2020-03-10, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Fakta.

Sverige kör Seppuku 2.0.

Regeringen går efter stabsläge, ut med : "ingen kan ha kåntåll på koh-råna smitan"

Ni som är nyblivna pensionärer 65+. Flytta till landet eller åk till Sibirien med ett fiskespö.

Detta skriver om svensk politik. EU är slut som union. Sossarna = historia.

Sa det tidigt i tråden.

Vad mycket enklare det skulle vart att tidigt-stängt Sveriges gränser.

Sätta upp karantäner utanför städer dit personal samt smittade samt inkommande återvändande från resor får bo tills smitta är ställt utanför tvivel.

Smittan är importerad, UD/regeringen fortsätter importen as we speak. Gå till jobbet som vanligt. Hosta i armvecket. Hemmakarantän med promenader.

Flashback verkar vara det enda stället svenskar talar klarspråk. I en server i ett annat land.
Semester i Ryssland eller Ukraina kanske inte vore så dumt ändå. Enkel test vid flygplatsen, karantän i 14 dagar och man kan pusta ut med ett fiskespö någonstans några veckor och slippa kaoset i Sverige. Ryssland av alla länder, vilken galen värld. Fast dom stoppar nog svenskar helt nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ja det är tragiskt. Det är dags att leta fram någon vettig människa också som kan kommunicera, en eller två och inte en massa nervösa träskallar. Dessa gökar skrämmer ju upp folk bara med sin osäkerhet. Nu var dom naturligtvis extra nervös idag, tydligen har allvaret sjunkit in efter några veckor av självklarheter för andra. Folkhälsomyndigheten vilket namn, Förnekelsemyndigheten vore bättre.

Det finns inga såna människor som arbetar för regimen.

Det är ett helt genomkorrupt "vackert väder-system" vi har i Sverige. Det rullar på någorlunda så länge ingenting händer. Nepotism, korruption och politisk lojalitet har varit rekryteringsgrund till alla högre poster inom i stort sett alla myndigheter under många år, inklusive inom Polisen och Försvarsmakten.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Var kommer den informationen ifrån?

Expressens artikel
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Det enda epidemiologiska säkra skyddet mot Corona är blodgrupp 0. Det skyddar till och med mot malaria! Det råder fortfarande osäkerhet om små blodtransfusioner av blodgrupp 0 ger tillräckligt skydd mot Corona.

Har du en vetenskaplig källa på detta? Det skulle lugna mig lite nämligen, då vissa som jag tänker på har just blodgrupp 0.
Citera
2020-03-10, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prrrr
Jag har varit i Österrike (alperna, dvs en drabbad zon) i helgen och har nu idag insjuknat i hög feber. Ringer till 1177 som säger att provtagning INTE är nödvändigt. Detta känns inte seriöst och jag vill gärna ta det vidare – men vet inte hur?
Konstigt. Danmark uppgraderade Österrike. Ring din egen vårdcentral
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Statisk laddning kan vara både negativ och positiv så viruset dras eller stöts bort på ett kaosartat sett ingen kan förutse det. Sagt av virolog härom dagen video finns i tråden.

Virus generellt sätt? CORVID-19 specifik? Detta har inte stoppat någon virolog tidigare att definitivt säga "det är luftburet" eller "det är inte luftburet".

Du får nog länka. Annars låter det som vad regeringen brukar säga "Öööhh...det är socioekonomiska faktorer".

För övrigt hade jag förväntat mig 10x värre spridning än vad det är om det faktiskt vore luftburet likt influensan.
Citera
Medlem
Sägs att Turkiets hälsominister förbereder ett uttalande. Eftersom Turkiet förnekat smitta längst (av geopolitiska skäl) så gissar jag att de ligger sämst till av alla länder, inklusive Italien.
Citera
2020-03-10, 14:54
Medlem
Covids avatar
Ja, och man måste vara minst docent för att förstå att den exponentiella utvecklingen är sigmoid till sin natur, att den kan ske i flera s-liknande faser. Liksom inget man ser förklaras i statstelevisionen, det är så över det allmänna medvetandets förmåga efter decennier av melloknarkande och nedmonterad skola. Ändå helt banal matematik.

Citat:
Ursprungligen postat av infidel
En sak som måste förklaras angående smittspridningen är det här med exponentiell tillväxt. I princip så krävs det att man idag klarar av en utbildning med ett matematikinnehåll motsvarande civilingenjör eller liknande för att man ska kunna förstå den ketchupeffekt som exponentiell tillväxt ger upphov till.
Citera
Medlem
Citat:
Jag har varit i Österrike (alperna, dvs en drabbad zon) i helgen och har nu idag insjuknat i hög feber. Ringer till 1177 som säger att provtagning INTE är nödvändigt. Detta känns inte seriöst och jag vill gärna ta det vidare – men vet inte hur?

Ring tidningarna och berätta om inkompetensen.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Karolinska Institutet ställer in alla föreläsningar fram till 14 April.

Rätt rejält ändå.
Ja. Du som har koll får ringa eller maila dem om att detta är bara en influensa. Vilka töntar de är.
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Anledningen var?
Citera
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Med största sannolikhet smittar man inte när man inte har symtom. De har inte hundra procent bekräftat detta, men finns väldigt få halvt obekräftade fall där det skett.

Jobbar du på MSB med "psykologiska påverkansoperationer" dvs lura korkade svenssons till att lita på det svenska politiska systemet?

Det är känt sedan länge i både Asien och Europa att man börjar sprida smitta innan man uppvisar symptom och att man är smittförande i veckor efteråt efter att man blivit "frisk". Det är inte "få halvt obekräftade fall" utan väldokumenterade fall med virusprov via PCR-tester och smittkedjedokumentation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in