2020-03-09, 22:33
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hur kunde flödande City bli så sjukt tråkiga? Uppenbarligen kan de inte köra triangelspel längre. De måste börja löpa. Pass, byt position, ta emot boll, byt position. Rörelse. Väldigt statiskt idag

United gör det bra defensivt. En och annan kontring. Undrar om de kommer utveckla sitt spel?

Man missar två utav sina bästa spelare, man roterar tok för mycket.

Skriver det igen, visste redan i början utav säsongen att den inte skulle gå något vidare.
Man såg skit ut i försäsongen i asien, man fick ingen ersättare till Kompany, man har inte haft en ledare i laget, skador på Sané och Laporte har gjort oss sämre. Att tappa Arteta mitt i säsongen skadade pep i huvudet, och självklart kan man inte köra gasen i botten, 198! poäng över två säsonger, det säger ju hur hårt man spelat.
Citera
2020-03-10, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ja det skulle väl vara PSG då som är dumma nog att slanta 200m euro för att köpa Sterling eller Salah, i tron att det är spelaren som vinner CL åt dem. Men tror de är under luppen för FFP också så...

Rent skicklighetsmässigt tror jag Sterling är snäppet vassare än Salah - har mer verktyg i lådan, dessutom 2 år yngre än Salah. Men som person och sättet han bränt broar på i sin karriär, nej tack. Ni får behålla gnällskiten med ärtbössan

Hur du kan jämföra Salah med Sterling är mig helt obegripligt! Salah gjorde sin 100:e Pl-match i lördags och sitt 70:e mål. Endast Shearer har gjort fler mål på sina första 100 matcher, 79.
Citera
2020-03-10, 09:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Hur du kan jämföra Salah med Sterling är mig helt obegripligt! Salah gjorde sin 100:e Pl-match i lördags och sitt 70:e mål. Endast Shearer har gjort fler mål på sina första 100 matcher, 79.

Salah har fått en roll som passar honom som hand i handske i Liverpool. Han får ligga på rulle, han har lagkamrater som skapar ytorna han behöver åt honom (Firmino och Mane), han fick under sin supersäsong komma på tap-in efter tap-in.

Men låt oss vara ärliga - han är väldigt begränsad. Ingen högerfot, inget huvudspel, ganska dåligt passningsspel, inget superskott - varken klinisk eller någon kanon, ingen superteknik (ibland funkar det, ibland tappar han boll oförklarligt eller slår bort enkla pass). Mer begränsad spelare än Mane.

Jag gillar Salah ändå, jag tycker han verkar vara en reko kille trots allt och gör otroligt mycket för Liverpool. Men Egyptian Messi? Oh please. I ett fungerande kollektiv kan han dock se ut som en world beater, vilket han nu gjort i Liverpool.

Jämför man med Sterling tycker jag de är snarlika, med skillnaden att Sterling är något bättre 1on1 men att Salah har ett bättre skott (det säger mest om Sterlings ärtbössa). Sterling har även han fått ut enormt mycket av sina lagkamrater, googlar man Sterling goals på youtube får man se tap-in efter tap-in - låga hårda inlägg in framför mål och där kommer Sterling på bortre och sätter dit foten. Sen är rollerna olika, i Liverpool är det Salah (eller Mane) som ska göra målen medan Firmino sliter åt dem, i City är det Sterling och andra kanten som ska servera Aguero - därav gör Salah mer mål.
Citera
2020-03-10, 21:24
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Det som började som en lite överdriven pessimistisk oro hos Liverpool fansen och en orealistisk önskning från motståndarna kan mycket väl bli fakta snart. Det vill säga att säsongen "ställs in", eller iallafall skjuts upp. Om inte det så iallafall så stängs läktarna. Och hur kul är det efter 28 år att fira utan publik? Ingen victory parade på buss? Att det var såhär titeln äntligen skulle bärgas. Ödet spelar liverpool ett elakt spratt.

Läser man Engelsk media så är nog spelstoppet, eller tomma läktare bara dagar, eller veckan bort. Smittan bortom kontroll, bara idag läste jag i daily mail om hur inresande från riskområden i Italien berättar att dem kan komma in landet helt utan några som helst kontroller.

