2020-02-25, 23:48
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Fast om du läser texten står det att man inte får ta med pengar själv heller, har man kontanter får man tillbaka dem när man muckar...
Sjukt

"Vad händer om man har kontanter på sig när man häktas eller blir intagen i fängelse?

De tas omhand på samma sätt som andra privata ägodelar. Den intagne får kvitto på vad som lämnats in och pengar och andra tillhörigheter förvaras säkert under hela häktes- och anstaltstiden. Allt återfås den dagen den intagne friges."

"Säkert"

Ja undrar vilket ljushuvud som kommit på detta . Man får ju mellan 750-900 kr varannan vecka varav 10% drar dom till vf ..

Att alla ska ha lika lite pengar ? Ska inte göras nån skillnad och ALLA ska vara extremt fattiga där inne

De som redan har byggt upp ett litet imperium av kiosk på avdelningar kommer ju sälja ändå ...

Den riktiga kiosken på kåkarna kommer ju inte tjäna många kronor alls då alla redan nu köper telefon kort . Cigg o snus samt frimärken vilket inte får prishöjas hur som helst av kiosken kommer dra ner sin försäljning till några få % av de som inte röker eller snusar
Citera
2020-02-26, 07:12
Medlem
Copiadyos avatar
Korrekt, som jag skrev tidigare. Vissa häkten där typ ingen har arbete så kommer alla intagna ha 90 spänn, som kommer gå till snus, cigg, frimärken. Vem fan vill bedriva kiosk där?
Vad gör man då, när ingen vill bedriva kiosk?
Citera
2020-02-26, 07:15
Medlem
Bortsett faktumet att man inte får gå ut så är det inte så illa i Svenskt fängelse.

Bra avdelning gör mkt. Självhushållarjobb gör än mer och studier får tiden att gå.

Saknar det ibland. Vuxendagiset.
Citera
2020-02-27, 07:18
Medlem
Naffe1980s avatar
Citat:
Antar folk kommer bedriva ännu mer kioskverksamhet nu när det blir begränsat hur mycket man kan handla.

Ex - Jag handlar åt dig för 500 spänn (telefonkort osv) men du för över 1k till mig på utsidan eller liknande deals.

Det går redan till på det sättet men nu kommer det bli mer regel än undantag. Det kommer ställa till det och nu kommer att få ny problem att handskas med när det kommer till skuldregleringen.
Citera
2020-02-28, 04:17
Medlem
Citat:
Fast om du läser texten står det att man inte får ta med pengar själv heller, har man kontanter får man tillbaka dem när man muckar...
Sjukt

"Vad händer om man har kontanter på sig när man häktas eller blir intagen i fängelse?

De tas omhand på samma sätt som andra privata ägodelar. Den intagne får kvitto på vad som lämnats in och pengar och andra tillhörigheter förvaras säkert under hela häktes- och anstaltstiden. Allt återfås den dagen den intagne friges."
Tillhörigheter förvaras säkert...
Jo tjena!
Om inte kriminalvårdaren Enfors , eller någon annan som hon, med sina långa fingrar är där och förser sig med guldkedjor och annat som lämnats i förvar...
Citera
2020-02-29, 19:03
Medlem
starsucks avatar
En nörd som hamnar i finkan för narkotikabrott, blir han pissad på och utnyttjad av dom andra?
såg en dansk film som hette "R" där en introvert kille får massa skit från dag1 , typ dom stjäl hans madrass och tvingar han tvätta deras rum osv.
vet inte hur realistiskt den är dock , kändes mer som ett sånt där amerikanskt fängelse

har funderat på det då jag är en medelklassnörd som sysslar med knark ibland, men har liksom inte kriminella vänner o så utan har gått på högskolan och är vek o närsynt

skulle folk komma in och sno ens saker bara och man kunde inte göra ett skit? eller gör man inte sånt mot nån som är artig o på sin kant?
Citera
2020-03-01, 04:06
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starsuck
En nörd som hamnar i finkan för narkotikabrott, blir han pissad på och utnyttjad av dom andra?
såg en dansk film som hette "R" där en introvert kille får massa skit från dag1 , typ dom stjäl hans madrass och tvingar han tvätta deras rum osv.
vet inte hur realistiskt den är dock , kändes mer som ett sånt där amerikanskt fängelse

har funderat på det då jag är en medelklassnörd som sysslar med knark ibland, men har liksom inte kriminella vänner o så utan har gått på högskolan och är vek o närsynt

skulle folk komma in och sno ens saker bara och man kunde inte göra ett skit? eller gör man inte sånt mot nån som är artig o på sin kant?

Kan du bete dig så klarar du dig kanon där inne . Jag träffade på en snubbe just som dig som tog lite piller o dyl och han var nervös o allt sånt men de släppte riktigt fort faktiskt .

