2020-03-10, 01:12
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Ah precis, men får man ens en egen cell idag, t.ex på Salberga? Eller delar alla pga överfyllt?

Yes . Finns dock enstaka med dubbelrum så bra om man kommer överens med grannen då själv fick jag sova i allrummet med en annan snubbe . 1-2 dagar funkar men man blir förbannad i längden speciellt om man har längre tid
Citera
2020-03-10, 15:54
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Förstår. Därför ja sökte mig därifrån

Du får en tillfällig placering på anstalt tills du fått plats på "rätt" anstalt vilket kan ta 3 dagar eller över en månad och enkelt sagt är du ett stort problem som de vill flytta så tar de oftast snabbare då du blir en högre prio för placeringsenheten men är du inte de kan de ta tid så du är väl medveten om det och då det är platsbrist i princip överallt med överbeläggning så kan du få dela cell med ...

Jag hade en förbannad tur. Jag kom undan med en varning, antabusbehandling och indragen ledighet, i en månad.
Men nu är nog alla livlinorna slut. Tack ändå för att du dela med dig av din vetskap!

Väl mött
Senast redigerad av LGD 2020-03-10 kl. 15:58.
Citera
2020-03-10, 16:31
Medlem
Prisonchicks avatar
Medelålders kärring som klantat till det ganska rejält (eko) och nu ska sitta en tid. Utgår från att jag kommer hamna på öppen anstalt då det inte finns några missbruk eller annan problematik bakom.
Så vilket plejs ska jag välja/önska? Färingsö är närmast rent geografiskt men efter lite googling (vilket givetvis ledde hit till fb ) verkar det som att det inte är världens roligaste ställe.
Tänker mig tiden som lite retreat från verkliga världen och skulle vilja plugga, träna och läsa. Så, Färingsö, Ljustadalen, Ringsjön eller Sagsjön?

Nu har det gått drygt två veckor från att domen vann laga kraft och jag har inte hört ett ljud. Hur lång tid kan det tänkas ta innan jag måste krypa in?
Citera
2020-03-11, 00:07
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
Medelålders kärring som klantat till det ganska rejält (eko) och nu ska sitta en tid. Utgår från att jag kommer hamna på öppen anstalt då det inte finns några missbruk eller annan problematik bakom.
Så vilket plejs ska jag välja/önska? Färingsö är närmast rent geografiskt men efter lite googling (vilket givetvis ledde hit till fb ) verkar det som att det inte är världens roligaste ställe.
Tänker mig tiden som lite retreat från verkliga världen och skulle vilja plugga, träna och läsa. Så, Färingsö, Ljustadalen, Ringsjön eller Sagsjön?

Nu har det gått drygt två veckor från att domen vann laga kraft och jag har inte hört ett ljud. Hur lång tid kan det tänkas ta innan jag måste krypa in?

Färingsö har en liten öppen del bara .

Men lägg inte så stor vikt var du är utan med vilka . De kommer bli en jäkla massa kackel oavsett men rent allmänt nu så för besök så välj den som ligger närmast .

Vill du veta vad de är för folk som sitter där du får du begära ett placeringsbeslut på alla som är på anstalten 👌 ju mer blattar desto stökigare allmänt iallafall på anstalter för män

Räkna runt juni helt ärligt du får en avi i brevlådan om placering men ring in önskemål om vart du vill sitta . Efter placeringsenheten tagit beslut har du 50 dagar på dig att ställa in dig på anstalten .

Hur långt straff ? Men om möjlighet att söka boja finns upp till 6 mån fängelse så söker du även om du inte uppfyller kraven dom ställer så kan du iallafall va ute under sommaren 👌o ställa in dig i sep/oktober

Suger rejält o sitta under sommaren kan tilläggas
Så kan du skjuta upp straffet ett par mån om du inte ska sitta flera år .

Dock är de ett straff o gå runt o vänta som en idiot med ... Av egen erfarenhet...
Senast redigerad av TattooedFucker 2020-03-11 kl. 00:10.
Citera
2020-03-11, 08:20
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Men lägg inte så stor vikt var du är utan med vilka.

Helt rätt.

Ett "bra" ställe på pappret kan bli rena lidandet om man sitter med fel folk och vice versa.
Citera
2020-03-11, 08:42
Medlem
Prisonchicks avatar
Citat:
Färingsö har en liten öppen del bara .

Men lägg inte så stor vikt var du är utan med vilka . De kommer bli en jäkla massa kackel oavsett men rent allmänt nu så för besök så välj den som ligger närmast .

Vill du veta vad de är för folk som sitter där du får du begära ett placeringsbeslut på alla som är på anstalten 👌 ju mer blattar desto stökigare allmänt iallafall på anstalter för män

Räkna runt juni helt ärligt du får en avi i brevlådan om placering men ring in önskemål om vart du vill sitta . Efter placeringsenheten tagit beslut har du 50 dagar på dig att ställa in dig på anstalten .

