2020-03-09, 16:27
Medlem
Snor-Johans avatar
Aktbilaga 146 förhör Lena Wesström S 146

Vi går därefter in på 2017-04-09 (se bild 14-17) De träffas i smyg står det, Kristin berättar att
hon har frågat Lena om de ligger med varandra, vilket Len har svarat ja på. J sms(bi/d 14)
står det att det har skruvats upp till sjuka nivåer: för en vecka sedan fick hon veta precis
allt. Resultatet: jag är helt fimpad och de fortsätter som ingenting. Men han har ändå kvar
kontakten med mig ännu mer i smyg, och vi har redan legat med varandra två gånger sedan
dess. Fatar du. Arligt vem av oss tre som är sjukast. Men jag är på väg nu. Verkligen.

Lena skriver vidare att det är sjukt, sjukt hur mycket de har träffats, vilka risker de tog, sjukt
hur hon har kunnat ungerskast sigförnedring så länge ... Hon skriver längre ned att et är
sjukt destruktivt mellan oss, bindningar, tvång och press. Det är ändå någon sort sjuk kärlek.
Stark. Omöjligt att stänga av. kunde inte. Fattade precis att jag var tvungen. Kunde inte
ändå. Som knark. Måste ha. (se bild 17).

----------
Att Lena benämner sitt beroende som knark visar ändå på begynnande självinsikt ca, året innan mordet..
Citera
2020-03-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Valde..? Dom säger ju att barnbarnen inte varit där under helgen?

Ja och An*dreas bjöd SD på middag den 11e, fredag, för att H*anna hade barnen den helgen, vilket inte stämde.
Barnen kan ju inte bara vara försvinna.
De har ju förstås varit hos morföräldrarna och det är ju väldigt lägligt att de inte minns.
Stackars barn, är de överhuvudtaget önskade någonstsns?
Citera
2020-03-09, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
;

Ändå dög han inte pga att LW tyckte att
han var tråkig.
Dög inte?

Du har inte någon insyn vad gäller deras äktenskap. Inte på något sätt. INGEN känner till allt om någon annans relation. Så varför de skilde sig har du inte en susning om. Uppenbarligen var LW och UW vänner efter skilsmässan, och det säger en hel del!
Citera
2020-03-09, 16:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dög inte?

Du har inte någon insyn vad gäller deras äktenskap. Inte på något sätt. INGEN känner till allt om någon annans relation. Så varför de skilde sig har du inte en susning om. Uppenbarligen var LW och UW vänner efter skilsmässan, och det säger en hel del!

När jag har tid i natt så ska jag posta
citat ur FUP som visar att du har fel.
Citera
2020-03-09, 16:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du får tro vad du vill, men jag är övertygad om att bara för att man tror på den forskning som finns idag i ämnet "våld i nära relationer" så betyder det inte att man är politiskt bunden till marxism/kommunism, är fast i tänkande om könsmaktsstrukterer och är radikal feminist eller kvinna.

De är att grova anklagelser att anklaga åklagaren för att inte jobba objektivt, utan att hon arbetar utifrån sitt egen politiska och ideella ställningstaganden.

Det finns ett mönster i "våld i nära relationer" som stöds via forskning. Menar du att det inte finns sådant våld? Det finns inte människor som hotas, kränks, dödas i relationer pga av att en person utövar kontroll av den andre?

Är allt bara påhitt av marxister och feminister?

Okey, hjärntvätten funkar alltså, jag tänkte väl att 40 år av propaganda borde ha tagit skruv och när jag läser vad du skriver så förstår jag att det har bitit.

Vi som genomlevt incesthysterin, da Costa-fallet och andra mindre trevliga saker inom juridiken vet att ideologi och politik har spelat en viktig roll och fortfarande gör det.

Jag köper inte den postmarxistiska tolkningen som du företräder och det får du leva med.
Citera
2020-03-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
När jag har tid i natt så ska jag posta
citat ur FUP som visar att du har fel.
Gör du det. Själv hinner jag inte läsa hela fupen. Orkar inte heller för den delen - eländet står mig upp i halsen. Men fortfarande hävdar jag att ingen kan känna till allt om en annans människas äktenskap. Vi får väl se vad som kommer fram.
Citera
2020-03-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Har inte hunnit läsa FUP ännu
Läser dock tråden och försöker hänga med i svängarna

Det jag ville uppmärksamma avseende blodet från Lena i SD bostad som den MT påstår kommer efter deras sexakt.

Vad tillför förekomsten av blod i den sammantagna bilden av mordet på Lena?

