2020-03-11, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Hur vet du att det är mycket fallhöjd kvar? Du har ingen aning. Sluta sprid dynga.
Självklart skall börserna ner mycket mer. Men pengarna bränner i fickan på vissa så de måste bara handlas upp.
Citera
2020-03-11, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Stor skillnad då mot nu. I nuläget finns inget alternativ till börsen, samtidigt som inget negativt egentligen har hänt - mer än höga aktiekurser. En sättning var absolut nödvändig förr eller senare och Corona råkade bli triggern som marknaden behövde.

Detta kommer inte bli i närheten av lika omfattande som finanskrisen.
Finns det inget alternativ till börsen? Skog, fastigheter, mark, ädelmetaller, samlarobjekt osv..
Citera
2020-03-11, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorGuden
Jag satte upp en portfölj under måndagen som jag kommer att fortsätta köpa in mig i veckovis(varje måndag framöver) så länge priset är lägre än det senaste jag köpte dom för.

Min portfölj är med vikter:

10% advbox (sedan tidigare)
22.5% stwk
22.5% bufab
22.5% inve
22.5% tety

Kort resonemang:
Advbox är riskkryddan i portföljen
stwk + inve, investmentbolag för att man själv inte orkar välja aktier, inve ger exponering emot några av börsens större bolag och stwk ger exponering emot mindre ej-noterade bolag.
tety för att oljan också rasar vilket innebär att oljeaktierna blir riktigt jävla billiga. tety är det enda svenska bolaget jag kan tänkas köpa då det är välskött och går med vinst till skillnad emot alla dessa prospekteringsbolag.

Vi får se hur det går, kommer bli kul att kika tillbaka på inlägget.
Eller gör man precis tvärtom... väntar till det bottnat och det stiger var vecka istället.
Citera
2020-03-11, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Köper redan men köp i omgångar när det här är över vet vi inte men då blir det en kraftig reaktion uppåt. Fundamentalt är företagen starka och stimulansåtgärder kommer stimulera.
OK !
Citera
2020-03-11, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Så länge världen fortsatt kämpar för att hindra viruset kommer eventuella räntesänkningar och stimulanspaket vara helt verkningslösa.
Är människor rädda och väljer bort sina vanliga köpmönster kommer vi vara på rejäl minustillväxt 2020 och de ”starka” värderingarna på företagen är vatten värda.
OK !
Citera
2020-03-11, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Hur vet du att det är mycket fallhöjd kvar? Du har ingen aning. Sluta sprid dynga.

Finns mycket fallhöjd kvar tveklöst. Uppsida också. Frågan är vart det går.
Citera
2020-03-11, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Finns det inget alternativ till börsen? Skog, fastigheter, mark, ädelmetaller, samlarobjekt osv..

Ett bra boende är bästa Investeringen. För oavsett om det går upp eller ner behöver du den så man behöver inte bry sig om utvecklingen.
Citera
2020-03-11, 13:52
Medlem
tazzos avatar
Brantaste fallet på över 30 år. Att handla på börsen just nu är nog inte särskilt smart eftersom att vi lär falla mer. Men när bottnar vi?
Citera
2020-03-11, 17:57
Medlem
Var är alla jävla nötter utan sunt förnuft som inte kunde förstå var detta skulle barka efter första veckans nergång.

Nu är frågan om det blir minus 40% eller 70% innan det vänder.
Citera
2020-03-11, 18:40
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Var är alla jävla nötter utan sunt förnuft som inte kunde förstå var detta skulle barka efter första veckans nergång.

Nu är frågan om det blir minus 40% eller 70% innan det vänder.

Jag sitter på läktaren i minst 6 månader. Troligtvis betydligt längre
Citera
2020-03-11, 18:41
Medlem
Det var en person som ställde en fråga igår på nyheterna, den var orolig för att den just gått in på börsen och att det börjat braka, tokkärringen som var "expert" svarade att man ska ha ett långt perspektiv på minst 5 år på börsen. Visserligen sant att man ska ha ett längre perspektiv, men det är ändå anmärkningsvärt att det sitter idioter som ska vara sk experter och insinuera att det är lugnt, när börsen är så övervärderad som den är i synnerhet nu när det står klart för de flesta att detta bara är starten och att pandemin slår mot just börsen rätt hårt...
Citera
2020-03-11, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo

Priserna där är lika uppdrivna som börsen...

Även värdet på samlarobjekt, konst och skog kan falla hårt. Det har funnits historiska krascher där värre än börsen. Konst och diamanter på 80-talet är ju ett exempel. Prydnadssilver är ju närmast värdelöst idag om det inte är speciella grejer. Kopparsaker kraschade väl redan på 60-talet när kopparsmeder började nyproducera "antikviteter".

Att äga sin fastighet kan dock knappast vara fel, den har man ju nytta av i alla fall.

Men några säkra hamnar finns inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in