2020-03-10, 14:42
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazybitch
När uppdaterar italien sina siffor? De verkar inte ha rapporterat in några nya idag?

18.00 varje dag.
Citera
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Luanda? Har inte Corona kommit till er?
Ja, svår fråga hon kan mycket väl vara smittad. Fråga hur hon mår innan resa. Boka hotell

Inga konfirmerade fall har annu, ca. 150 personer i karantan dock. Utlanningar ifran Kina, Syd-Korea, Nigeria, Italien, Iran, Egypten och Algeriet far inte resa hit.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Och går på SVT arrangemang?

Det var inte ens krismöte inför mellon. Man kom fram till be sjuka stanna hemma.
"Men när SVT Nyheter talar med Karin Gunnarsson, tävlingsproducent och talesperson för tävlingsfrågor för Melodifestivalen, framgår att det inte pågår ett krismöte.

– Något krismöte är det inte. Det hade varit fruktansvärt tråkigt med en final utan publik, säger hon."

Det är så dumt att det finns inte. Dom drev på en allmän smittspridning i Sverige, för något som bara var en nöjesgrej!
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Uv strålning är desinfekterande men hur mycket vet jag ej

Så vi får hoppas på en lika varm vår och sommar som 2018 ?
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vill du göra det själv? Killar som fan när de tar prov genom näsan. Ingen trevlig provtagningsform.

Men fler provtagningar är ett krav från oss svenska folket. Alla misstänkta ska testas.

Det som sker är just nu tvärtom. Man kommer inte smittspåra/testa folk med milda symtom (97% av fallen i sverige) utan endast rikta in sig på riskgrupper.
Citera
2020-03-10, 14:43
Medlem
Kommer dom anställa extra personal som ansvarar över att transportera och kremera lik? antar att timlönen kommer vara rätt bra, inte för jag är intresserad, bara spekulerar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Du gör som du vill men för mig är det nej.

Symptom är väldigt subjektivt, många går med halsont utan att ens tänka på det och vi vet det finns en gråzon där man smittar utan symptom.

Ska få ny kyl o frys på torsdag eftersom min pajat, inget man klarar sig utan, fan.😷😷😷
Citera
Medlem
VAD ÄR DET FÖR JÄVLA TOMTAR SOM STÅR PÅ PRESSKONFERENSEN?

Dom sa INGET konkret! Kan någon på fullaste allvar förklara för mig vad de gör i dagsläget?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Välling?
Vegitariskt eller fossilt tänkte jag mera . Vad är välling då ? Fågelinfluensan typ ? I Ägg . Kolla upp det !
Senast redigerad av troligengud 2020-03-10 kl. 14:46.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja jag önskar jag ser det i morgon på presskonferensen. Jag är helt chockad att detta inte görs. Stäng ner all trafik både inkommande och utgående.

Finns det något land som ännu stängt ner all flygtrafik in och ut från landet?
Citera
2020-03-10, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
18.00 varje dag.

Okej, tack. Hoppas på att vi får se en positiv trend där nere snart nu när de infört striktare regler, lär väl inte vara några roliga siffror den närmsta veckan dock.
Citera
2020-03-10, 14:44
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja jag önskar jag ser det i morgon på presskonferensen. Jag är helt chockad att detta inte görs. Stäng ner all trafik både inkommande och utgående.
Samma, men det har ju jag tyckt för 7 veckor sen redan.
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag tror inte det egentligen är värmen som lugnar ner spridningen utan snarare antal soltimmar UV strålningen som viruset inte gillar. Jag hoppas hoppas att det kommer att bli så.
Hoppas också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in