2020-03-10, 14:39
Medlem
okok1s avatar
Hur länge tar det innan vi får samma tillstånd som Italien? Någon som vågar räkna?
Citera
2020-03-10, 14:40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Nä du.

Du behöver inte ECMO för att klassas som kritisk. Om du behöver respirator är du i kritiskt tillstånd. Allvarligt ej kritiskt skulle nog snarare innebära syrgas t.ex. Du sätts inte i respirator om du inte är i kritiskt tillstånd. Kräver du ECMO så är du snarare i oerhört dåligt tillstånd, det är en absolut sistaåtgärd.

Jag vidarebefordrar bara hur USA karakteriserade listan.
Man ska absolut inte Invaggas i tron att "mild" betyder "snuva/vanliga influensan" när det i realiteten betyder lunginflammation utan komplikationer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gamladufria
Han är på semester.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/statsepidemiologen-anders-tegnell-till-somalia/

Tack för bekräftelse att han blev utsparkad. Inte en minut för tidigt, men troligen veckor för sent.
Citera
Medlem
Angelripper4s avatar
Vid vilken nivå sätter MSB in Eliasson på presskonferenserna? Penntrollet inger inget förtroende.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Man kan väl smitta utan att man själv fått symtom på att vara smittad?
Vågar man släppa in folk i hemmet som säger sig vara symtomfria?

Med största sannolikhet smittar man inte när man inte har symtom. De har inte hundra procent bekräftat detta, men finns väldigt få halvt obekräftade fall där det skett.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamladufria
Han är på semester.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/statsepidemiologen-anders-tegnell-till-somalia/

Det är första gången jag känner så, men det gör mig ont om somalierna...
Citera
Medlem
Zlatan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
För att inte tala om hur det kommer att se ut på våra akutmottagningar

Det tror jag absolut kommer bli den största faran. Kommer garanterat springa in en smittad Ali Baba med hans 13 kusiner och 8 brushor till sjukhuset och kräva att få vård och börja kaosa.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
nu vill vi ha! hem testkit utdelade.

Vill du göra det själv? Killar som fan när de tar prov genom näsan. Ingen trevlig provtagningsform.

Men fler provtagningar är ett krav från oss svenska folket. Alla misstänkta ska testas.
Citera
2020-03-10, 14:41
Bannlyst
Nu går det bra att regeringen skjuter till pengar till sjukvården.
För några veckor sen stod dom i riksdagen och bråkade om 5 lr 7,5 miljarder till välfärden.
Men försent jävla idioter, inga pengar i världen kan förhindra smittspridningen, det är kört.
Citera
Medlem
När uppdaterar italien sina siffor? De verkar inte ha rapporterat in några nya idag?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Kan någon vänlig själ förklara varför de inte stänger Arlanda för inkommande trafik? Åtminstone från smittohärdar? Varför tar allt så djävulskt lång tid?

Ja jag önskar jag ser det i morgon på presskonferensen. Jag är helt chockad att detta inte görs. Stäng ner all trafik både inkommande och utgående.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad tycker du militär ska göra ?
liiiite långt bort

Stänga av alla vägar, rutnät i hela Stockholm (kolla hur Chicago gjorde 1919 vid spanska sjukan) de klarade det bäst i hela USA när spanska sjukan dödade 100 miljoner människor.
De delade av sig helt från omvärlden, de delade även upp staden i olika stadsdelar med vägspärrar. Detta gjorde att de överlevde bättre än alla andra !!
Så in och spärra av allt... om två veckor har Sthlm krigstillstånd, total panik.
Vänta så skall du få se ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in