En lugn avdelning är A och O faktiskt . Riktigt drygt att hamna med dräggen just men kan man bete sig som en vettig människa och prata och inte är överdrivet skum ( man drar sig undan lite mer än normalt ) då kan folk börja undra 👌

Man hittar sin plats ganska fort där inne otroligt nog de tar typ en 4 dagar sen vet man allt om alla och hur de går till och vips förklarar man för en annan hur de är att sitta

De som sitter många år är oftast de lugnaste dvs de som sitter för grova brott ...18 åringar med attityd problem blir snabbt tillrättavisade 👍
Citera
2020-03-02, 22:06
Medlem
Hej!
Någon som vet var/vem jag kan fråga om att ta in en mobil på en anstalt.
Jag vill ta in en mobil och hörde att det går med gamla mobiler, men är osäker. vet någon om en modell eller vilken mobil som de vet har funkat?

https://www.aliexpress.com/item/32294450561.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.65a42e0ecAg UTT

jag tänkte mig denna.
men iaf hör gärna av er, skulle vara mycket mycket hjälpsamt
Citera
2020-03-02, 23:29
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 016anonymous
Hej!
Jag vill ta in en mobil och hörde att det går med gamla mobiler, men är osäker. vet någon om en modell eller vilken mobil som de vet har funkat?

https://www.aliexpress.com/item/32294450561.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.65a42e0ecAg UTT

jag tänkte mig denna.

På en öppen är de busenkelt . På en 2a samt 1a har du ju metallbågar men med lite fantasi och risktagande går allt ...
Citera
2020-03-03, 00:04
Medlem
TheoriginalMasterZs avatar
Citat:
Hej!

jag tänkte mig denna.

Du kan ta in vilken mobil som helst. Räkna med att den hittas förr eller senare bara. Mkt få som förblir oupptäckta.
Citera
2020-03-03, 01:56
Avslutad
Citat:
Hej!

jag tänkte mig denna.

Sök på L8STAR BM10 den är superliten och kostar inte mer än 200 spänn, en suverän burner. Se till att nån av TVn/CDspelaren/Playstation 1 finns och har USB-utgång bara. Men du, du ska igenom en visitation med metalldetektor med både mobil och laddsladd, KVV har utrustning som detekterar och lokaliserar en påslagen mobil iaf på slutna anstalter och den som får en sån hittad i sin cell eller kan knytas till den åker garanterat på knall och får en ny riskbedömning.

Vad exakt är det för problem med vanlig INTIK som visserligen är avlyssnat men det går ju alltid att använda kodord och om ni inte beviljas telefonkontakt vilket vore konstigt om du får komma på besök så finns ju alltid frimärken, posten går fram på max två dagar. På allvar, vad är så viktigt att brev inte funkar? Ryker du i visitationen kan du räkna med att du inte får ha kontakt med personen över huvudtaget utöver just brev. Ryker din kille med en lur så kommer han bli knallad och få börja om från noll på nån annan anstalt.

Ditt liv, men ah det är inte smart det du funderar på.
Citera
2020-03-03, 09:02
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claudia
Sök på L8STAR BM10 den är superliten och kostar inte mer än 200 spänn, en suverän burner. Se till att nån av TVn/CDspelaren/Playstation 1 finns och har USB-utgång bara. Men du, du ska igenom en visitation med metalldetektor med både mobil och laddsladd, KVV har utrustning som detekterar och lokaliserar en påslagen mobil iaf på slutna anstalter och den som får en sån hittad i sin cell eller kan knytas till den åker garanterat på knall och får en ny riskbedömning.

Vad exakt är det för problem med vanlig INTIK som visserligen är avlyssnat men det går ju alltid att använda kodord och om ni inte beviljas telefonkontakt vilket vore konstigt om du får komma på besök så finns ju alltid frimärken, posten går fram på max två dagar. På allvar, vad är så viktigt att brev inte funkar? Ryker du i visitationen kan du räkna med att du inte får ha kontakt med personen över huvudtaget utöver just brev. Ryker din kille med en lur så kommer han bli knallad och få börja om från noll på nån annan anstalt.

Ditt liv, men ah det är inte smart det du funderar på.

Det är inte svårt o hålla en lur hemlig eller rättare sagt gömma den bra bara man vet hur kriminalvården faktiskt gör en visitering av allmänt utrymme eller i rummen 👌men i regel var tredje vecka mer grundlig och den dagliga går dom fram till rutan o knackar lite så

Tänker inte skriva öppet på bra gömställen men röven är de bästa gömstället så länge de inte använder detektorn ...

Annars är de olika på vem som jobbar o så och hur pass grundliga de faktiskt är ...

Har haft lur tidigare på kåkarna när de kostade satan o ringa men nu är de " billigt " med intik ändå . Ja brände i snitt ett 20 kort i veckan o då ringde ja ändå 5-10 min om dagen för o veta om de hade hänt nåt nytt på utsidan . Så man behöver ingen mobil idag man klarar sig bra nu med intik om de inte är akut nödvändigt för lite affärer 👌

Och har sett folk bli påkomna med telefoner ... Prata öppet o allt sånt och låtit de ligga framme m m och då vart de knall direkt till annan anstalt med högre säkerhet. Så är de värt de ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in