Citat:
Ursprungligen postat av
Honkpill
Det är nog riktat till idioterna på Språkarrangören även om hen är otydlig. Inget fel på ditt inlägg. Tvärtom.
I värsta fall får dom och många liknande företag kämpa för sin överlevnad om det kommer fler reserestriktioner ......
Jaha, så kanske det var.
Ja, jag tycker att språkreseföretagen är omoraliska (jag har även fått ett erbjudande med stor prisnedsättning från Goethe-institutet, som driver språkskolor i Tyskland). Även om jag fattar att de är affärsdrivande företag.
Men att försöka övertala/lura föräldrar att skicka iväg sin tonåring ensam till ett land, där det när som helst kan bli ett kaotiskt krisläge... Han eller hon blir ensam där, kan inte åka hem för att alla transporter är inställda och gränsen stängd, är inte medborgare, kan inte ens språket ordentligt.
Hamnar kanske ensam på sjukhus, eller i masskarantän, eller värst av allt - får ingen hjälp alls om han eller hon blir sjuk, för att landet måste prioritera sina egna medborgare. Butikerna slår igen, det går inte att skicka pengar för att det systemet också klappat ihop, eller pengar är inget värda längre. Han eller hon kastas ut från sin värdfamilj, när han eller hon inte kan betala för sig, eller för att han/hon visar symptom...