Citat:
Ursprungligen postat av
Mallis22
BIU8 Jag har en väldigt dålig rygg opererad för ett bra tag sedan blev sagd att jag måste ta Oxynorm för resten av mitt liv, ryggen blir sämre för var år, så har jag en väldigt svår fraktur i min högra hand, Ortoped läkare har sagt att du får ta så mycket Oxynorm som du behöver, jag får nu ta Oxynorm nästan dygnet runt, annars orkar jag ingenting, jag är väldigt pigg på morgonen, sedan blir jag trött och sover en stund sedan får jag ta det igen är det någon mer som har erfarenhet av det
Tack för svar ❤️🤗
Hej du.. Beklagar din situation! Jag har själv väldigt dålig rygg bl.a så jag förstår din frustration 😔.. Dock blir jag lite fundersam över att din läkare enbart ordinerat Oxynorm då det är snabbverkande..🧐 Får du ingen långtidsverkande Oxycodone? Jag själv har det tvärtom, jag får bara minimal dos långtidsverkande Oxycodone men ingen Oxynorm mot genombrottssmärta 🙄.. En långtidsverkande Oxy tar jag vid ca 20-tiden, men kan vakna vissa nätter av en r e j ä l värk, och då hade jag kunnat mörda för en Oxynorm 🤕! Men det håller inte min läkare med om, som om h*n har en aning om hur min värk fungerar..🤨.. Så hade jag varit du hade jag kanske frågat efter något långtidsverkande..🤔 För du verkar ju i alla fall ha en förstående läkare, håll hårt i h*n! För mig har (och är det fortfarande 😠 ) det varit en jä*la kamp att åtminstone få minimal smärtlindring..🤷🏼♀️