2020-03-10, 21:14
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Känns lite overkligt att kolla på en Champions League-match utan publik. De kör t.o.m. publikljud i stadions högtalare ibland så att det inte ska bli alltför tyst.

(Valencia-Atalanta som spelas helt utan publik p.g.a. coronaviruset.)

Vi får nog vänja oss vid publikfria arrangemang. Tänker främst på
Champions League
Eurovision
EM
Alla ligor

Såvida de inte ställs in som t.ex Serie A
Citera
2020-03-10, 21:15
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nu är jag väldigt okunnig här, men kan webdoktorer sjukskriva?
Absolut för det dödliga C-19
Citera
Medlem
pazeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skithyvel
Han är en rövmurkla.

I ett sånt här läge släpper jag mina politiska åsikter helt. Många missar det. "blablabla sjuklövern är inkompetenta idioter, det är deras fel" osv. ser man var tionde inlägg. Så jävla mycket trams. Jag är själv i en position i samhället där jag fattar beslut om hur företaget ska förhålla sig till Coronaviruset. Företaget har ca 100 anställda.

Det är många parametrar. Självklart utgår jag från vad som är bäst för samhället.
Genom att följa hälsovårdsmyndigheternas råd så kommer man ganska långt. De skriver tom. med att det finns många osäkerheter kring Corona-viruset, kring hur det smittar osv. Självklart är jag källkritisk. Samtidigt är det en jäkla röra. Den som tror att det vet exakt vad det handlar om är idioten.
Citera
Medlem
Varför ställer ingen journalist frågan: Hur många sjuka krävs det innan Stockholm sätts i karantän?
Citera
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Facebook?
Ja hur går snacket där nu? Har inte det.

Helt annat tonläge. Allmän rädsla, folk rättar dem som fortsätter älta om den vanliga influensan. Mer uppmaningar om att tänka och visa hänsyn.
Bland mina bekanta samma. Fler har vaknat. Det är många som ska köpa knäckebröd imorgon om man säger så
Citera
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Ett budskap från Agnes Wold i SVT:s extrainsatta program var att inte resa utomlands på minst ett år. Representanten från FHM i studion hade inga invändningar till det.

Avboka alla planerade resor.

Jag avvaktar med Köpenham - Wien i juni och Köpenhamn - Addis Abeba - Windhoek i juli. Utvecklingen i Afrika avgör, Namibia är en sak, men Etiopen är lite knivigare. Fem timmars uppehåll i Addis kan innebära en risk.

Ännu så länge har spridningen inte kommit igång i Afrika, men risken är stor.
Citera
2020-03-10, 21:16
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Jag troooor ingenting. Dina uppenbarelser och stolleprov kan du bespara tråden. Om du tror dig vara heliga Birgitta eller någon annan gudasänd profet så finns det säkert andra trådar att excellera i. Du har ingen som helst aning om vad jag möjligen skulle kunna tro eller vad jag faktiskt vet om saker och ting.

Löjligt är bara förnamnet. Jag deltar i en diskussion om fakta inte om stolliga trosföreställningar.

Dig har jag ingen som helst anledning att fortsätta diskutera med.
Jag skiter i dig. Jag bara konstaterar här att jag VET att du har fel. Det trooor på, finns inte. Finns ingen undantagslag. Jag VET att svenska staten aldrig kommer att på något sätt organisera någon undantagslag. Skillnaden mellan dig och mig är att du INTE vet det. jag försöker lära dig att det är så här, men du vägrar inse fakta. Lycka till!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nu är jag väldigt okunnig här, men kan webdoktorer sjukskriva?

Jag antar att man kan försöka i alla fall. Det beror väl på hur uppenbart sjuk man är. Från Min doktors hemsida:
Citat:
Kan ni sjukskriva mig?
Min Doktors läkare kan skriva sjukintyg i de fall då det inte krävs en fysisk undersökning för att bedöma dina besvär och din arbetsförmåga. Det är alltid, utan undantag, läkaren som avgör om det finns anledning till sjukskrivning.

Våra läkare sjukskriver som regel inte för en längre period än 14 dagar. Vi har inte möjlighet att förlänga en pågående sjukskrivning, utan hänvisar dig då till din ordinarie läkare. Du kan heller inte få ett sjukintyg som gäller bakåt i tiden, utan endast från den dag du sökt vård hos oss.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKoks
Inga politiker är såhär dumma på riktigt.
Samma process, samma misstag upprepas, sena åtgärder, reaktivitet isrället för proaktivitet i land efter land där smittan dykt upp.

Nej, dessa as vet precis vad dem gör.
Dags att vakna för i helvete!

Sluta skriv på FB och gör något konkrek!! förrädarnas blod måste spillas om det ska bli nån ordning i denna soppa.

Politiker?
Politiker vet ingenting, kan ingenting utan förlitar sig på de rekommendationer som myndigheterna ger dem. Makten ligger hos tjänstemän, inte på folkvalda.
Citera
2020-03-10, 21:17
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Jag tittade på presskonferensen med folkhälsomyndigheten.
Dom fick frågan om det är dags att ställa in stora evenemang?
Svar: Vi är inte där än.

Alltså hela denna tiden har man vetat vart vi är på väg. Men väljer ändå att inte göra något pro-aktivt. Man väntar hellre - tills det är för sent - och då ska man agera -

Alltså hela tiden avvaktar man - och ligger ett steg efter viruset. Ändå vet man hur det kommer gå.

Det är otroligt att det är vuxna män och kvinnor som uppträder så aningslöst.

Dom vill vänta tills det brakar löst ..

Vad gör det om man inför lite restriktioner innan det gått för långt. Då är det ju bara att lätta på restriktionerna och säga att det var i förebyggande syfte.

De ligger ju årsvis efter i det mesta. Vet inte vad det är... syltryggar, handlingsförlamade, bakbundna, fegisar.... nåt klent är det i människorna som bestämmer iallafall. De är inga ledare på allt för många vis.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Jag tittade på presskonferensen med folkhälsomyndigheten.
Dom fick frågan om det är dags att ställa in stora evenemang?
Svar: Vi är inte där än.

Alltså hela denna tiden har man vetat vart vi är på väg. Men väljer ändå att inte göra något pro-aktivt. Man väntar hellre - tills det är för sent - och då ska man agera -

Alltså hela tiden avvaktar man - och ligger ett steg efter viruset. Ändå vet man hur det kommer gå.

Det är otroligt att det är vuxna män och kvinnor som uppträder så aningslöst.

Dom vill vänta tills det brakar löst ..

Vad gör det om man inför lite restriktioner innan det gått för långt. Då är det ju bara att lätta på restriktionerna och säga att det var i förebyggande syfte.

Ja, det börjar bli rent häpnadsväckande nu faktiskt Det är ju uppenbart att de också fattar att den dagen snart är här oavsett. Så varför i h-vete inte LYSSNA på vad italienarna säger, att de var för sena, att alla andra måste agera NU? Helt obegripligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juggovic
60 nya fall idag i Stockholm??? När ska det sluta.
Framåt april-maj. Lite beroende på vädret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in