Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackfollower
Jag har följt lite på livesändningen. Det är ju sjukt att vänner och anhöriga storstädar åt honom när han är misstänkt för mord. Han måste vara extremt manipulativ och framställt sig som ett stackars offer. Var det ingen som ifrågasatte? Förmåga till självständigt och kritiskt tänkande?
Ja alltså vafan? Handlar det om en perfekt storm av en extremt manipulativ person som även omges av extremt jagsvaga individer? Man häpnas över hur fan han kan härja runt.
Intressant att just SD städade pelletspannan
Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Jag har glömt alla specifika fall förutom det senaste med en mamma som dödade sin 4-åring. Rätten beordrade en RPU så de sista rättegångsdagarna har skjutits upp.
Jag ser det inte som en omöjlighet att det görs även här om SD fortsätter med sitt sätt. Som sagt det är en samhällsfara att en obehandlad psykiskt störd människa kommer ut från fängelse efter 15-16 år.
Du får ta och hänvisa till dem istället, pajas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Fortsätter han så här kommer domstolen begära RPU innan de bestämmer påföljd.
Glöm det.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag blir riktigt orolig här, då jag ser att några av skribenterna som är mer juridiskt bevandrade än jag, tror på friande dom i HR om det skulle bli fällande i TR.
Han ljuger som en borstbindare, ingen kan tro honom.
Men räcker bevisningen?
Även om han inte har trovärdiga förklaringar till något i stort sett, och det blir alldeles för många sådana icke trovärdiga anpassningar och minnesluckor så känns bevisningen något tunn.
Jag hoppas att du har rätt!
Men alltså.. Läs igenom deras inlägg igen så ska du nog se hur de vrider in och ut på sig själva för att hitta rimligt tvivel. Det blir bara löjligt när de t.o.m länkar till sidor som talar emot dem själva men inte inser det.
Absolut, det händer att skyldiga går fria men det är ändå väldigt ovanligt i såna här fall. Tror verkligen inte på en ny Mats Alm.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Linda Chen kunde man inte avgöra dödsorsak, vilket gjorde att man inte kunde bevisa att det var mord.
Likaså med styckmordet på Vivian Hultberg, där huvudet sakndes och man inte kunde bestämma om det var olycka eller mord.
Båda mgm skändade kropparna för att undanröja bevis och kom med uppenbara lögner. Men kan man inte avgöra om det är mord eller inte är det inte så lätt.
Här vet man ju iaf att det är ett mord begånget.
Jag hoppas verkligen att det blir fällande dom, men blir orolig.
Ja men precis, det är liksom alldeles för mycket i detta fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Essem
Precis. Det var vad han sa i rättsalen. Han säger en annan sak än i förhören, vilket ÅKL läser upp och ifrågasätter det. Klart som fasen att det räknas.
Ja men Reimer med fler har ju gått bananas härinne om hur värdelös ÅH är och vilka genialiska förklaringar SD kommer med 😅 De verkar inte riktigt förstå sig på rimligt tvivel.
Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackfollower
Handplockade av en psykopat...
Mjo. Vissa såg ju igenom det och tyckte han var obehaglig men tycker det verkar vara ovanligt många som dansar efter hans pipa. Är det pga att det är i kristna kretsar också kanske? Fostrade hela sitt liv att se upp till mongos.
Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackfollower
Religiösa personer verkar dock vara extra lättlurade, de har ju inte uppmuntrats att tänka kritiskt utan blint tro på motsägelsefulla Bibeln. Och bara träffat vänliga människor. Se bara hur Helge Fossmo lyckades stämpla till mord.
Hehe smurf!