2020-03-10, 04:57
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Det hon snarast bör kungöra är att nästa massmöte för klimatet är inställt. Annars kommer nog de franska myndigheterna att göra det åt henne.

https://twitter.com/GretaThunberg/status/1236748929452122112

Tycker för övrigt det är märkligt att hon inte har lyckats yttra några inspirerande ord om den pågående coronakrisen. Visst, hon är igen övermänniska som kan lösa Jordens alla problem samtidigt, men med tanke på att viruset har uppkommit som en direkt följd av en fullkomligt psykopatisk djurhållning i Kina så kunde hon i egenskap av djurrättsaktivist twittra "vi ska vara snälla mot djur" eller liknande. Jämför med hennes tårdrypande tweet när Notre Dame brann ner: http://web.archive.org/web/20190417025424/https://twitter.com/gretathunberg Ett tweet som hon därefter av någon anledning har raderat:
https://twitter.com/GretaThunberg/status/1117878437379600384
Twitter under var också intressant. Hon retweetar sig själv, tror jag.

Hon talar om massornas civila olydnad och att "störta vårt livsförnekande system"

15K likes

Har hon raderat det också? De kan man förstå.
Senast redigerad av wwr 2020-03-10 kl. 05:34.
2020-03-10, 05:02
Medlem
Greta har nu fått följande meddelande av mej:

Greta det är hög tid för dej att förstå allvaret! Hela Italien sätts nu i karantän!

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7424854
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-10 kl. 05:04.
2020-03-10, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Ja, jag har en viss tillgång till Greta, men det innebär inte nödvändigtvis, att hon vill lyssna noga på mej, eller ta större hänsyn till vad jag framför. Greta kan mycket, men hon kan dock långtifrån allt, och ibland blir hon fartblind. När andra är i fara glömmer hon ofta bort sej själv!

De som Greta oftast tar mest hänsyn till deras åsikter, är ett urval rådgivare som hon valt ut, som är med i den så kallade inre cirkeln, en slags mycket provisorisk internationell rådgivande ledningsgrupp för FFF. Än har jag inte fått Gretas förtroende, att vara med där.

-Vissa som är med i den inre cirkeln är olika slags forskare, andra är ungdomar som varit länge aktiva i FFF. Ett problem är att svenska medlemmar än är kraftigt överrepresenterade! Internationella FFF har vad jag vet än varken stadga, styrelse eller ens en budget. Jag har därför retat Greta, och sagt att internationella FFF i mångt och mycket är i ett flytande tillstånd och kan liknas vid en amöba!

Jag har rått Greta att ordna med mer struktur i internationella FFF, men hon har än bara sagt, att hon ska tänka på förslaget, som rätt många i internationella FFF numera har ställt sig bakom. Allt för mycket improviseras, vilket kan fungera för stunden men inte i längden, klagar en hel del i internationella FFF!

Får ändå fortsätta att försöka försiktigt övertyga Greta!

Vilken intelligenskvot har Greta. Vilket IQ kan du ange. Kom igen nu.
2020-03-10, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Vilken intelligenskvot har Greta. Vilket IQ kan du ange. Kom igen nu.
Det är bara Greta som kan välja att berätta om detta.

Det har cirkulerat uppgifter om, att hon skulle ligga runt IQ 160, och i så fall skulle hon vara nära genigränsen, som man i vart fall tidigare ansåg låg runt IQ 170. Dessa helt obekräftade uppgifter kan dock mycket väl vara helt fria spekulationer!

Om jag har förstått Greta rätt, så tycker hon att testresultat är väldigt personliga, och normalt därför inte ska lämnas ut! Inget är därför säkert idag.

Observera att det förutom den intellektuella intelligensen, även finns en emotionell intelligens!

