2020-03-11, 10:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Isåfall troligen Golvbrunns-Hanna.

Eller Lena. De "skumma" typerna störde kanske hans planer på att mörda henne i skogen den kvällen. Han hade lämnat sin mobil hemma. Varför? Lena kanske också hade lämnat sin mobil hemma just då.
Citera
2020-03-11, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Saken är den att dom går efter vad som står förundersökningen och ändrar han historian från polisförhören då kommer åklagaren fråga varför han ändrar sin historia och då överväger domaren om de ska gå på den historian i polisförhöret eller den han berättar nu.

Ok, tack för svar...

För som jag skrev igår så är det uppenbart att han nu plötsligt säger att hon fått nån sårskada i hans hem och därmed blodat ner. Enda stället jag läst det på är ju när deras goda vän K*arin berättar om det en gång i förhör. Varken SD eller HD har tidigare nämnt det. Så uppenbarligen har FUP hjälpt honom få minnet tillbaka i viss mån.
Henne verkar dom ha bearbetat ordentligt.
Citera
2020-03-11, 10:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det händer inte efter en P/:a som inte visat på att personen är allvarligt psykiskt störd.. Jag tror dig inte.

Ja, jag tycker det är jättekul att ljuga. Bara att googla själv eller fortsätt att misstro. Jag har inget behov av att lägga ner tid på att hitta fall. Ditt problem om du inte har förmågan att bedöma vilka som är trovärdiga eller inte på FB efter månaders av skrivande i samma trådar.
Citera
2020-03-11, 10:31
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men är det för sent?
Kan hon inte kontra med detta i ett senare skede? Där kan hon väl säga att mgm har lämnat olika förklaringar till blodet och att det som kom upp idag är ytterligare n förklaring som man inte tidigare har hört tidigare?

Det kommer ju upp som en punkt i stämningsansökan; detta med att mgm har sagt att bo har blött så väldigt vid den akrobatiska sex de hade (vilket mgm också i förhör tidigt påstått att det var som mellanmjölk, vanlig svensson- sex om jag inte missminner mig?)

Och hon har ju slutplädering?

Jag vet inte, jag är inte juridiskt insatt, så det är en fråga.

Nej det är inte för sent,Men för mej så var det en miss hon gjorde där,Men hon kanske sparar det tunga artilleriet till slutpläderingen. Jag vill också poängtera att det är självklart att han är skyldig och han kommer att bli dömd i både TR och HR.
Citera
2020-03-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, jag tycker det är jättekul att ljuga. Bara att googla själv eller fortsätt att misstro. Jag har inget behov av att lägga ner tid på att hitta fall. Ditt problem om du inte har förmågan att bedöma vilka som är trovärdiga eller inte på FB efter månaders av skrivande i samma trådar.
Det handlar inte om trovärdighet. Du är ofta trovärdig, men ibland kan okunnigheten få en att tro lite för mycket. Och som vi alla vet så är det ofta så att ens minne kan fallera. Speciellt när man påstår saker och inte kan verifiera - då blir jag misstänksam. Mitt eget minne är inte alltid helt tillförlitligt - då försöker jag söka så jag får fram sanningen så jag inte sitter och ljuger. Men uppenbarligen gäller det inte alla.

Om tjejen i Halmstad går igenom en RPU så föregicks den av en P7:a.
Citera
2020-03-11, 10:33
Medlem
Jag har följt lite på livesändningen. Det är ju sjukt att vänner och anhöriga storstädar åt honom när han är misstänkt för mord. Han måste vara extremt manipulativ och framställt sig som ett stackars offer. Var det ingen som ifrågasatte? Förmåga till självständigt och kritiskt tänkande?
Citera
2020-03-11, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
AUGUST HÅKANSSON
9 min
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom?pinnedEntry=263925
– Varför tog hon kort på dig när du stod utanför huset? frågar åklagaren.

45-åringen skrattar till.

– Jag tänkte säga: fråga henne.

Vidrigt svar.

Verkligen, med anhöriga i rummet. Jag skulle verkligen hata honom om jag var dem.
Citera
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag har följt lite på livesändningen. Det är ju sjukt att vänner och anhöriga storstädar åt honom när han är misstänkt för mord. Han måste vara extremt manipulativ och framställt sig som ett stackars offer. Var det ingen som ifrågasatte? Förmåga till självständigt och kritiskt tänkande?
Ja alltså vafan? Handlar det om en perfekt storm av en extremt manipulativ person som även omges av extremt jagsvaga individer? Man häpnas över hur fan han kan härja runt.
Intressant att just SD städade pelletspannan
Citat:
Jag har glömt alla specifika fall förutom det senaste med en mamma som dödade sin 4-åring. Rätten beordrade en RPU så de sista rättegångsdagarna har skjutits upp.

Jag ser det inte som en omöjlighet att det görs även här om SD fortsätter med sitt sätt. Som sagt det är en samhällsfara att en obehandlad psykiskt störd människa kommer ut från fängelse efter 15-16 år.
Du får ta och hänvisa till dem istället, pajas.
Citat:
Fortsätter han så här kommer domstolen begära RPU innan de bestämmer påföljd.
Glöm det.
Citat:
Jag blir riktigt orolig här, då jag ser att några av skribenterna som är mer juridiskt bevandrade än jag, tror på friande dom i HR om det skulle bli fällande i TR.