Vad tillför icke förekomst av blod på ytor/platser där blod ”borde” förekomma enligt påstådda omständigheter i utredningen?

På vilka ytor/platser borde blod förekomma om den MT talar sanning?

Förekommer blod på dessa platser?

Mycket bra fråga! Det borde ju krylla av blodspår då de är väldigt svåra att avlägsna även om man storstädar.
Citera
2020-03-09, 16:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Aktbilaga 146 förhör Lena Wesström S 146

Utdrag ur konversation mellan Lena och Kristin
-Fortsatt i konversationen mellan Kristin och Lena berättar Lena att hon har berättat allt för
Hanna. Lena talar om hämnd for det Stefan gjort mot henne samt en sort orättvis hämnd mot
Hanna för att hon hela tiden fått allt det Lena inte fått av Stefan.

-Lena pratar om hur hon har
enforhoppning om att Hanna ska få veta hur elak Stefan har varit, hr han lämnat ut extremt
privat och utlämnande detaljer om henne, har utstuderat och han lurat och ljugit för henne,
hur mycket de har varit tillsammans och att de har gjort det överallt i deras hem.

-Lena
skriver fortsatt att Stefan fortsätter att låtsas, de låtsat att det har det bra, att de äskar
varandra ... fortsatt längre ner i konversationen skriver Lena att Hanna har tvingat Stefan att
unfienda och blocka och belagt med livstids kontaktforbud, alla kanaler. Lena skriver viadre
att det chattar varje dag, massor, ses flera gånger till och med haft sex (se bild 18-22.)
Lena forsätter att skriva hur sjuk detta är och ska be om hjälp. Ska träffa en Terapeut (bild
22).

-Kristin berättar att Lena kontaktar Region hälsan, först träffar hon en läkare som heter Elvira
och därefter en terapeut genom sant Lukas, han heter Roger. Hon blev sjukskriven pga av allt
detta.

1. -Lena har varit i kontakt med Centrum för våld i nära relationer. De avslutade sin
behandling med henne då lena inte var beredd att lämna Stefan.
Lena ville bli inlagd för hon
kände sig psykiskt sjuk. Det var lång väntetid hos terapeuten och Lena fick i vänta gå på
själavård hos Roger i babtistförbundet. Han är en kontakt genom kyrkan.

2. -Kristin berättar att Jerry Grey är ett namn som kommer upp. Han och Lena hade en bra
relation där Lena, Stefan och Jerry var ute och geocashade mycket. Kristin var orolig att hon
skulle gå på Jerry. Stefan var inte den första gifta mannen hon går på.

---------
1.Till styrkande av att LW nekade den professionella hjälp som hon de facto fick.
2. Till styrkande om att det är sanningen som "hatar" LW.

Vi som tidigt visste att LW kontaktade gifta män på nätterna (vilket Roksmaffian gick bananas på i hundratals sidor) får ytterligare stöd.

Endast några få kraxar fortfarande.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-09 kl. 17:16.
Citera
2020-03-09, 16:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Lite så här:

Oenigheter om var flickorna var under helgen 11-13e maj när H*anna och J*onas var på geocach-trip i bla Norrköping.

H*anna uppger att barnen var hos S*tefan (A.149 S.268)
FL frågar om barnen kunde ha varit hos hennes föräldrar den helgen.
H*annan uppger att dom skulle ha varit hos honom
men eftersom hon inte var där, så vet hon egentligen inte (A.149 S.370).

S*tefan säger att han skulle ha haft barnen men att de var hos mormor och morfar (A.147 S.96) På sida 306 säger han att barnen bara sov hos dom från fredag till lördag, eller om dom bara var där på fm, men vet inte när dom kom hem.

Mormor B*irgitta säger att barnbarnen inte var hemma hos dom under helgen 11-13e maj, men att dom träffade flickorna på deras loppis. Hon berättade att H*anna var på nån resa med några kompisar och vet inte när hon kom hem, men hon träffade i alla fall inte henne på loppisen.(A.149 S.467)

Morfar S*ven-O*lov har inget minne av att de har varit barnvakt den helgen, men däremot
träffades de på loppisen på söndagen. (A.149 S.488)

A*ndreas berättar att han bjöd hem S*tefan på middag fredan den 11e maj eftersom flickorna var hos H*anna den helgen.
Men först skulle S*tefan simma på Gustavsvik.
Dom käkade runt 19-23. Stefan hade simmat. Dom pratade om att papiljottsimmarna
inte sköter sig och är i snabbanorna
. (A.150 S.490)

