Citat:
Ja, jag har meddelat Greta om möjligheterna till att komplettera webbsajten för FFF med grupp-programvara, tack för dina goda tips!Att retas med Greta kan vara ett av de sämre sätten att komma fram till henne. Däremot vad gäller FFF så får du acceptera att det du inte vet inte nödvändigtvis måste saknas, det finns nog både styrelse och budget i och med att det finns ekonomiska medel. Det är nog bara det att man inte basunerar ut det, utan håller det på "need to know basis".
Från det ena till det andra: har du berättat för Greta att om hon vill ha ett skyddat kommunikationsforum för sin inre krets så är det lämpligast att hon ordnar det via FFFs websajt? Samma personer som hon har bett skapa websajten kan utöka den med den typen av programvara, finns hur många (gratis-)varianter som helst som är enkla att implementera.
Från det ena till det andra: har du berättat för Greta att om hon vill ha ett skyddat kommunikationsforum för sin inre krets så är det lämpligast att hon ordnar det via FFFs websajt? Samma personer som hon har bett skapa websajten kan utöka den med den typen av programvara, finns hur många (gratis-)varianter som helst som är enkla att implementera.
Dock lär det dröja, innan jag i bästa fall får ett svar från henne om detta, hon har väldigt mycket att tänka på nu och har svårlösta problem. Hon är i vart fall en mycket talangfull och skicklig kommunikatör och talare!
En sak är säker, under det senaste internationella FFF-mötet i Lausanne i Schweiz, valdes ingen internationell styrelse av mötet och ingen internationell budget antogs heller av mötet. Något beslut om en förbundsstadga togs inte heller, allt man i stort sett hann med, var att anta ett rätt kort och rätt allmänt hållet principprogram, som ändå vållade en mycket långvarig och mycket intensiv debatt, där Greta under en stund kastade ut journalisterna!
Många planerade programpunkter utgick, för att det tog så lång tid, att debattera och besluta om principprogrammet. Rätt många nationella delegationer hann även lämna mötet, innan programbeslutet togs på sista mötesdagen, så vissa i FFF anser att inte ens detta beslut gick rätt till. Antagligen innebär denna ifrågasättande kritik mera huvudvärk för Greta, vid nästa internationella möte för FFF!
Om det idag finns en förbundstyrelse för internationella FFF, är det bara en ICKE vald interimsförbundsstyrelse, och en sådan har formellt juridiskt BARA rätt, att ordna med ett konstituerande möte, där en förbundsstyrelse väljs, och där en förbundsstadga antas! Så mycket behöver ordnas i internationella FFF.
Detta har jag påpekat för Greta, men fick inget svar för min påminnelse. När Greta inte vill svara eller inte tycker sig kunna svara, blir hon ofta som en mussla, som stängt sina skal!
Det är helt rätt, att det inte var lämpligt att retas med Greta, de med AS har ju extra svårt att förstå ironi. Jag blev dock till slut sur även här över Gretas bristande riskmedvetande, där viktiga problem läggs i långbänk. Jag har flera gånger varnat Greta att problem som man inte löser, oftast växer sig större.
Det är inte så lätt för en som är icke neurotypisk och en som är neurotypisk, att kommunicera bra med varandra, det kräver mycket träning och förståelse från båda två!
Ju längre tiden går med bara en eventuell och i så fall EJ vald interimsstyrelse för internationella FFF, desto större blir de formella riskerna, särskilt för Greta personligen som ytterst ansvarig! Räkningarna verkar dock betalas, då inga klagomål verkar ha skett rörande obetalda räkningar, vilket är förstås är mycket bra! Ändå måste mycket ordnas upp!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-10 kl. 10:44.
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-10 kl. 10:44.