2020-03-11, 00:08
Medlem
BigFatCones avatar
Om du behöver fundera över om något är normalt eller inte, så är det förmodligen inte normalt. Om du väljer mellan att prata med en vän om en sak eller att fråga på FB, så är det förmodligen konstigt eller så har du inga vänner.
Citera
2020-03-11, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiamanteTagliato
Det handlar inte om att jag inte är intresserad. Dom gångerna jag vill skada/döda är när det är en kvinna som är ful eller medel och verkar tycka att hon är på min nivå, som om att hon tycker att jag är en dåre som inte bekräftar henne. Det gör mig så oerhört ond.

Okej jag förstår vad du menar. Sånt brukar inte beröra mig mer än att jag kanske mår lite dåligt över att jag behöver ge henne dissen sen. Förstår dock att såna där känslor kan vara alarmerande. Med all jävla rätt kanske bör tilläggas.
Citera
2020-03-11, 00:14
Bannlyst
Citat:
Det handlar inte om att jag inte är intresserad. Dom gångerna jag vill skada/döda är när det är en kvinna som är ful eller medel och verkar tycka att hon är på min nivå, som om att hon tycker att jag är en dåre som inte bekräftar henne. Det gör mig så oerhört ond.

Kan det inte vara så att du blir sur då? Typ som att "omfg, nu måste jag ge den här fittan dissen! Bara för att hon inte kan tyda mina signaler.."?
Citera
2020-03-11, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Kan det inte vara så att du blir sur då? Typ som att "omfg, nu måste jag ge den här fittan dissen! Bara för att hon inte kan tyda mina signaler.."?
Jag förstår hur du tänker och det är inte så det är. Jag är inte empatisk på den nivån. Jag blir endast äcklad. Det är det enda sättet jag kan beskriva känslan på, jag blir äcklad och vill röja undan det som äcklar mig, eller också förnedra / orsaka lidande. Edit: vill tillägga att jag är 100% på att jag inte är psykopat, så sådana påståenden kommer jag inte att bemöta.
Senast redigerad av DiamanteTagliato 2020-03-11 kl. 00:21.
Citera
2020-03-11, 00:21
Bannlyst
Citat:
Jag förstår hur du tänker och det är inte så det är. Jag är inte empatisk på den nivån. Jag blir endast äcklad. Det är det enda sättet jag kan beskriva känslan på, jag blir äcklad och vill röja undan det som äcklar mig, eller också förnedra / orsaka lidande.

Det ska du vara glad för fan. Empater har problem med så jävla mycket annat.

Men jag tycker inte det där låter så hälsosamt. Jag tycker du ska försöka hitta någon du litar på som du kan öppna upp dig till.
Citera
2020-03-11, 00:22
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Jag är osannolikt lång, välproportionerad och snygg i ansiktet. Jag blev egentligen inte snygg förrän jag var runt 20år då min ansiktsform var färdig och jag började klä mig efter min smala häck och breda axlar. (Jag vet hur denna trådstarten verkar, men detta är inte en bekräftelsetråd, jag är smart nog att inse hur patetiska såna trådar är, jag försöker bara måla en blid.) När euforin av att äntligen bli bekräftad i överflöd avtog så började ett förakt mot kvinnor infinna sig. Jag vet att dom som glor på mig och söker uppmärksamhet på olika dåligt maskerade sätt (Ni som ser bra ut vet) bara vill ha sin dos av bekräftelse. Det äcklar mig något oerhört. I samma sekund som jag råkar validera en kvinna genom att ge ögonkontakt så blir jag irriterad på mig själv. Det som har börjat komma på senare tid är att jag vill misshandla kvinnor som är medelmåttiga och ändå tycker att dom förtjänar min bekräftelse. Jag satt mittemot en medelålders medelmåttig kvinna på en spårvagn idag, jag vägrade att ge henne en blick och stirrade över hennes huvud hela resan, det resulterade i att hon började himla med ögonen och kolla upp i talet och söka uppmärksamhet genom olika rörelser och fläng med håret, som om hon visste att jag gjorde det med flit, som om hon ansåg sig förtjäna min uppmärksamhet. Detta gjorde mig rasande och jag ville strypa henne och slå hennes ansikte sönder och samman (nej det är inte en överdrift, det var min allvarliga tanke) kan det vara så att jag har fått en knäpp? Eller är detta normala tankebanor? Jag har dessa tankar varje dag och våldsfantasierna blir grövre hela tiden. Jag vill veta om någon känner igen sig eller om mina tankar kanske rotar sig i något sunt? Jag tänker också att jag har gått och lyckats bli narcissist omedvetet, men det verkar inte gå hand i hand med mitt temperament.
Skrev du textblocket i affekt? Dvs, räcker det helt med tankarna på att du förtjänar bättre än att dissas av någon som dessutom först anstränger sig för att fånga ditt intresse.

Din oförmåga att använda vare sig radbrytning eller styckeindelning skvallrar en del om hur du mår medan du skriver.

Försök att byta det ramverk av tidigare känslor och besvikelser som du låter dig själv fångas i när du möter en kvinna som söker bekräftelse från dig. Byt det till att exempelvis se både dig och kvinnan som levande sexuella varelser och låt dig själv vara intresserad av hennes dans och ditt gensvar.

Du kan också använda det du felaktigt kallar narcissism som en sexuell glöd och låta någon av de kvinnor du möter få dela den med dig.
Citera
2020-03-11, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Skrev du textblocket i affekt? Dvs, räcker det helt med tankarna på att du förtjänar bättre än att dissas av någon som dessutom först anstränger sig för att fånga ditt intresse.

Din oförmåga att använda vare sig radbrytning eller styckeindelning skvallrar en del om hur du mår medan du skriver.