Tänk också på att AS lägger vissa begränsningar i kommunikationsförmågan hos någon, som både är verkligt överintelligent/särbegåvad och samtidigt har AS.
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-10 kl. 06:17.
2020-03-10, 06:13
Medlem
Citat:

Det har cirkulerat uppgifter om, att hon skulle ligga runt IQ 160, och i så fall skulle hon vara nära genigränsen, som man i vart fall tidigare ansåg låg runt IQ 170. Dessa helt obekräftade uppgifter kan dock mycket väl vara helt fria spekulationer!

Om jag har förstått Greta rätt, så tycker hon att testresultat är väldigt personliga, och normalt inte ska lämnas ut! Inget är därför säkert idag.

Observera även, att det förutom den intellektuella intelligensen, även finns en emotionell intelligens!

Emotionell intelligens är tillskriven kvinnor så den räknas inte i något mätbart test. Greta ligger inte på 170. Inte en chans. Mitt Mensa IQ ligger på över mätbart så jag har mina små aningar om Greta. Aspergare i all är men snälla vän vi måste släppa Greta NU. Hon behöver kramar och inte ett handslag med en totalt ointresserad Obama som har ena handen i fickan. Det var en markering,eller hur.
2020-03-10, 06:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Om jag har förstått Greta rätt, så tycker hon att testresultat är väldigt personliga, och normalt därför inte ska lämnas ut! Inget är därför säkert idag.

Observera att det förutom den intellektuella intelligensen, även finns en emotionell intelligens!

Tänk också på att AS lägger vissa begränsningar i kommunikationsförmågan hos någon, som både är verkligt överintelligent/särbegåvad och samtidigt har AS.
Är det därför som hennes pappa skriver hennes Facebookinlägg och tweets? Hennes tal är inövade? För att särskoleeleven är så intelligent 😂
2020-03-10, 06:35
Medlem
Citat:
Emotionell intelligens är tillskriven kvinnor så den räknas inte i något mätbart test. Greta ligger inte på 170. Inte en chans. Mitt Mensa IQ ligger på över mätbart så jag har mina små aningar om Greta. Aspergare i all är men snälla vän vi måste släppa Greta NU. Hon behöver kramar och inte ett handslag med en totalt ointresserad Obama som har ena handen i fickan. Det var en markering,eller hur.
Jag skrev IQ 160, inte IQ 170! Är en viss skillnad, även om bägge värdena innebär en verkligt hög intelligens. Som sagt är det inte min uppgift, och det kan vara helt påhittat!

Som sagt döljer AS i viss mån en verkligt hög intelligens, på grund av nedsättning i kommunikationsförmågan, särskilt för den muntliga kommunikationsförmågan. Den skriftliga kommunikationsförmågan brukar vara bättre vid AS!

När EU:s representant skakade hand med Greta, så sträckte hon i sin tur inte ut sina fingrar, utan behöll handen knuten, något som man sällan ser, och som tror jag rätt få märkte. Var naturligtvis en markering från Gretas sida.

-Annars har det även cirkulerat uppgifter om att Greta i vart fall har rätt att bli medlem i Mensa! Vad är IQ-gränsen numera för att bli medlem där?

Håller helt med om att Greta behöver kramar, men Greta har en egen vilja, så fråga henne först ordentligt innan du tänker krama henne!

Kramtips: Störst chans att få krama Greta har småfolket! Dagisbarn och ännu yngre är särskilt populära för/hos Greta!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-10 kl. 06:41.
2020-03-10, 06:46
Medlem
Citat:
Jag skrev IQ 160, inte IQ 170! Är en viss skillnad, även om bägge värdena innebär en verkligt hög intelligens. Som sagt är det inte min uppgift, och det kan vara helt påhittat!

Som sagt döljer AS i viss mån en verkligt hög intelligens, på grund av nedsättning i kommunikationsförmågan, särskilt för den muntliga kommunikationsförmågan. Den skriftliga kommunikationsförmågan brukar vara bättre vid AS!

När EU:s representant skakade hand med Greta, så sträckte hon i sin tur inte ut sina fingrar, utan behöll handen knuten, något som man sällan ser, och som tror jag rätt få märkte. Var naturligtvis en markering från Gretas sida.

