2020-03-11, 10:09
Medlem
Jag har aldrig läst en FUP eller följt en rättegång förut och jag måste säga att det känns oerhört frustrerande att han nu kan anpassa sina svar efter att han läst förundersökningen och att det är det som sägs i rätten som gäller. Om jag fattat er rätt?

Varför får MTG ta del av all information i förväg? Vad är anledningen?
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det skulle man kunna säga, men som tur är så fungerar inte vårt rättsväsende på det viset. Där krävs det tydligare och mer oomkullrunkelig bevisning.

Hur ser din egen övertygelse ut?
Det handlar om en tydlig konflikt mellan två parter, staten vs. SD. Vi har alltså två totalt oförenliga världsbilder här: Statens bild där SD är en manipulativ och mycket farlig psykopat och mördare, och SD:s egen bild där han inte har någonting alls med LW:s försvinnande och död att göra. Det finns inga mellanlägen här, en av parterna har säkerligen helt rätt och den andra beter sig som en riktig psykopat.

För att kunna säga vilken av de här två bilderna som är den med verkligheten överensstämmande så skulle man väl egentligen behöva läsa även slasken, men den brukar ju vara sekretessbelagd. Ett annat sätt att bilda sig en korrekt uppfattning skulle kunna vara att lyssna på ljudupptagningarna från rättegången, utan filtrering från Aftonbladet och NA (som nu kan ha egna intressen att bevaka). Om staten nu skulle välja att obstruera offentlighetsprincipen även här (som man gjorde med fupen) så ger väl detta kanske en hint om vilken av parterna som inte har rent mjöl i påsen.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-11 kl. 10:16.
Citera
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
VILKA VI??
Lena skulle ju inte med ut....

” – Varför gick du ut via källaren?
– Där går jag i princip alltid ut om jag ska ha kängor och sådana saker. Vi skulle ut i skogen och titta i ovan terräng. Då är det inte promenadskor man tar på sig utan kängor eller grövre skor.”

”Så jag och Lena var överens om att vi skulle dit och titta till att inte något hände. Lena ville absolut följa med men det sa jag nej till, säger 45-åringen.”

(AB)

Reagerade också på detta. Indikation på att fler var med på ev genrep?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Ridå

Hon har polisanmält honom och även tagit upp med flera vänner att hon känner sig trakasserad just pga denna sortens intrång och stalkande!

”– Jag har tillåtelse av Lena att knäppa kort på henne genom fönstret, säger 45-åringen.”
NA
Citera
2020-03-11, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Väldigt intressant att höra att hans tonläge går upp i slutet på varje svar/påstående. För mig är det ett tydligt tecken på att han ljuger och tycker att han är förmer än frågeställaren.

Går inte att lyssna om man inte betalt
Citera
2020-03-11, 10:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det får du visa källa på. Jag har aldrig hört talas om att man begärt en RPU utan att P7:an indikerat att den skall göras.

Jag har glömt alla specifika fall förutom det senaste med en mamma som dödade sin 4-åring. Rätten beordrade en RPU så de sista rättegångsdagarna har skjutits upp.

Jag ser det inte som en omöjlighet att det görs även här om SD fortsätter med sitt sätt. Som sagt det är en samhällsfara att en obehandlad psykiskt störd människa kommer ut från fängelse efter 15-16 år.
Citera
2020-03-11, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Bevisa blir ju svårt (ditt sistnämnda förslag var ju iofs en briljant idé! HaHa) Men jag tänker att om övriga partners berättar att det aldrig förekommit blod med dom (vilket inte heller går att bevisa) då blir ju inte Stefans blodversion lika trovärdig (vill jag tro och hoppas på). Det här med "hårdhänt sex" var något han tog upp under gårdagens förhandling. Jag vill inte minnas att jag läst om det i FUP?

Någonstans i bakhuvudet viskar det att en av dem faktiskt sa att det hänt vid ett tillfälle.

Edit: Minns nog fel.
Senast redigerad av Refraktor 2020-03-11 kl. 10:38.
Citera
2020-03-11, 10:17
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Går inte att lyssna om man inte betalt

Precis varför länka till en betalsida från gnällbältet>>>NA, alla har inte betalat för att få deras PK info.
Citera
2020-03-11, 10:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Reagerade också på detta. Indikation på att fler var med på ev genrep?

Isåfall troligen Golvbrunns-Hanna.
Citera
2020-03-11, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har glömt alla specifika fall förutom det senaste med en mamma som dödade sin 4-åring. Rätten beordrade en RPU så de sista rättegångsdagarna har skjutits upp.

Jag ser det inte som en omöjlighet att det görs även här om SD fortsätter med sitt sätt. Som sagt det är en samhällsfara att en obehandlad psykiskt störd människa kommer ut från fängelse efter 15-16 år.
Nej, det händer inte efter en P/:a som inte visat på att personen är allvarligt psykiskt störd.. Jag tror dig inte.
Citera
2020-03-11, 10:19
Medlem
T34Panzers avatar
Han gör det då inte sä lätt för sig..

” 45-åringen svarar sarkastiskt och irriterat på flera av frågorna som åklagaren ställer. ”
NA
Citera
2020-03-11, 10:22
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag har aldrig läst en FUP eller följt en rättegång förut och jag måste säga att det känns oerhört frustrerande att han nu kan anpassa sina svar efter att han läst förundersökningen och att det är det som sägs i rätten som gäller. Om jag fattat er rätt?

Varför får MTG ta del av all information i förväg? Vad är anledningen?

Saken är den att dom går efter vad som står förundersökningen och ändrar han historian från polisförhören då kommer åklagaren fråga varför han ändrar sin historia och då överväger domaren om de ska gå på den historian i polisförhöret eller den han berättar nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in