Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-23, 05:24
Medlem
Postafen som skrev ovan.

Och undvik drycker med kolsyra.
Citera
2020-02-23, 08:32
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
Finns det något bekräftat att man kan vara överkänslig mot just oxycontin?

Fått Oxycontin 40mg utskrivet efter operation och spyr nonstop i flera timmar. Hjälper bra fysiskt men inte värt det i min mening.

Tar som ordinerat och inte för rus.

Vad är en bra motsvarighet som inte innehåller detta ämne som har samma smärtstillande effekt fast mindre kräkningar?

Kan bli så i början på opiat karriären att man är känslig och spyr... går över när du väll lär dej älska Fru opiat
Citera
2020-02-24, 20:03
Medlem
BIU8 Jag har en väldigt dålig rygg opererad för ett bra tag sedan blev sagd att jag måste ta Oxynorm för resten av mitt liv, ryggen blir sämre för var år, så har jag en väldigt svår fraktur i min högra hand, Ortoped läkare har sagt att du får ta så mycket Oxynorm som du behöver, jag får nu ta Oxynorm nästan dygnet runt, annars orkar jag ingenting, jag är väldigt pigg på morgonen, sedan blir jag trött och sover en stund sedan får jag ta det igen är det någon mer som har erfarenhet av det
Tack för svar ❤️🤗
Citera
2020-02-24, 20:15
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mallis22
BIU8 Jag har en väldigt dålig rygg opererad för ett bra tag sedan blev sagd att jag måste ta Oxynorm för resten av mitt liv, ryggen blir sämre för var år, så har jag en väldigt svår fraktur i min högra hand, Ortoped läkare har sagt att du får ta så mycket Oxynorm som du behöver, jag får nu ta Oxynorm nästan dygnet runt, annars orkar jag ingenting, jag är väldigt pigg på morgonen, sedan blir jag trött och sover en stund sedan får jag ta det igen är det någon mer som har erfarenhet av det
Tack för svar ❤️🤗

Hej du.. Beklagar din situation! Jag har själv väldigt dålig rygg bl.a så jag förstår din frustration 😔.. Dock blir jag lite fundersam över att din läkare enbart ordinerat Oxynorm då det är snabbverkande..🧐 Får du ingen långtidsverkande Oxycodone? Jag själv har det tvärtom, jag får bara minimal dos långtidsverkande Oxycodone men ingen Oxynorm mot genombrottssmärta 🙄.. En långtidsverkande Oxy tar jag vid ca 20-tiden, men kan vakna vissa nätter av en r e j ä l värk, och då hade jag kunnat mörda för en Oxynorm 🤕! Men det håller inte min läkare med om, som om h*n har en aning om hur min värk fungerar..🤨.. Så hade jag varit du hade jag kanske frågat efter något långtidsverkande..🤔 För du verkar ju i alla fall ha en förstående läkare, håll hårt i h*n! För mig har (och är det fortfarande 😠 ) det varit en jä*la kamp att åtminstone få minimal smärtlindring..🤷🏼‍♀️
Citera
2020-02-25, 18:42
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mallis22
Tack för svar ❤️🤗

Kan tillägga att jag även känner igen det där med din trötthet, både fysiskt och även psykiskt..🙄 Dock har jag svårt att sova på nätterna pga ryggen..😕 Har löst det tidigare med en Oxynorm som tagit bort det värsta, men denna månaden tyckte dock min läkare att vi ”tar bort den från och med denna månaden” så då blir det vardagsrumsgolvet igen när det blir för jävligt 😖😂 Är så trött på att bråka med sjukvården om mina mediciner nu så jag orkade inte säga emot..😑 Hade varit intressant att diskutera vidare då vi verkar ha liknande problematik men det gick inte att skicka pm till dig, vill inte gå in på för mycket detaljer om min skada etc så här öppet 🤨
Citera
2020-03-07, 17:04
Medlem
Har 8st oxynorm 5mg dom som är bruna/orange dom gick ut i april 2019. Är det ändå lugnt att ta dom? Och isåfall hur många mg ska man ta? Har aldrig tagit oxynorm förr har endast tagit tramadol och jag blir som bortblåst på 100mg tram.
Tacksam för svar
Citera
2020-03-07, 17:45
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghoost86
Har 8st oxynorm 5mg dom som är bruna/orange dom gick ut i april 2019. Är det ändå lugnt att ta dom? Och isåfall hur många mg ska man ta? Har aldrig tagit oxynorm förr har endast tagit tramadol och jag blir som bortblåst på 100mg tram.
Tacksam för svar

Testa 20mg.. om jag var dej skulle jag ta en näsa, snabbare påslag då.
Citera
2020-03-08, 06:44
Medlem
Voodooprastens avatar
Har kommit över en karta (10 piller) oxikodon 10 mg och undrar hur många jag bör ta för ett skönt rus?

Har endast provat opioider för ett flertal år sedan så minns ej hur det bör doseras.
Citera
2020-03-08, 08:10
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Har kommit över en karta (10 piller) oxikodon 10 mg och undrar hur många jag bör ta för ett skönt rus?

Har endast provat opioider för ett flertal år sedan så minns ej hur det bör doseras.

Jag blev helt bäng på en 5mg första gången 😉 Och då hade jag ändå tagit 3-400mg tramadol dagligen ett par år innan..🤭 Så jag begriper inte folk som ger noviser rådet att starta på 40mg ex..🤔 Visst vi är alla olika men det är ju en monsterdos..! Börja med en 10mg är mitt råd!
Citera
2020-03-10, 09:46
Medlem
-spitzlix-s avatar
Klev av 8 dagars tjackrace igår samt drack 5-6 bärs igår, lugnt och ta 5-10mg Oxycodone idag? Noll opiat/opioid tolerans.
Citera
2020-03-11, 01:46
Bannlyst
Får hem ett gäng oxynorm 20mg imorn o tänkte softa lite på de, har innan tagit tram i ganska höga doser, typ 2000mg pga tolerans
Har viss tram tolerans alltså och dem enda opioider jag testat e främst tram men även sub (som typ inte funka, tog 8mg lätt på en kväll första gången)

Ska man börja med 20 elr 40mg tycker ni? Min tanke är 20mg, vänta en timme o känna sen när de behövs boosta med 20mg till - blir de bra tror ni?

Samt hur länge håller ruset på oxynorm innan man behöver boosta?
Citera
2020-03-11, 08:15
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EyBrush
Får hem ett gäng oxynorm 20mg imorn o tänkte softa lite på de, har innan tagit tram i ganska höga doser, typ 2000mg pga tolerans
Har viss tram tolerans alltså och dem enda opioider jag testat e främst tram men även sub (som typ inte funka, tog 8mg lätt på en kväll första gången)

Ska man börja med 20 elr 40mg tycker ni? Min tanke är 20mg, vänta en timme o känna sen när de behövs boosta med 20mg till - blir de bra tror ni?

Samt hur länge håller ruset på oxynorm innan man behöver boosta?

Jag skulle ta en näsa på 20mg om jag var dej.. Sen fylla på under tiden..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in