efter?
-MT: Ingen aning jag gissar att jag har sett tre människor stå där..
-FL1: Vad hade dom gjort då?
-MT: Ingenting..bara..lite ovanligt beteende..som att dom..försöker gillra en fälla..

Ah bra du har koll, har missat det förhöret.

Oavsett så indikerar inte innehållet i anmälan en akut händelse utan mer en misstanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in