Citat:
Ursprungligen postat av
Prisonchick
Medelålders kärring som klantat till det ganska rejält (eko) och nu ska sitta en tid. Utgår från att jag kommer hamna på öppen anstalt då det inte finns några missbruk eller annan problematik bakom.
Så vilket plejs ska jag välja/önska? Färingsö är närmast rent geografiskt men efter lite googling (vilket givetvis ledde hit till fb

) verkar det som att det inte är världens roligaste ställe.
Tänker mig tiden som lite retreat från verkliga världen och skulle vilja plugga, träna och läsa. Så, Färingsö, Ljustadalen, Ringsjön eller Sagsjön?
Nu har det gått drygt två veckor från att domen vann laga kraft och jag har inte hört ett ljud. Hur lång tid kan det tänkas ta innan jag måste krypa in?
Färingsö har en liten öppen del bara .
Men lägg inte så stor vikt var du är utan med vilka . De kommer bli en jäkla massa kackel oavsett men rent allmänt nu så för besök så välj den som ligger närmast .
Vill du veta vad de är för folk som sitter där du får du begära ett placeringsbeslut på alla som är på anstalten 👌 ju mer blattar desto stökigare allmänt iallafall på anstalter för män
Räkna runt juni helt ärligt du får en avi i brevlådan om placering men ring in önskemål om vart du vill sitta . Efter placeringsenheten tagit beslut har du 50 dagar på dig att ställa in dig på anstalten .
Hur långt straff ? Men om möjlighet att söka boja finns upp till 6 mån fängelse så söker du även om du inte uppfyller kraven dom ställer så kan du iallafall va ute under sommaren 👌o ställa in dig i sep/oktober
Suger rejält o sitta under sommaren kan tilläggas
Så kan du skjuta upp straffet ett par mån om du inte ska sitta flera år .
Dock är de ett straff o gå runt o vänta som en idiot med ... Av egen erfarenhet...