Nottingham forest ägare var i helgen på besök och skakade hand med alla spelare i laget. Idag konstaterad corona smittad. Oroligt värre där.
Citera
2020-03-11, 06:04
Medlem
Man City - Arsenal inställd
Citera
2020-03-11, 07:25
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Mourinhos third season meltdown har redan börjat efter bara månader på jobbet. "Alla Leipzig spelare hade tagit plats i mitt lag säger han uppgivet." "Vi har match mot united på söndag med samma spelare som igår" säger han uppgivet. Aldrig sett en spelare skjuta ned sitt eget lag så. Mannen är patetisk.

Hans behandling av De bruyne.... Have fun spurs.

På tal om patetisk så har Drinkwater skickats tillbaka till Chelsea efter att ha skallat en medspelare på träning. Tidigare skickades han tillbaka från lån på grund av rattfylla. Kostade 40 m pund. Sitter på hög lön. Denna värvning måste vara den sämsta dem gjort. Och då har dem ändå gjort en del där. Vilket fall efter Succesäsongen när man vann ligan i leicester. Han får tacka kan te för den.

Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Man City - Arsenal inställd
Detta som en säkerhetsåtgärd efter att Olympiacos ägare som fått Corona varit i kontakt med spelare och ledare i Arsenal. Kan inte tänka mig att Nottingham forest match kan spelas till helgen då han äger den klubben också och skakade hand med alla spelare bara för någon dag sedan.
Citera
2020-03-11, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Mourinhos third season meltdown har redan börjat efter bara månader på jobbet. "Alla Leipzig spelare hade tagit plats i mitt lag säger han uppgivet." "Vi har match mot united på söndag med samma spelare som igår" säger han uppgivet. Aldrig sett en spelare skjuta ned sitt eget lag så. Mannen är patetisk.

Hans behandling av De bruyne.... Have fun spurs.

På tal om patetisk så har Drinkwater skickats tillbaka till Chelsea efter att ha skallat en medspelare på träning. Tidigare skickades han tillbaka från lån på grund av rattfylla. Kostade 40 m pund. Sitter på hög lön. Denna värvning måste vara den sämsta dem gjort. Och då har dem ändå gjort en del där. Vilket fall efter Succesäsongen när man vann ligan i leicester. Han får tacka kan te för den.

Detta som en säkerhetsåtgärd efter att Olympiacos ägare som fått Corona varit i kontakt med spelare och ledare i Arsenal. Kan inte tänka mig att Nottingham forest match kan spelas till helgen då han äger den klubben också och skakade hand med alla spelare bara för någon dag sedan.
Nästa steg är väl att Brighton - Arsenal och West Ham - Wolves ställs in. Men kan tycka att det borde gå att undvika genom att testa alla som eventuellt skulle kunna vara smittade.
Citera
2020-03-11, 10:13
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Ingen arsenal-city ikväll, flera spelare sitter i karantän. Tråkigt
Citera
2020-03-11, 11:58
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Lär väl inte bli någon fotboll till helgen om det fortsätter så här, stäng ner säsongen och tillbaka nästa säsong (om det är bättre)
Citera
2020-03-11, 13:09
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Lär väl inte bli någon fotboll till helgen om det fortsätter så här, stäng ner säsongen och tillbaka nästa säsong (om det är bättre)

Jag tycker man ska lotta fram en seriesegrare. Mest rättvist.
Citera
2020-03-11, 14:03
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont

sten sax påse.
Citera
2020-03-11, 14:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont

Hur skulle det kännas som anti-Liverpoolare, ett lite smutsigt sätt att Liverpool inte får titeln (det hade känts mer cleant och bra skadeglädje-mässigt som med Gerrars halkande), eller är alla år Liverpool inte vinner ett bra år - oavsett hur det ser ut?

Rent sportsligt är det ju inget snack om att Liverpool ska ha titeln, självklart. Däremot knepigt med övriga europaplatser, och upp/nedflyttningar i övriga divisions-systemet. Lämna serierna som de är, köra playoff, eller voida hela säsongen? Alla som förlorar har ett bra argument för att det är orättvist, inget av alternativen känns fair.

Eller - förkortad säsong nästa år kanske? Vi tar paus här och nu, spelar klart i september (inkl CL), paus till nyår, ny (halv) säsong? Det skulle jag kunna leva med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in