2020-03-11, 22:26
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Problemet är att vi inte har vattentäta skott mellan större och mindre städer, vilket gör att trots spårning så kommer det inkomma nya fall hela tiden, vilket i sig gör spårningen meningslös. Men visst, allmän spridning på mindre orter kanske kan fördröjas med ett par dagar eller så.

Från det att spridningen i stockholm blivit tillräckligt omfattande, japp.
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Det kommer bli kaos med alla saker sen
Citera
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har en seriös fråga. Hur tror Ni att whiskey skulle hjälpa? Man behöver väl inte köpa en för 600 kronor det finns ju billigare sorter för 240 kronor ungefär?
Någon nämnde vitlök men det tror jag inte på det verkar inte djup ned i gapet som whiskey gör. Jag har också funderat på starkast möjliga ingefära-dryck. Jag vet att på Asian butiker kan man köpa ingefära drycker i pulver och man kan hetta upp drycken också för att riktigt trimma in skiten i svalget. Om man gurglar sig med brygden.
Vad tror Ni? Många här verkar ju vara kunnigare än FHM.
Risken är förstås att man blir smittad på systembolaget, ett sådant djävla öde.

Köp färsk ingefära och gör egen dricka. Det är bara att blanda med kallt eller varmt vatten efter eget tycke. Själv brukar jag ha några droppar lime eller citron i också.
Citera
2020-03-11, 22:27
Medlem
arneankanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Allt pekar på att dödligheten är 3-4% det har.även who gåt ut. Converge analyser mellan döda/tillfrisknsde och döda/cases visar på att det är 3-4% dödlighet.

När folk inte får respiratorhjälp då de är slut, kan dock tänkas att dödligheten stiger till mycket MYCKET mer

Haha, nej. Experter är just nu ganska rörande överens om att den faktiska dödligheten är på mellan 1 och 2 %, men att den sannolikt kommer att sjunka eftersom många inte kommer med i den officiella statistiken då de ej söker vård pga välidgt milda symptom. Dessutom är ett läkemedel emot det inte lika långt borta som ett vaccin (om vi har tur så finns läkemedlet redan, man testar ett atm) vilket i sin tur också kommer dra ner dödligheten.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Om ni nu kollar på siffror som det verkar så det tog 16dagar i Kina enl stats att kurvan vände ned i smittade i detta virus, Nu är vi i Sverige på just dag 16 så nu kommer det intressanta se för peaken kommer nås mellan i dag och Söndag gissningsvis!

För inkubationstiden börjar nå toppen för de som smittats av detta virus så som sagt det följande dagarna kommer bli ytterst intressanta om detta virus följer samma mönster som i Kina, Det har stigit dag för dag som detta virus beter sig och det är de äldre +80 som drabbas hårdas samt med andra sjukdomar i botten som inte orkar med denna sjukdom samt de yngre klarar sig betydligt bättre av detta virus!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Men kolla på utveckling och gissa vem som är närmast. Vi får mer och mer fall varje dag och det ökar konstant. Allt jag gissat på har blivit sant. Jag är trött på att ha rätt.

Varför skulle jag INTE bli smittad? Jag, likt i princip hela landet, kan inte totalt isolera mig. Jag kan jobba hemma och bunkra mat, men förr eller senare måste man handla. Och jag har en familj som inte är lika rädda som mig, som jag oroar mig för.

Tyskland sa så sent som idag att de räknar med över 50 miljoner smittade, Sverige kan nog räkna med % mässigt lika mycket, vilket vore cirka 6+ miljoner.

Och ingen vet hur man klarar viruset. Som sagt har full friska atletiska 20 åringar dött.

Men för i helvete din satans kärring, det är för fan inte Ebola. Det är en något mer potentent influensa. Det är inte som att alla 500 smittade i Sverige fallit ihop och dött. EN gammal människa med underliggande sjukdomar har dött. Ja, vi bör göra absolut allt vi kan för att förhindra spridning och vi ska ta det på allvar men du beter dig som en liten jävla fitta. En jävla örfil skulle du ha. Beter dig som en rabiat kärring. Slår vad om att din fru har större kuk än du.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Jag har en seriös fråga. Hur tror Ni att whiskey skulle hjälpa? Man behöver väl inte köpa en för 600 kronor det finns ju billigare sorter för 240 kronor ungefär?
Någon nämnde vitlök men det tror jag inte på det verkar inte djup ned i gapet som whiskey gör. Jag har också funderat på starkast möjliga ingefära-dryck. Jag vet att på Asian butiker kan man köpa ingefära drycker i pulver och man kan hetta upp drycken också för att riktigt trimma in skiten i svalget. Om man gurglar sig med brygden.

Köp på dig en superplastis och kör eget. Då kan du ha tillgång även om bolaget skullr bomma igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Det kommer bli kaos med alla saker sen

Men vi kan ju glädjas åt att bensinpriset kan gå ner så vi slipper sitta i kollektivtrafiken och smittas.
Citera
Medlem
Citat:

Sprit hjälper inte om du inte dränker dina lungor och många andra saker i sprit vilket leder till att du dör. i alla tider har folk försökt döda virus och bakterier genom att dricka sprit. det som händer är att du blir full och mår kanske bra för stunden. dagen efter kommer du vara lika sjuk OCH bakfull. dessutom kommer spriten göra kroppen mindre effektiv på att döda virus.

det enda som hjälper mot virus är vaccin eller att kroppen får fixa det själv, vilket den kommer göra i det här fallen om du inte är sjuk, väldigt gammal eller väldigt ung.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Man har väl gett upp smittspårningen vid det här laget? Viruset härjar ju fritt och antalet smittade växer exponentiellt. Dessutom finns det väl inga resurser längre?

Oh jesus du igen med nytt nick 😁 inse att merkel o löfven ligger ljusår efter tex danmark vad gäller krishantering innan du ens yttrar dig
Danmark stänger föredömligt ned alla skolor bla på italienska doktorers inrådan. Tyskland o sverige har robert koch och fhm fullt med inkompetenta karriärister tyvär
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Kan bero på VAR man testar också. Norge testar väl på Oslos flygplats på inresande från riskområden? Då lär man fånga många. Det gör inte Sverige

Så länge AT håller i rodret kommer det vara så. Men vi ska komma ihåg att det i princip är slut på testkit
Citera
2020-03-11, 22:28
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Men vafan... Ge dig nu.

Till den årliga influensan tar man fram ett nytt vaccin varje år.

Corona kommer inte att ta död på hela världen.

Finns det något vaccin mot något Corona virus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in