Försök att byta det ramverk av tidigare känslor och besvikelser som du låter dig själv fångas i när du möter en kvinna som söker bekräftelse från dig. Byt det till att exempelvis se både dig och kvinnan som levande sexuella varelser och låt dig själv vara intresserad av hennes dans och ditt gensvar.

Du kan också använda det du felaktigt kallar narcissism som en sexuell glöd och låta någon av de kvinnor du möter få dela den med dig.
Nej jag skriver på telefonen och vet inte hur man styckeindelar här. Affekt? Jag känner såhär varje dag. Jag vet precis vad du försökte göra med ditt inlägg och du insinuerar en hel del mellan raderna, ingenting var pricksäkert, men tack endå. Edit: Nu ser jag ditt inlägg från en annan synvinkel men du gjorde för många antaganden och det blir jobbigt att svara ordentligt, nu ska jag sova.
Senast redigerad av DiamanteTagliato 2020-03-11 kl. 00:35.
Citera
2020-03-11, 01:10
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Hur menar du? Jag får bekräftelse från kvinnor hela tiden, menar du en annan typ av..?
Hur vet du att kvinnor vill ha din bekräftelse? Idag satt jag och sneglade på en ung kille eftersom han inte mådde bra, vilket jag la märke till. Tänk om det helt enkelt är samma sak för dig? Slutligen log jag när han såg ut att må bättre, men äldre kvinnor kan faktiskt titta för att försöka förstå en situation eller hur någon mår. Särskilt om åldersskillnaden blir såpass stor att de börjar kunna vara i åldern för att vara mödrar. Du utgår kanske felaktigt från att de vill ha din bekräftelse eftersom du själv upplever att du inte har tillräckligt, tänkte jag ungefär.
Citera
2020-03-11, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Hur vet du att kvinnor vill ha din bekräftelse? Idag satt jag och sneglade på en ung kille eftersom han inte mådde bra, vilket jag la märke till. Tänk om det helt enkelt är samma sak för dig? Slutligen log jag när han såg ut att må bättre, men äldre kvinnor kan faktiskt titta för att försöka förstå en situation eller hur någon mår. Särskilt om åldersskillnaden blir såpass stor att de börjar kunna vara i åldern för att vara mödrar. Du utgår kanske felaktigt från att de vill ha din bekräftelse eftersom du själv upplever att du inte har tillräckligt, tänkte jag ungefär.
Herregud. Dom som vet dom vet, mer än så orkar jag inte kompis.
Citera
2020-03-11, 01:30
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Herregud. Dom som vet dom vet, mer än så orkar jag inte kompis.
Okej det var absolut inte ens ett svar på något alls så antingen säger du det du menar eller är tyst. För människor vet absolut inte vad du tänker.
Citera
2020-03-11, 01:59
Medlem
Citat:
Jag är osannolikt lång, välproportionerad och snygg i ansiktet. Jag blev egentligen inte snygg förrän jag var runt 20år då min ansiktsform var färdig och jag började klä mig efter min smala häck och breda axlar. (Jag vet hur denna trådstarten verkar, men detta är inte en bekräftelsetråd, jag är smart nog att inse hur patetiska såna trådar är, jag försöker bara måla en blid.) När euforin av att äntligen bli bekräftad i överflöd avtog så började ett förakt mot kvinnor infinna sig. Jag vet att dom som glor på mig och söker uppmärksamhet på olika dåligt maskerade sätt (Ni som ser bra ut vet) bara vill ha sin dos av bekräftelse. Det äcklar mig något oerhört. I samma sekund som jag råkar validera en kvinna genom att ge ögonkontakt så blir jag irriterad på mig själv. Det som har börjat komma på senare tid är att jag vill misshandla kvinnor som är medelmåttiga och ändå tycker att dom förtjänar min bekräftelse. Jag satt mittemot en medelålders medelmåttig kvinna på en spårvagn idag, jag vägrade att ge henne en blick och stirrade över hennes huvud hela resan, det resulterade i att hon började himla med ögonen och kolla upp i talet och söka uppmärksamhet genom olika rörelser och fläng med håret, som om hon visste att jag gjorde det med flit, som om hon ansåg sig förtjäna min uppmärksamhet. Detta gjorde mig rasande och jag ville strypa henne och slå hennes ansikte sönder och samman (nej det är inte en överdrift, det var min allvarliga tanke) kan det vara så att jag har fått en knäpp? Eller är detta normala tankebanor? Jag har dessa tankar varje dag och våldsfantasierna blir grövre hela tiden. Jag vill veta om någon känner igen sig eller om mina tankar kanske rotar sig i något sunt? Jag tänker också att jag har gått och lyckats bli narcissist omedvetet, men det verkar inte gå hand i hand med mitt temperament.

Ja det låter inte sunt alls.

Du kanske har ett snyggt yttre, men jämför du ditt inre med dessa medelmåttiga kvinnor behöver du inte känna dig så överlägsen.
Senast redigerad av granskottet80 2020-03-11 kl. 02:03.
Citera
2020-03-11, 01:59
Medlem
Det du beskriver är fullt normalt och friskt. Kvinnor som söker uppmärksamhet och bekräftelse från män är vidriga, och jag är själv kvinna så jag vet.

Det är inte normalt eller sunt att hålla på sådär som kvinna. Det är mannen som skall söka kvinnans bekräftelse och inte tvärtom. Nästa gång en kvinna håller på sådär kan du säga "Vad glor du på din slyna? Kan du sluta stirra?" sätt kvinnorna på plats. Faktiskt äcklande är det, och du är fullt normal som uppmärksammar detta.

Strunta i feministerna på detta forum. De vet inte vad de talar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in