2020-03-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Det är många huvuden i Sverige som bör rulla efter det här.
Det är att hoppas på för mycket.
Citera
2020-03-10, 15:22
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrodynamik
Jag får det bara till 325. Varifrån fick du den siffran?

Härifrån https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
2020-03-10, 15:23
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Nu är det fart i Götet Frölunda torg och Sisjön stänger idag.Slutet är nära gör bot.Utegångsförbud nu..Ni som inte handlat får svälta.

Källa på det??
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Varför har ingen i Sverige dött än? För oss verkar det ju som en vanlig förkyldning 😔

Det är för att idag hade vi bara ca 341 bekräftade fall av dom var 2 på IV och ytterligare ett 10-tal på sjukhuset för vård. Siffror indikerar på att, Ca 20% av bekräftade fall behöver sjukhusvård det stärks av att "ett 10-tal" är på sjukhus för vård. Av dom behöver sedan 5% intensivvård. Av dom som hamnar på IV så är det 50%(?) som avlider.

Men du har rätt i att färre personer i Västeuropa blir allvarlig sjuka, det har rapporterats om det. En orsak som förts fram är att viruset skulle muterats till att bli mindre farligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Den här Dr. John Campbell har så rätt i allt han säger och han är bara en enkel allmänläkare som studerat detta från januari. FHM borde ha sett hans filmer istället för att lyssna på sin "expert", vilket katastrofalt misstag.

Han är inte ens läkare, han är sjuksköterska som doktorerat om hur man lär ut sjukvård till blivande sjuksköterskor, samt att han har utbildat sjukvårdspersonal runt om i världen (bla Kambodja).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vietnam drar in visa för resenärer från Sverige för rädsla av Corona.
https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN20W19X?taid=5e663a7838da270001000926&utm_ca mpaign=trueAnthem%3A%20Trending%20Content&utm_medi um=trueAnthem&utm_source=twitter&__twitter_impress ion=true

Stämmer inte! Man drar in det visa-fria resandet. Troligen för man vill se ett friskhetsintyg när man söker visum plus lättare att ha koll på folk om de har visum.

Svenskar och folk från de andra sju länderna kan fortfarande söka visum.
Citera
2020-03-10, 15:24
Bannlyst
Viruset i Sverige sitter i hjärnan hos folk.

En blockering. Folk anser sig "genetiskt" bättre?, vi har bättre sjukvård än Italien?

Ta lärdom av Italien. Jösses.

Vet inte varför jag tänkte på Gösta Ekman när han fastnar med gardinen i brallan i Morrhår och ärtor.

Obs!

20 000 kommer/kom nyss hem från Italien till Sverige.

Börjar Stockholm sätta 1000 tals smittade i hemmakarantän samtidigt som deras ungar går till skolan, är det dags att kräva militärt ingripande.
Senast redigerad av snuttis 2020-03-10 kl. 15:28.
Citera
Medlem
Sent omsider börjar svenska myndigheter vakna.

Frågan är hur lång tid det tar innan skarpa beslut kommer. Social distansering där folk stannar hemma om det inte är absolut nödvändigt, är det enda som kan hejda den här smittan. Italien och Kina har visat tydligt att det är den vägen som gäller. Jag hoppas (kanske naivt) att Sveriges invånare insett allvaret i situationen och att merparten följer karantän-reglerna när de införs.

Personligen har jag blivit erbjuden anställning vilket jag förmodligen kommer tacka nej till nu, för att istället studera på distans. Det gäller att se till sin egen säkerhet främst. Jag vägrar lägga min säkerhet i andras händer i det här läget.

Ni som inte handlat på er mat än, borde göra så nu. Samhällsfunktioner så som affärer kommer rulla på som vanligt ett tag till, och förmodligen begränsas gradvis. Det lär bli en hel del si-och-så framöver, möjligen också en dipp med några riktigt tuffa veckor att vänta under våren. Jag tror fortfarande inte på det värsta scenariot med total kollaps, men jag ser framför mig att det blir turbulent.

Ta hand om er.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Tror du? Känns som män är mest värda i de mesta delar världen...

Nej inte sedan Titanic då kvinnor och barn först fick gå i livbåtarna får män gå före vid livräddning.
Citera
2020-03-10, 15:25
Medlem
vidrikfittanens avatar
Idag ska jag köpa mig en hela Bombay Sapphire, nån riktigt bra Tonic och njuta ty imorgon ska jag Corona-jobba hemifrån. Nånting säger mig att gin och tonic är bra mot Corona. Det är nåt med kininet i tonicen som är bra, vill jag tro.

Hur ska ni tillbringa Er Corona-kväll? Ska ni vara Corona-hemma imorgon?
Citera
2020-03-10, 15:25
Medlem
Covids avatar
Absolut bästa översikten: https://www.youtube.com/watch?v=qgylp3Td1Bw

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Vill bara tipsa om en bra och lättfattlig sida, där man ser antal smittade, allvarligt sjuka, döda, tillfrisknade land för land:
Coronavirus Outbreak - Worldometer
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Citera
2020-03-10, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det är för att idag hade vi bara ca 341 bekräftade fall av dom var 2 på IV och ytterligare ett 10-tal på sjukhuset för vård. Siffror indikerar på att, Ca 20% av bekräftade fall behöver sjukhusvård det stärks av att "ett 10-tal" är på sjukhus för vård. Av dom behöver sedan 5% intensivvård. Av dom som hamnar på IV så är det 50%(?) som avlider.

Men du har rätt i att färre personer i Västeuropa blir allvarlig sjuka, det har rapporterats om det. En orsak som förts fram är att viruset skulle muterats till att bli mindre farligt.

Inte säkert det är bara så att Kina mfl länder har missat de milda fallen. Till i USA kan det mycket väl vara så. Speciellt hos den fattiga delen av befolkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in