Hur långt straff ? Men om möjlighet att söka boja finns upp till 6 mån fängelse så söker du även om du inte uppfyller kraven dom ställer så kan du iallafall va ute under sommaren 👌o ställa in dig i sep/oktober

Suger rejält o sitta under sommaren kan tilläggas
Så kan du skjuta upp straffet ett par mån om du inte ska sitta flera år .

Dock är de ett straff o gå runt o vänta som en idiot med ... Av egen erfarenhet...

Stort tack för utförligt svar!

Dömd till 16 månader så knappt 11 månader inne om jag inte lyckas bli beviljad boja en del av tiden. Har redan väntat nästan ett år sedan tingsrättsdom (åklagaren överklagade till hovrätten) så nu börjar det bli lite tungt att inte kunna planera framåt. Jag vill bara avtjäna mitt välförtjänta straff och få börja leva igen.
Citera
2020-03-11, 13:13
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
Stort tack för utförligt svar!

Dömd till 16 månader så knappt 11 månader inne om jag inte lyckas bli beviljad boja en del av tiden. Har redan väntat nästan ett år sedan tingsrättsdom (åklagaren överklagade till hovrätten) så nu börjar det bli lite tungt att inte kunna planera framåt. Jag vill bara avtjäna mitt välförtjänta straff och få börja leva igen.

Ja men försök o ställ in dig där i juli så kan du nog ha permis där vid jul o så .

De kommer ta tid innan du får inställelse beslutet ... Min dom föll i mars förra året och jag kröp in i oktober.

Men försök o ordna så mycket som möjligt du kan på utsidan innan du kryper in för där inne har du praktiskt taget ingen kontroll alls tänker mest sätta allt du kan på autogiro m m för de som tar 30 sekunder o lösa på utsidan kan ta 30 dagar o lösa där inne. Du är ett nummer för dom enbart och du blir behandlad som ett med . ...

Första gången du sitter ? Ja tror du har stora möjligheter att sitta på en öppen anstalt
Citera
2020-03-11, 13:17
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ja men försök o ställ in dig där i juli så kan du nog ha permis där vid jul o så .

De kommer ta tid innan du får inställelse beslutet ... Min dom föll i mars förra året och jag kröp in i oktober.

Men försök o ordna så mycket som möjligt du kan på utsidan innan du kryper in för där inne har du praktiskt taget ingen kontroll alls tänker mest sätta allt du kan på autogiro m m för de som tar 30 sekunder o lösa på utsidan kan ta 30 dagar o lösa där inne. Du är ett nummer för dom enbart och du blir behandlad som ett med . ...

Första gången du sitter ? Ja tror du har stora möjligheter att sitta på en öppen anstalt
Är det inte bättre att avtjäna straffet på en gång?
Det kan inte vara kul att gå omkring i ett sådant limbo.
Citera
2020-03-11, 13:25
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Helt rätt.

Ett "bra" ställe på pappret kan bli rena lidandet om man sitter med fel folk och vice versa.

Självförvaltning är att föredra om folk kan laga mat .

På pappret var i princip alla anstalter ja varit på bra med stora möjligheter att utvecklas men de visade sig inte stämma .

Nu när de gäller överbelagt på många anstalter behöver man dela cell så man får hoppas på den andra är renlig av sig och någolunda vettig så numera skiter jag fullständigt i vart jag sitter utan mer på vilka man är med . Jag vill inte bo granne med en kvinnoboxare eller pundare som gräver me skitiga fingrar i kylen .

Och svenskt fängelse är som fritidsgården . Mycket gnäll på ingenting
Citera
2020-03-11, 13:27
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Är det inte bättre att avtjäna straffet på en gång?
Det kan inte vara kul att gå omkring i ett sådant limbo.

Både ja o nej . Är ett straff o gå o vänta men samtidigt när man har egen inställelse så åker man till anstalten frivilligt med tankar i huvet att man kan skita i det
Citera
2020-03-11, 14:47
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Självförvaltning är att föredra om folk kan laga mat .
Och svenskt fängelse är som fritidsgården . Mycket gnäll på ingenting

Självförvaltning är absolut det bästa om det är folk som kan laga mat vilket jag hade turen med att hamna hos så det blev riktigt bra käk.

Men visst är det mycket gnäll som du säger om allt ifrån fel sorts bröd, fel ost, för lite ägg och fan och hans gamla mormor vilket var riktigt enerverande att lyssna på.
Citera
2020-03-11, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheoriginalMasterZ
Du kan ta in vilken mobil som helst. Räkna med att den hittas förr eller senare bara. Mkt få som förblir oupptäckta.
Hej kunde ja ta in vilken mobil som helst? Har du prövat? Va de klass 1? Inte speciellt märke som han sa? Alltså den sista kommentaren i inlägget. Och laddaren piper inte heller i metall bågarna?
Tack så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in