2020-03-10, 14:26
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
mura in dom , 100 meter höga murar

Jag hade hellre sett "murar" vid inresande för flera veckor sedan.

Ser det som en förolämpning om man får det
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
För 87% av alla människor som får smittan, så är det som en smärre förkylning. Alltså mildare än en vanlig influensa, men men...
Nej det är just så det inte är. De flesta får en rejäl förkylning, men även flera får lunginflammation som med rätt vård är en "peace of cake" förutom att det gör fruktansvärt ont.
Hur många sådana fall klarar vården av innan det tar stopp?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
De testar ju inte folk. Ju fler tester ju fler fall kommer ju rapporteras, men algeriet har väl rapporterat rätt många.

Tänkte mer på Kenya, Somalia, Sudan och länderna i regnskogen.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Folkhälsomyndigheten höjer risken för spridning av viruset till ”mycket hög”

Hur fan orkar vissa förnekare fortfarande hålla på och försöka bortförklara situationen?
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Hört talas om "flight by electrostatic repulsion" ?

Din logik kan för övrigt appliceras på alla virus, microoranismer, bakterier och bajspartiklar.

Så om jag runkar ut från balkongen på 10:e våning, och har lite otur, så kan en spermie sedan träffa vinrutan på ett flygplan på 10 000 meters höjd ?

Jag hade också hållit ett avstånd på några meter från folk som hostar och nyser.

Men vill du argumentera för att COVID-19 skulle vara luftburet får du kommer med något bättre.

Statisk laddning kan vara både negativ och positiv så viruset dras eller stöts bort på ett kaosartat sett ingen kan förutse det. Sagt av virolog härom dagen video finns i tråden.
Citera
2020-03-10, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag får "unable to connect" på Folkhälsomyndigheten presskonferens. Är det någon som lyckats kolla på den?
TV4 eller Aftonbladet. Jag kollade SVT men de hade tekniska problem.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
4 av 10 manliga läkare tvättar inte händerna efter toalettbesök läste jag i en studie för några år sedan. Det krävs en folkbildning.

Behövs en ny "Lort Lubbe Nordström" för att få ordning på lort sverige igen..
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Var det nu det skulle peaka?
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Har hört att en av dom som behöver intensivvård i stockholm är en man i 40års åldern. Någon mer som hört samma?

Nej, han är gammal och kom från tidigare vårdinrättning (Med största sannolikhet ålderdomshem)
Citera
2020-03-10, 14:28
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nu börjar Folkhälsomyndigheten bli nöjd över resultatet av sitt icke agerande.

”Folkhälsomyndigheten: Mycket hög risk för samhällsspridning.”

https://www.di.se/live/folkhalsomyndigheten-risk-for-coronaspridning-mycket-hog/

Skandalöst och vidrigt hur myndigheterna misslyckades att hålla tillbaka Corona trots att de hade facit i hand.
Citera
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Fan (!), min Fru har en god van ifran Stockholm som har resa bokad for att anlanda har i Luanda den 12:e Mars och besoka oss och aven bo hos oss...

Skall man stoppa henne?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Hur kan 60 nya va smittade när inkubitations tid är 7 dgr. Alla som var i Italien på sportlovet kom väl hem senast söndags

Varierande inkubationstid... Så de som upptäcks nu har antagligen smittats någon gång förra veckan innan helgen.

The mean incubation period was 5.2 days (95% confidence interval [CI], 4.1 to 7.0), with the 95th percentile of the distribution at 12.5 days.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in