2020-02-14, 23:17
Medlem
SkithusetBrinners avatar
Nån som köpt/testat gula 40mg contin med brytskåra på ??? ska vara från balkan tuggat i mig 40mg för nån timme sen o känner verkligen ingenting. Nån som testat eller hört något om dem??? Man blir ju orolig vad som kan finnas i dem.
Citera
2020-02-16, 18:34
Medlem
NBOMes avatar
Sitter på två kartor 10 MG oxycontin, i vit färg. Något tips på hur man vet att man har fått bort skalet på dem när både skalet och själva tabletten är vita..?
Citera
2020-02-16, 20:11
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NBOMe
Sitter på två kartor 10 MG oxycontin, i vit färg. Något tips på hur man vet att man har fått bort skalet på dem när både skalet och själva tabletten är vita..?
Gnugga dom under rinnande vatten tills dom slutat färga av sig på fingrarna och låt dom torka på toapapper. Dom blir snorhala så akta så dom inte glider ur greppet ner i avloppet.
Citera
2020-02-16, 21:13
Medlem
NBOMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Gnugga dom under rinnande vatten tills dom slutat färga av sig på fingrarna och låt dom torka på toapapper. Dom blir snorhala så akta så dom inte glider ur greppet ner i avloppet.

Right tack! Är ju mycket enklare med alla andra oxytabletter som har en annan färg, enkelt att avgöra när skalet är borta.
Citera
2020-02-17, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkithusetBrinner
Nån som köpt/testat gula 40mg contin med brytskåra på ??? ska vara från balkan tuggat i mig 40mg för nån timme sen o känner verkligen ingenting. Nån som testat eller hört något om dem??? Man blir ju orolig vad som kan finnas i dem.
Har ej testat dom själv! Men har hört från flertalet personer att dom inte smakar oxy, ruset är långt ifrån oxy rus! Va på väg att köpa dom när jag såg dom för några veckor sedan! Men väntade! Och det va tur det! Är en för van oxy brukare för att testa sånt skit! Prövade nå gröna ”80” mg skulle det va! Dom smakade as konstigt och man kunde knapra 3-4 st för att få lite klåda! Så undvik dessa
Citera
2020-02-17, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkithusetBrinner

Känns som att man överlag bara ska köra på dom ”riktiga” grejerna! Speciellt oxy! Eftersom att dom är ganska dyra att bruka! Så man vet vad man får
Citera
2020-02-21, 09:24
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Finns det något bekräftat att man kan vara överkänslig mot just oxycontin?

Fått Oxycontin 40mg utskrivet efter operation och spyr nonstop i flera timmar. Hjälper bra fysiskt men inte värt det i min mening.

Tar som ordinerat och inte för rus.

Vad är en bra motsvarighet som inte innehåller detta ämne som har samma smärtstillande effekt fast mindre kräkningar?
Citera
2020-02-21, 09:57
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
Finns det något bekräftat att man kan vara överkänslig mot just oxycontin?

Fått Oxycontin 40mg utskrivet efter operation och spyr nonstop i flera timmar. Hjälper bra fysiskt men inte värt det i min mening.

Tar som ordinerat och inte för rus.

Vad är en bra motsvarighet som inte innehåller detta ämne som har samma smärtstillande effekt fast mindre kräkningar?

Testa någon receptfri, alt.om läkarna kan skriva ut lite starkare mot illamående, -ta ca en kvart innan oxycontin. Det är väldigt vanligt med opiatillamående och man får ett behov av att kräkas upp det man åt senast. Så fort man gjort det går dock illamåendet över.

Skulle inte tro att du är särskilt överkänslig, 40 mg är en ganska stark dos och om du tar den som ordinerat kommer illamåendet gå över med tiden.

T.o.m. jag som går på heroin dagligen kan få opiatillamåendet rätt omg. efter en injektion och behöva tömma maginnehåll. Det går undan. Bara det är gjort så är allt bra igen.
Citera
2020-02-21, 14:48
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicketsomgorenglad
Testa någon receptfri, alt.om läkarna kan skriva ut lite starkare mot illamående, -ta ca en kvart innan oxycontin. Det är väldigt vanligt med opiatillamående och man får ett behov av att kräkas upp det man åt senast. Så fort man gjort det går dock illamåendet över.

Skulle inte tro att du är särskilt överkänslig, 40 mg är en ganska stark dos och om du tar den som ordinerat kommer illamåendet gå över med tiden.

T.o.m. jag som går på heroin dagligen kan få opiatillamåendet rätt omg. efter en injektion och behöva tömma maginnehåll. Det går undan. Bara det är gjort så är allt bra igen.

Okej tack för upplysningarna.

Vad skulle du säga motsvarar oxycontin i smärtstillande effekt? Ifall läkaren nämner nåt nytt läkemedel så jag vet om det är mot rätt håll eller inte.
Citera
2020-02-22, 12:24
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
Okej tack för upplysningarna.

Vad skulle du säga motsvarar oxycontin i smärtstillande effekt? Ifall läkaren nämner nåt nytt läkemedel så jag vet om det är mot rätt håll eller inte.

På opiatsidan som är det ĺäkaren valt
https://sv.wikipedia.org/wiki/Opiat
https://sv.wikipedia.org/wiki/Opioid

-så kommer du antagligen att bli illamående på alla alternativ.
Antingen är du överkänslig mot opiater eller så är det att du måste tillvänjas för att kroppen ska komma över tröskeln för illamåendet. Ifall du tänker efter kan du känna om illamåendet var exakt samma illamående som vid en magsjuka (vet det kan vara svårt att minnas men försök)?
1. Är det ett nytt slags illamående?
2. Kämpade du emot eller kräktes du?
3. Ifall du kräktes och illamåendet gick över så kan jag till 99% säga att illamåendet beror på att din kropp och hjärna är ovana vid opiater/opioider.

Du kan ringa 1177 och höra med dem. De är bättre skickade än mig svara på alternativa smärtlindrande mediciner.
Att läkarna väljer opi.-mediciner är för att de är så effektiva men de har alternativ eftersom det finns människor pga genetiska omständigheter inte får någon lindring från opi. .
Låg du kvar på sjukhuset ett tag efter operationen och fick smärtlindring direkt in i blodet så fick du antagligen opi. den vägen och därför antog läkaren att din kropp svarade bra på opi. .
Blir du illamående vid varje försök eller är det oregelbundet?

Ledsen att jag inte hade något bättre svar men via länkarna kan du få hörledning om vilka mediciner som tillhör opi.-gruppen. Läkaren kommer att ta dig på största allvar och hjälpa dig antingen med alternativ medicin eller om din kropp blir av med illamåendet via mediciner mot illamåendet.
Det kan hända att du var så omtöcknad att illamåendet inte bröt igenom trots att du troligen fick smärtlindring från något slags opi.-medikament på sjukhuset. Märkligare saker har hänt.
Så vänd dig till vården snabbast möjligt så att du får den smärtlindring som är adekvat.

Lycka till!
Citera
2020-02-23, 04:50
Medlem
Tips för att slippa eller minska illamående på Oxycontin?

Hej!

Ibland när det är Helg: kväll/nattetid så kan det hända att det slinker ner 10-15mg Oxycontin för o njuta lite extra av ledigheten.

Dock ibland händer det att ett illamående uppstår, har någon här något bra tips för att motverka det eller åtminstone förminska det om det väl sker? Att spy är ju självklart en metod men om det finns något annat man kan prova först? Tack på förhand!
Citera
2020-02-23, 05:22
Medlem
Tripportreats avatar
Postafen brukar ofta rekommenderas vid såna här sammanhang.

//Tripportreat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in