H*anna vet inte om hon kom hem tidigt eller sent på söndagen, men hon var inte med på loppisen.
Hon var hos S*tefan efter loppisen. Men kanske också på fm på torsdagen innan helgen innan jobbet .(A.149 S.142)

J*onas berättar att han och H*anna har umgåtts mellan 10-13e maj och att de varit på geocach-trip eftersom barnen var hos S*tefan denna helg. På söndagen släppte han av H*anna hos sig och det var områdesloppis då. Barnen hade varit hos S*tefan under helgen.(A.150. S.555)

Okej, så har HD's föräldrar problem med minnet..? Lördagen den 12e maj var åtminstone en händelserik dag i SD's liv och på fredagen hade han ju fullt upp med att trängas med papiljottsimmarna och äta middag hos sin vän.

AV ANNAT INTRESSE:

FL frågar H*anna hur det kommer sig att K*arin är av den uppfattningen att hon fick reda på
L*enas försvinnande på fm runt klockan 10:00 den 15e maj.
FL konfronterar henne med att även J*onas berättat att han fick reda på L*enas försvinnande under förmiddagen. Och även H*annas kollega har uppgett att H*anna berättat detta för henne tidigare på morgonen. Dvs, INNAN S*tefan skickar sms till H*anna och berättar att L*ena är försvunnen, vilket är kl 11:06.
H*anna uppger att hon inte vet eller vill kommentera hur det kommer sig.(A.149. S.411)

H*anna berättar att S*tefan var på gymmet kvällen den 14:e. Han har varit där 3 gånger och han kör bara gym för han vill komma igång. Men han simmar inte. (A.149 S.53)

Den 15e maj klockan 06:54 skriver S*tefan till J*ani, de pratar om USA-resan och S*tefan är på väg till Västerås. ?
(A.150 S.520)

K*arin tror att brandlarmet går på onsdagen den 16:e, men det kan också ha varit torsdagen. Det var avspärrat.
(A.150 S. 354)

A*ndreas minns att brandlarmet gick på onsdagen runt 17.30-18.00 när tekniska var där. (A.150 S.495)
OKEJ, KAN DET VARA TEKNIKERNA SOM GREJAT MED LARM OCH SÅ OCH ATT DET AV DEN ALEDNINGEN BÖRJADE TJUTA?

J*onatan berättar att han hör J*errys hund skälla utanför SD's hus 15e maj runt 16.00.
Han berättar sen att hans föräldrar hörde ett brandlarm lite senare, men vet inte vart dom fått det från. Vet ej tiden för avspärrningarna men SD's dotter fick inte gå in och hämta sin telefon. (A.151 S.158-159)

A.150 S.531
B*ernt mfl träffar S*tefan på en FTF- jakt 11/7 2018.
Någon frågar om S*tefan visste hur Lena dog. Hans svar: "Lena fick ingen snabb död. Hon fick en utdragen död"...
..vidare "Lenas barn orkar jag inte ens tänka på, förresten så skiter jag i dem".

I samband med storstädningen den 25e så hittade nycklar i bostaden som ingen känner igen. Dottern T hör föräldrarna prata om att nån försöker sätta dit dom. Såg ut som nycklar till en dörr, fast kortare.
A.150 s.465 (hoppas det blev rätt sidhänvisning på denna. Osäker. Nån tränare eller nåt till T förhörs)

Intressant...! Vart går nycklarna..?

och...

(A.149 S.237)

FL läser upp sms från J*erry till S*tefan:
"Tex om dina tankar om TG, när hon mådde som sämst,
att du sa att du kunde ta livet av henne. Det har jag inte berättat i förhör.
Min sambo har hört det. Men ingen annan.
Har inte berättat i förhar om det samtal mellan dig och Soft,
om tankar hur det kunde bli om H*anna inte fanns med i bilden,
om att Soft valde tapetfärg då hon skulle bo där i framtiden.
Nu i backspegeln känns dessa uppgifter oroande.
Att du sa att du kunde ta livet av henne, det har jag inte berättat i förhör
"
..

Have som mercy... Jag har verkligen försökt få allt rätt i inlägget.
Säkert har versionerna nyanserats lite från förhör till förhör.

Ja, vilken röra!

Vad är sant/inte sant?

Naturligtvis är människors minnen inte alltid tillförlitliga. Man kan ju bara försöka komma ihåg vad man åt för middag och vilken dag förra veckan.

Vad gäller barnen helgen 11-13 blir man ju ganska orolig då jag på något vis inte litar på SD. Mormor känns ganska säker på att hon inte hade barnen, och kanske även kan hänga upp det på att de var på loppiset?