-Annars har det även cirkulerat uppgifter om att Greta i vart fall har rätt att bli medlem i Mensa! Vad är IQ-gränsen numera för att bli medlem där?

Håller helt med om att Greta behöver kramar, men Greta har en egen vilja, så fråga henne först ordentligt innan du tänker krama henne!

Kramtips: Störst chans att få krama Greta har småfolket! Dagisbarn och ännu yngre är särskilt populära för/hos Greta!

Mensa accepterar 130 och mer. Vissa säger att Det inte går att mäta mer än ca 170. Greta ligger inte där.
2020-03-10, 06:51
Medlem
Gränsen för medlemskap i Mensa:
"Med andra ord ska vederbörande uppnå 131 på Wechslers IQ-skala, 131 på Stanford-Binets (SB5), eller 150 på Cattellskalan". Detta innebär att man tillhör de två procent av befolkningen som är mest intelligent.

Att Gretas pappa hjälpt Greta med att granska många av hennes preliminära texter och preliminära tal, säger inget om Gretas intelligens. Även för någon som är verkligt intelligent, kan det vara skönt att få lite hjälp och tips och ett annat perspektiv.

Greta har för övrigt väldigt länge varit öppen med att hennes pappa ger henne viss hjälp, vilket är helt naturligt i en familj med goda relationer!
2020-03-10, 07:03
Medlem
Citat:
Mensa accepterar 130 och mer. Vissa säger att Det inte går att mäta mer än ca 170. Greta ligger inte där.
Vi vet först, OM Greta väljer att avslöja sina testresultat! Tänk på att det EJ bara är en fördel av, att bli känd som verkligt intelligent! Kan vara ett skäl till, att Greta nu tvekar inför att offentliggöra sina testresultat!

Särskilt om man är ung kan man få svårt att hitta kompisar, när man är verkligt överbegåvad/särbegåvad.

Delvis därför har svenska Mensa en ungdomsavdelning vad jag vet. Där skulle nog Greta trivas bra, om hon fick tid över att tänka lite mer på sig själv!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-10 kl. 07:06.
2020-03-10, 07:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Är det därför som hennes pappa skriver hennes Facebookinlägg och tweets? Hennes tal är inövade? För att särskoleeleven är så intelligent 😂

Det vi kan konstatera är att du har fel som vanligt och ett kort minne:

1. Ingen person skriver några Facebook-inlägg alls (med möjligtvis något kort undantag ibland). Facebook-inläggen kopieras från Gretas Twitter- och Instagram-konto, som Greta skriver inlägg för.

2. Greta har aldrig gått i en särskola. Faktum är att det är olagligt att stoppa Greta i en särskola:

Citat:
Elever med autism ska enligt skollagen gå i vanlig grundskola och gymnasium. Särskolan tar bara emot elever med intellektuell funktionsnedsättning.

http://habilitering.se/stod-och-insatser/skola/skollagen

Därför kan omöjligen ditt påstående stämma.
2020-03-10, 07:12
Medlem
Citat:
Vi vet först, OM Greta väljer att avslöja sina testresultat! Tänk på att det EJ bara är en fördel av, att bli känd som verkligt intelligent! Kan vara ett skäl till, att Greta nu tvekar inför att offentliggöra sina testresultat!

Särskilt om man är ung kan man få svårt att hitta kompisar när man är verkligt överbegåvad/särbegåvad.

Delvis därför har svenska Mensa en ungdomsavdelning vad jag vet. Där skulle nog Greta trivas bra, om hon fick tid över att tänka lite mer på sig själv!

Jag tycker om detta forum och även du.Greta är inte överintelligent och hennes föräldrar Malena och Pappa som skriver facebook är lika mycket genier som en genomsnittlig klimatvänlig Somalier. Greta är ett verktyg som snart kommer att bytas ut. Georg Soros och Annie Rööööv vet det. De utnyttjar barnet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in