Citat:
Ursprungligen postat av
Fri
Hela din kritik mot att jämföra antalet avlidna med antalet tillfrisknade är ju att man dör fortare än man tillfrisknar. Eller hur?
Ja, korrekt.
Jag hade även andra invändningar så det är tekniskt sätt inte hela, men det var en stor del av det, ja.
Citat:
Jag tycker inte det låter som en god nyhet. Finns det någon statistik över hur länge de som har avlidit, respektive de som tillfrisknat, har varit sjuka?
Ja. Jag hittade detta i alla fall.
Här är median (inte snitt) från första symptom (inte sjukhusbesök eller registrering) till klinisk friskförklaring:
Citat:
mild cases: approximately 2 weeks
severe or critical disease: 3 - 6 weeks
time from onset to the development of severe disease (including hypoxia): 1 week
Among patients who have died, the time from symptom onset to outcome ranges from 2 - 8 weeks.
Men har tidigare sett den här:
Citat:
from first symptom to → ARDS (Acute Respiratory Distress Syndrome) = 8.0 days (when occurring)
Och nu blir jag lite förvirrad... 8
veckor eller 8
dagar? Hur Kan de visa så olika? Den övre har inte ens med 8 dagar i sitt spann... Någon felöversättning? Det förändrar ju isåfall en del.
Båda finns på denna sidan och kollar från 2 olika kinesiska siffror, med en stor skillnad i antal mätningar.
Vad har hänt här, tittar jag fel?