Om SD hade barnen undra man vad de gjorde, inte bara under dagen utan fra på natten 11-12 maj, då SD var ute och sprang ute efter hotfulla män.
Lämnade han barnen sovande ensamma och även LW ensam ute, medan han sprang först utan mobil, sedan sprang hem för att hämta mobilen, för att sedan springa ut igen? Dvs lämna barnen ensamma hemma fast han kunde ha stannat hemma för att ringa L*ena för att varna henne och för att skydda sina barn. Sedan ringa polisen.
Finns ingen logik i något.

Det finns också mycket konstigheter runt H*anna.
Det känns konstigt att hon verkar veta redan på morgonen att L*ena är försvunnen när hon berättar på jobbet vid 07-07.30 om att L*ena är försvunnen visar att hon vet något.

Skumt är bara förnamnet.

Bra gräv av dig!!
Hoppas att vi kan fylla på.
Citera
2020-03-09, 16:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, vilken röra!

Vad är sant/inte sant?

Naturligtvis är människors minnen inte alltid tillförlitliga. Man kan ju bara försöka komma ihåg vad man åt för middag och vilken dag förra veckan.

Vad gäller barnen helgen 11-13 blir man ju ganska orolig då jag på något vis inte litar på SD. Mormor känns ganska säker på att hon inte hade barnen, och kanske även kan hänga upp det på att de var på loppiset?

Om SD hade barnen undra man vad de gjorde, inte bara under dagen utan fra på natten 11-12 maj, då SD var ute och sprang ute efter hotfulla män.
Lämnade han barnen sovande ensamma och även LW ensam ute, medan han sprang först utan mobil, sedan sprang hem för att hämta mobilen, för att sedan springa ut igen? Dvs lämna barnen ensamma hemma fast han kunde ha stannat hemma för att ringa L*ena för att varna henne och för att skydda sina barn. Sedan ringa polisen.
Finns ingen logik i något.

Det finns också mycket konstigheter runt H*anna.
Det känns konstigt att hon verkar veta redan på morgonen att L*ena är försvunnen när hon berättar på jobbet vid 07-07.30 om att L*ena är försvunnen visar att hon vet något.

Skumt är bara förnamnet.

Bra gräv av dig!!
Hoppas att vi kan fylla på.
Det konstigaste är hur du manövrerar för att kringgå att det som hände "runt" LW var konstigast.
Citera
2020-03-09, 16:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Okey, hjärntvätten funkar alltså, jag tänkte väl att 40 år av propaganda borde ha tagit skruv och när jag läser vad du skriver så förstår jag att det har bitit.

Vi som genomlevt incesthysterin, da Costa-fallet och andra mindre trevliga saker inom juridiken vet att ideologi och politik har spelat en viktig roll och fortfarande gör det.

Jag köper inte den postmarxistiska tolkningen som du företräder och det får du leva med.

Da Costa fallet kan jag inte, det var nog före min tid(?), och det andra fattar jag inte vad du menar med.

Vad är det jag företräder?
Citera
2020-03-09, 17:23
Medlem
Reimers avatar
Lite nyheter om MGK från NA.

Citat:
Kvinnan var under hösten fortsatt misstänkt för inblandning i mordet. I mitten på december valde åklagaren Åsa Hiding att lägga ned misstankarna.

– Utredningen visar att det inte finns någon teknisk bevisning som knyter personen till varken brottsoffret eller brottsplatsen, sade åklagare Åsa Hiding till NA när utredningen lades ned.

Det framkommer av åklagarens stämningsansökan som lämnades in till tingsrätten i februari i år, att mordutredarna ännu inte har kunnat utesluta att någon mer person än den åtalade mannen kan ha begått mordet.

"NN har ensam eller tillsammans och i samförstånd med annan person på natten mellan den 14-15 maj 2018 i Örebro berövat Lena Wesström livet genom att tilldela henne minst 17 slag i huvudet och ansiktet", skriver åklagaren i sin stämningsansökan.

Nu begär kvinnan skadestånd av staten för tiden hon satt frihetsberövad. I ansökan som lämnats in till Justitiekanslern framkommer det att hon vill ha 10 577 kronor i ersättning för förlorad arbetsinkomst.

https://www.na.se/artikel/45-aringens-ex-fru-begar-skadestand-satt-haktad-for-hjarstamordet

Finner det fortfarande märkligt att MGK kunde komma loss från kroken så lätt men med Hiding,s motivbild så kanske det inte är så underligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in