Citat:
Ursprungligen postat av
mendetta
Jag tippar på karantän i Stockholmsområdet inom 3 dagar
Precis, att döma av de senaste uttalandet avseende corona viruset, så la man märke till en helt annan ton. De verkar som om de äntligen har fattat att viruset är här, och att den inte kan räknas som en vanlig förkylning.
Men personligen så tycker jag att det redan är försent för sverige, vi kommer säkerligen ha en explosionsartad smittspridning de närmaste dagarna.
Det som verkligen fick mig att stå på tårna är johan carlssons uttalande om att de möjligtvis finns en inhemsk smittspridning, men att vi ännu inte är där och att det är svårt att konkret besvara den fråga.
Det är klart att det är, när man inte testar personer. Jag garantera att om man ökade antalet tester på valfria personer så skulle vi ha jävligt många corona fall i sverige.
om inga tester utförs så är det omöjligt att hitta coorna fall, det hela känns som om sverige medvetet beter sig på detta sättet för att vinna tid, till att förbereda sig eller så har man överlåtit all handlingskraft till politikerna.
Personligen så tycker jag att sverige inte alls är förberedd inför ett pandemi, och dessutom så har säkerligen någon fifflat med budgeten, så det kanske möjligtvis finns inga pengar till att exempelvis testa en stor mängd personer, dessutom så kostar det att testa personer vilket gör det hela till en kostnads fråga i förhållande till att rädda människoliv.
Var befinner sig stefan löfven? och inte minst anders tegnell, jag hörde att han stack till somalia för att etablera någon hälsomyndighet eller liknande, yeah right... just nu när det börjar hetta till i sverige.
Jag tror att han är en fegis som troligen stack till somalia för att undvika bli smittad(virus trivs inte i värme, det är varm i somalia) alternativt utpekad som ett syndabock.
Han borde få fängelsestraff ifall skiten i sverige blir värre än wuhan, då han har kört gissningslek med människoliv.
But hey thats just me.