Alla kommer påverkas negativt.
Vi har redan blivit varslade hela vårat företag.
Tänk själv, vi som är beroende av kundkontakt dvs fler än typ 10 personer i samma rum.. våra företag likvideras, går i kk.
Vem som är normal i huvudet går ut och riskerar få denna smitta... inte många. Redan förra veckan avbokades det, denna vecka va katastrof. Så vi blev alla uppsagda. Några månaders uppsägningstid men kan komma ändras till konkurs om inte staten kommer på lösning. Moms och det sociala får de fan backa och ta bort nu!
Går inte längre och värre kommer det bli!!
Mycket värre!
Jag kommer hålla våran regering ansvariga för detta då de inte gjorde tillräckligt för sin befolkning! Förlorar någon o familjen sitt liv ovanpå det så har jag mindre att personligen förlora och kommer bli laglös då finns det personer som får hålla sig gömda. Som sagt håller jag noggrann koll på hur de sköter sina kort nu.
Dödligheten. I Europa ligger på över 4% . Det är de siffrorna vi har idag! Varken 1% eller 10% utan 4% punkt.
Nu är det inte bra odds, inte alls bra! Samhället går sönder och de som blir sjuka i första svängen är inte ens säkert att de blir helt immuna, kan lägga sig latent i nervsystemet likt herpes.
Störande framtid, osäker, framförallt farligt.
Det finns tre scenarier som jag ser det.
Alt1: vaccin tidsperiod minst 1 år bort.
Alt2: samhället görs om, bara 10% får vara utomhus samtidigt med 5 meters avstånd från varandra, skyddskläder, inga event eller stora folksamlingar. Tidsåtgång : flera år
Alt3: folk får genomlida sjukdomen, hoppas på att överleva ryska rouletten, sjukvården blir överbelastad och bra många mer än 4% kommer dö då ingen längre får hjälp av vården.
Kolla Wuhan 80.000 smittade och de bygger sjukhus med lungmaskiner för att hjälpa så få i jämförelse med befolkningen!
Kolla Italien 10.000 smittade och de beställde in 5000 intensive care units, så de kan avlasta vården och hjälpa fler!
Tidsåtgång : minst 1 år här med.