Han ljuger som en borstbindare, ingen kan tro honom.
Men räcker bevisningen?
Även om han inte har trovärdiga förklaringar till något i stort sett, och det blir alldeles för många sådana icke trovärdiga anpassningar och minnesluckor så känns bevisningen något tunn.

Jag hoppas att du har rätt!
Men alltså.. Läs igenom deras inlägg igen så ska du nog se hur de vrider in och ut på sig själva för att hitta rimligt tvivel. Det blir bara löjligt när de t.o.m länkar till sidor som talar emot dem själva men inte inser det.

Absolut, det händer att skyldiga går fria men det är ändå väldigt ovanligt i såna här fall. Tror verkligen inte på en ny Mats Alm.
Citat:
Linda Chen kunde man inte avgöra dödsorsak, vilket gjorde att man inte kunde bevisa att det var mord.
Likaså med styckmordet på Vivian Hultberg, där huvudet sakndes och man inte kunde bestämma om det var olycka eller mord.

Båda mgm skändade kropparna för att undanröja bevis och kom med uppenbara lögner. Men kan man inte avgöra om det är mord eller inte är det inte så lätt.

Här vet man ju iaf att det är ett mord begånget.

Jag hoppas verkligen att det blir fällande dom, men blir orolig.
Ja men precis, det är liksom alldeles för mycket i detta fall.
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Precis. Det var vad han sa i rättsalen. Han säger en annan sak än i förhören, vilket ÅKL läser upp och ifrågasätter det. Klart som fasen att det räknas.
Ja men Reimer med fler har ju gått bananas härinne om hur värdelös ÅH är och vilka genialiska förklaringar SD kommer med 😅 De verkar inte riktigt förstå sig på rimligt tvivel.
Citat:
Handplockade av en psykopat...
Mjo. Vissa såg ju igenom det och tyckte han var obehaglig men tycker det verkar vara ovanligt många som dansar efter hans pipa. Är det pga att det är i kristna kretsar också kanske? Fostrade hela sitt liv att se upp till mongos.
Citat:
Religiösa personer verkar dock vara extra lättlurade, de har ju inte uppmuntrats att tänka kritiskt utan blint tro på motsägelsefulla Bibeln. Och bara träffat vänliga människor. Se bara hur Helge Fossmo lyckades stämpla till mord.
Hehe smurf!
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-11 kl. 11:18.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Dubbeltydigt som sjutton:

Var de överens- man han förbjöd henne-men så skull de (vi) ut i ovan terrängen....
(mina fetningar)
AB:

"45-åringen ska ha kontaktat Lena när han kommer hem till bostaden efter att ha blivit förföljd.

– Jag berättar vad som har hänt och varför jag inte dök upp. Hon uppmanar mig att kontakta polisen, men jag tyckte inte att det var viktigt. Men vi pratar lite och jag inser att hon har rätt. Då gör jag det." //
"– Jag tänkte att det kanske inte prioriterades av polisen. Så jag och Lena var överens om att vi skulle dit och titta till att inte något hände. Lena ville absolut följa med men det sa jag nej till, säger 45-åringen."
//
""– Varför gick du ut via källaren?

– Där går jag i princip alltid ut om jag ska ha kängor och sådana saker. Vi skulle ut i skogen och titta i ovan terräng. Då är det inte promenadskor man tar på sig utan kängor eller grövre skor.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom

Här snubblar han ordentligt i tankarna.
Citera
2020-03-11, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Ja alltså vafan? Handlar det om en perfekt storm av en extremt manipulativ person som även omges av extremt jagsvaga individer? Man häpnas över hur fan han kan härja runt.

Handplockade av en psykopat...
Citera
2020-03-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ok, tack för svar...

För som jag skrev igår så är det uppenbart att han nu plötsligt säger att hon fått nån sårskada i hans hem och därmed blodat ner. Enda stället jag läst det på är ju när deras goda vän K*arin berättar om det en gång i förhör. Varken SD eller HD har tidigare nämnt det. Så uppenbarligen har FUP hjälpt honom få minnet tillbaka i viss mån.
Henne verkar dom ha bearbetat ordentligt.

Tidigare har han ju snackat om sex och om sår från geocaching.
Citera
2020-03-11, 10:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nej det är inte för sent,Men för mej så var det en miss hon gjorde där,Men hon kanske sparar det tunga artilleriet till slutpläderingen. Jag vill också poängtera att det är självklart att han är skyldig och han kommer att bli dömd i både TR och HR.

Jag blir riktigt orolig här, då jag ser att några av skribenterna som är mer juridiskt bevandrade än jag, tror på friande dom i HR om det skulle bli fällande i TR.

Han ljuger som en borstbindare, ingen kan tro honom.
Men räcker bevisningen?
Även om han inte har trovärdiga förklaringar till något i stort sett, och det blir alldeles för många sådana icke trovärdiga anpassningar och minnesluckor så känns bevisningen något tunn.

Jag hoppas att du har rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in